BROJKE NA SUNCE

VARAŽDINSKO SMEĆE (3) Za one najupornije: Tražili smo od Čistoće cjelovitu kalkulaciju kako je dobiven fiksni dio cijene. Ovo je odgovor

U odgovoru koji smo zaprimili mi, nažalost, nismo uspjeli pronaći odgovor na postavljeno pitanje. Ostavljamo otvorenim mogućnost da je zaista problem u nama.

> VARAŽDINSKO SMEĆE (1) Od 13 vrsta
otpada, Čistoća prihod ostvaruje samo od njih četiri. Za sve
ostale mora plaćati

> VARAŽDINSKO SMEĆE (2) Već dvije
godine zaredom Čistoća posluje negativno. Evo zašto

Na kraju ove trodijelne priče o varaždinskom smeću – koja
će zasigurno imati i nastavak, jer ostalo je još neodgovorenih
pitanja – donosimo, samo za one najupornije, i cjelovitu
kalkulaciju izračuna fiksne i varijabilne cijene za
građane. 

Zapravo, preciznije rečeno, donosimo Čistoćin odgovor na naše
(prvo) pitanje koje je glasilo ‘Molimo Čistoću cjelovitu
kalkulaciju koja pokazuje na koji način je formirana cijena –
fiksni dio cijene i varijabilni dio cijene.’

U odgovoru koji smo zaprimili mi, nažalost, nismo uspjeli
pronaći odgovor na postavljeno pitanje. Ostavljamo otvorenim
mogućnost da je zaista problem u nama. Stoga u nastavku u
cijelosti prenosimo Čistoćin odgovor na to pitanje.

– Cijena javne usluge plaća se radi pokrića troškova
Davatelja javne usluge, a koji troškovi su definirani Zakonom o
održivom gospodarenju otpadom i Uredbom o gospodarenju komunalnim
otpadom. Strukturu cijene javne usluge čini cijena obvezne
minimalne javne usluge koju plaća korisnik kako bi sustav
sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu, cijena
za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (varijabilni
dio) i Ugovorna kazna. Korisnik javne usluge dužan je platiti
davatelju javne usluge iznos cijene javne usluge za obračunsko
mjesto i obračunsko razdoblje. Odlukom o načinu pružanja javnih
usluga jedinica lokalne samouprave kao kriterij obračuna određen
je volumen spremnika i broj pražnjenja spremnika.

– cijena obvezne minimalne javne usluge (fiksni dio) je dio
cijene javne usluge koja osigurava da bi sustav sakupljanja
komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu poštujući pri tome
obvezu o osiguranju primjene načela “onečišćivač plaća”,
ekonomsko održivo poslovanje te sigurnosti, redovitost i
kvalitetu pružanja javne usluge . Cijena se formira umnoškom
jedinične cijene i broja odvoza. Broj odvoza je propisan Odlukom
o načinu pružanja javnih usluga prikupljanja miješanog komunalnog
otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada
Varaždina

(cjenik je objavljen na web stranici TD
Čistoća d.o.o.)

– cijena javne usluge za količinu predanog miješanog
komunalnog otpada (varijabilni dio) je dio cijene javne usluge
koja čini umnožak jedinične cijene za pražnjenje volumena
spremnika miješanog komunalnog otpada i broj pražnjenja spremnika
miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju

– ugovorna kazna je iznos koji je dužan platiti korisnik
usluge u slučaju kada je postupio protivno Zakonu, Uredbi i
Odluci o pružanja javnih usluga

Cijena obvezne minimalne javne usluge za kategoriju korisnika
iz domaćinstva koji koriste vlastiti komposter i ne predaju
biootpad davatelju javne usluge iznos 56,40 kn bez PDV-a, a
cijena za kategoriju korisnika usluge bez kompostišta iznosi
82,50 kn bez PDV-a. Obračun javne usluge prikupljanja biootpada
započinje u rujnu 2018. godine.

Odlukom o načinu pružanja javnih usluga prikupljanja
miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na
području Grada Varaždina propisan je kao kriterij količine otpada
volumen spremnika i broj pražnjenja. Temeljem odredbi Zakona o
održivom gospodarenju otpadom obračun za cijenu javnih usluga
više se ne može izvršavati po članu domaćinstva.

Kriterij za određivanje udjela korisnika javne usluge u
slučaju kada su korisnici javne usluge iz kategorije kućanstva i
koriste zajednički spremnik može biti omjer broja fizičkih osoba
u kućanstvu korisnika usluge i ukupan broj fizičkih osoba na
obračunskom mjestu. Kada više korisnika usluge koristi zajednički
spremnik zbroj svih udjela mora činiti jedno cijelo.

Primopredaja otpada je predaja otpada od strane korisnika
usluge te preuzimanja tog otpada od strane davatelja javne
usluge. Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom utvrđena je
minimalna učestalost primopredaje miješanog komunalnog otpada i
to najmanje jednom u dva tjedna. Temeljem odredba iz Uredbe
predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave svojom odlukom o
načinu pružanja javnih usluga utvrđuje učestalost odvoza na
području pružanja javne usluge. Davatelj javne usluge dužan je
izvršiti onaj broj prohoda na području pružanja javne usluge koji
je određen Odlukom predstavničkog tijela. Korisnik predaje
miješani komunalni otpad davatelju javne usluge u trenutku kada
je posuda za odlaganje tog otpada u potpunosti ispunjena što
znači da korisnik usluge nije dužan izvršiti primopredaju otpada
davatelju javne usluge prema broju prohoda već kad je posuda u
potpunosti ispunjena.

Primopredaja miješanog komunalnog otpada na obračunskom
mjestu iskazuje se na računu javnih usluga samo kada je ona
izvršena. Dokaz o izvršenoj primopredaji miješanog komunalnog
otpada je digitalni sustav evidentiranja.

Odlukom predstavničkog tijela JLS-a propisan je ukupan broj
obaveznih obilazaka davatelja javne usluge na teritorijalnom
području pružanja usluge. Broj obilazaka određuje cijenu obvezne
minimalne javne usluge za sve korisnike. Cijena javne usluge za
količinu predanog miješanog komunalnog otpada čini umnožak
jedinične cijene za pražnjenje volumena spremnika i broj
primopredaja miješanog komunalnog otpada. Manji broj primopredaja
znači i manji dio cijene po toj stavki računa.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije