Vijesti / Životni stil

NE PODCJENJUJTE SAN

Posljedice nesanice ili zašto je bitno naspavati se

Posljedice nesanice ili zašto je bitno naspavati se
Ilustracija

San uzimamo zdravo za gotovo, a on je jedan od ključnih čimbenika za zdravo funkcioniranje organizma...

Svjetske statistike ukazuju na zabrinjavajući trend  - ljudi sve manje spavaju, a glavni razlog su moderne tehnologije i stres. 

U posljednjih 75 godin prosječno vrijeme spavanja smanjilo se za 25 psto - od osam sati na manje od šest sati na noć. Procjenjuje se da svaka treća osoba pati od nesanice. Čak i kod ljudi koji imaju kvalitetan san i u dovoljnoj količini, samo jedna neprospavana noć dovest će do pada imuniteta. 

Manjak sna povezan je s brojnim ozbiljnim zdravstvenim stanjima poput raznih vrsta tumora, visokog krvnog tlaka, dijabetesa, srčanih bolesti, moždanog udara, pretilosti upala, depresije bipolarnog poremećaja, psihotičnih epizoda i pada libda. Također povezje se s povišenim rizikom za demenciju. 

San je vrlo bitan za regeneraciju organizma.  U tih sedam - osam sati koje bismo trebali provestiu snu  centralni živčani sustav se obnavlja - čisti se od tokisna, jača mentalne funkcije i imunitet te se  nadograđuje za aktivnosti koje mu prethode. 

U odsutnosti sna, osobito kada gubitak sna postane začarani krug kojeg karakterizira  iscrpljenost, stres, strah pa čak i strah od odlaska u krevet (zbog bojazni da ponovno nećemo moći zaspati), neki ljudi pokušavaju raznim oblicima meditacije i drugim metodama 'natjerati san na oči'. 

No mnogima trebaju lijekovi - benzodiazepini i antihistaminici kao umjetno sredstvo za poticanje sna. Iako se uporaba propisanih lijekova razlikuje od zemlje do zemlje i povezana je sa starenjem, u prosjeku četiri posto ljudi uzima lijekove na recept kako bi im pomogli da se naspavaju. Riječ je o rastućem tržištu koje se procjenjuje u milijardama dolara godišnje.

Najgledaniji video

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!