Vijesti / Životni stil

DNEVNIK JEDNOG PARFUMERA

Male tajne velike parfemske industrije

Male tajne velike parfemske industrije
Hrvatska Parfemska Kuća

Na što obratiti pažnju kada kupujete parfem ili neki miris...

Jeste li se ikada zapitali što zapravo stoji iza svih tih neodoljivih bočica o kojima nerijetko maštamo? Što imaju ti zamamni mililitri tekućine od kojih nam se katkada zavrti u glavi od ljepote? Kako uopće može postojati nešto što nas već na prvu obori s nogu i želimo se okupati u oblaku tog mirisa koji tako neodoljivo privlači.

Iza svih tih opojnih mirisa koji pobuđuju kod nas divne osjećaje je zapravo jako dobar plan, stotine analiza, znanje i malo 'mazanja očiju'. Drukčije rečeno nije baš sve takvim kako nam se čini ili kako nam se predstavlja. Ono što nam se uglavnom prodaje je dobra priča umotana u još bolju ambalažu. Kao i svaka, tako i parfemska industrija ima svoje male tajne. Neke se lako otkriju no ima i onih za koje, pogotovo veliki proizvođači ne žele da znate. 

PRAVA VRIJEDNOST

Cijelu sam jednu prijašnju kolumnu posvetio toj temi i izavala je jako dobre rekacije kod vas. Ne želim se ponavljati, no jedna od tajni za koju velike parfemske kuće ne bi htjele da znate je stvarna vrijednost parfema kojeg vi nerijetko skupo plaćate. U velikoj većini slučajeva, a kada govorimo o mainstream parfemu, njegova prava vrijednost ili bolje reći trošak proizvodnje je samo 10% od te cijene. Pa ako se pitate što je onda to što  plaćate, plaćate ime, brand, razne kampanje, modele, oglašavanje i sve ostalo što ide uz promociju takvog proizvoda. Ne mislite valjda da se reklamiranje plaća iz džepa proizvođača. Sve to plaćate vi.

POSTOJANOST MIRISA 

Da cijena ili razvikano ime ne znači nužno i najbolju kvalitetu možda se već uvjerili i sami. Sigurno znate što znače kratice EDT ili EDP. EDT ili  eau de toilette je ustvari toaletna voda i ona sadrži od 5 do 15% parfemskih esencija. EDP ili eau de parfum pak sadrži između 15 i 20% parfemskih esencija. Osim postotka bitna je i kvaliteta esencija. Pa se može desiti da kupite primjerice EDT, odosno toaletnu vodu koja ima dužu postojanost od primjerice parfemske vode. Razlog tome može biti kvalitetniji sastav, odnosno esencije. Naravno da to nije uvijek slučaj i to vrijedi samo u nekim slučajevima. Prave parfeme rijetko ćete naći u našim parfumerijama i drogerijama. Oni koji nose oznaku perfume imaju visoke koncentracije parfemskih esencija od 20 do 30% i već njihov sastav jamči postojanost mirisa. Mi u Hrvatskoj Parfemskoj Kući posvetili smo se upravo proizvodnji parfema i po tome jesmo i želimo biti drukčiji. Želimo da si svi zaljubljenici u mirise mogu priuštiti pravi perfume

PRIRODNI ILI UMJETNI SASTOJCI?

Možda ćete se iznenaditi, no čak i do 99% sastojaka u parfemu je sintetskog porijekla. To znači da su esencije koje se koriste za dobivanje finalnog proizvoda dobivene kemijskim putem u laboratoriju. No, takva praska se ne primjenjuje samo kako bi se izbjegli preveliki troškovi proizvodnje. Naime, zbog zbog propisa i pravila koja koje je donijela IFRA, internacionalna agencija zadužena za parfemsku industriju postoji podugačak popis sastojaka koji se ne smiju koristiti. Na primjer esencije životinjskog porijekla. Osim toga, ako se uzme u obzir i činjenica da se od četiri tone ružinih latica dobije tek litra parfemskog ulja, onda je jasno zašto se među ostalim pribjegava sintetskim sastojcima. 

DEKLARACIJA

Obavijest o proizvodu je obavezna i ona mora sadržavati određene infomacije. No to ne znači da mora sadržavati baš sve što se u nekom proizvodu nalazi. Osim naziva proizvoda, datuma proizvodnje i roka upotrebe ako je to propisano, zemlje porijekla treba navesti i sastav. No kao što sam spomenuo prije, ne sve. Ako primjerice u parfemu postoji sastojak kojeg ima manje od 1% on se ne mora navesti u deklaraciji.  Onda su tu i fikastivi i razni drugi aditivi. Katkada se koristi nekoliko njih i svaki za sebe u malom postotku. No, zbog njih je miris iznimno dugotrajan, katkada i trajniji od pravog parfema. No to nipošto ne znači da je razlog trajnosti kvalitetna esencija, već čista kemija, odnosno pojačivač mirisa kojim se to svojstvo dobiva umjetnim putem. 

Naravno da postoje parfumerije koje su krenule u posve drugom smjeru i koje nisu toliko usmjerene na masovnu proizvodnju i profit nego na čisto umijeće stvaranja pravih parfema, iskonu stvaranja mirisa. Među njima su i niche parfemi. Trend proizvodnje niche parfema postaje sve popularniji, a raste i potražnja za njima. Karakteristike niche parfema su prilično kompliciran proces proizvodnje, neobične mirisne kombinacije i rijetki sastojci. I Hrvatska Parfemska Kuća također ima svoje niche parfeme koji pronalaze svoje kupce.  

Uživajte u bogatstvu mirisa!

Vaš parfumer, Tomislav Vrbanec

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video