Vijesti / Životni stil

ZDRAVO GLADOVANJE

Isprekidani post: Što sve treba znati o najpopularnijem načinu mršavljenja?

Isprekidani post: Što sve treba znati o najpopularnijem načinu mršavljenja?
Ilustracija

Isprekidani post relativno je nova metoda skidanja kilograma, no osim vitke linije sa sobom nosi i brojne druge prednosti...

Isprekidani post, kako mu i ime kaže, podrazumijeva povremeno gladovanje.

Riječ je o načinu prehrane koji je postao popularan proteklih godina, a osim što učinkovito skida kilograme, isprekidani post dobro djeluje na zdravlje - regulira razinu šećera u krvi,  snižava rizik za kardivaskularne bolesti, smanjuje upale u tijelu, poboljšava mentalne funkcije te prevenira pojavu neurodegenerativnih bolesti, kaže za portal AgriLife nutricionistkinja dr. Jenna Anding.

Koliko često postiti i kako isprekidani post djeluje na organizam?

Ne postoji pravilo koliko često treba postiti. Neki ljudi poste svaki drugi dan, neki svaki dan na način da preskoče večeru i doručak pa jedu tek ručak. No, najpopularniji je načinin 5:2 u kojem se kroz tjedan jede redovito, a posti se dva dana tijekom vikenda. 
Osoba sama treba odrediti koja joj dinamika najbolje odgovara, uzevši u obzir svoje dnevne obaveze i prehrambene navike. 

Tijekom perioda u kojem ne jedemo smijemo, odnosno moramo unositi tekućinu u tijelo. Najbolje je vodu, no smiju se piti i nezaslađeni čajevi te crna kava bez šećera. 

Isprekidani post utječe na hormone, ubrzava metabolizam te potiče autofagiju - proces u kojem tijelo samo uništava oštećene stanice, što je ključno za održavanje zdravlja i tu se krije najveća prednost ovakvog načina prehrane.

Kome se ne preporučuje isprekidani post?

Ljudi koji su patili ili pate od poremećaja u prehrani, trudnice i dojilje, osobe koje uzimaju lijekove, a posebice dijabetičari ne bi trebali prakticirati ovaj način prehrane. 

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!