Vijesti / Životni stil

MOĆNA PRIRODA

Gljive često zanemarujemo, a pomažu u očuvanju zdravlja i usporavaju starenje

Ilustracija

Donosimo pet zdravstvenih dobrobiti ogbog kojih ćete gljive obavezno uvrstiti u svoju prehranu...

1. Korisne su u borbi protiv raka

U istraživanju objavljenom u časopisu Experimental Biology and Medicine testirano je pet vrsta gljiva (shiitake, crimini, portabella, bukovače i bijeli šampinjoni) i otkriveno da 'značajno potiskuju' rast i razmnožavanje stanica karcinoma sugerirajući da 'obične i posebne gljive mogu biti zaštita kod raka dojke'.

Shiitake gljive sadrže polisaharid lentinan koji se koristi nakon liječenja kemoterpijom.

'Lentinan ne ubija stanice raka izravno. Umjesto toga, on poboljšava imunološki sustav, što može pomoći u usporavanju rasta tumora. Lentinan također ubija viruse i mikrobe izravno u laboratorijskim istraživanjima', navode iz Centra za rak, a prenosi Mother Nature Network.

2. Gljive jačaju imunitet

Sada znamo da lentinan može pojačati imunološki sustav, ali ima i zanimljivog pomagača. Beta-glukan je šećer koji se nalazi u staničnim zidovima gljiva koji također pomaže jačanju imunološkog sustava. Lentinan dolazi iz gljiva shiitake, ali beta-glukan se nalazi u običnim vrstama gljiva.

3. Snižavaju kolesterol

U osnovi, gljive ne sadrže kolesterol, ali su dobar izvor hitina, beta-glukana i vlakana koji snižavaju kolesterol. Bukovače su jedne od gljiva koje snižavaju kolesterol. Gljive shiitake sadrže spoj koji pomaže jetri obraditi kolesterol i ukloniti ga iz krvotoka, objašnjava Andrew Weil, osnivač i direktor Arizona Centra za integrativnu medicinu sa Sveučilišta u Arizoni.

4. Visoka razina B i D vitamina

Gljive su jedan od rijetkih izvora vitamina D iz hrane jer uzgajivači izlažu gljive malim količinama ultraljubičastog svjetla, prenosi WebMD. Obični i zlatni šampinjoni imaju visoku razinu vitamina D, ali zlatni šampinjoni imaju i visoku razinu važnog vitamina B12. B vitamini su važni jer hranu pretvaraju u gorivo za naše tijelo i daju nam energiju; D vitamini su važni jer pomažu našem tijelu da apsorbira kalcij i potiču rast kostiju.

5. Usporavaju starenje

U studiji Penn State, istraživači su otkrili da gljive imaju veliku količinu dva antioksidansa, ergothioneina i glutationa, koji su povezani sa starenjem.

'Ono što smo otkrili je da su gljive, bez sumnje, najbolji prehrambeni izvor ova dva antioksidansa zajedno', rekao je Robert Beelman, profesor emeritus. Količine antioksidansa variraju ovisno o vrsti, a pobjednik je vrganj, rekli su istraživači.