Vijesti / Školski kutak

među 510 najuspješnijih

DIJANA GAŠPARAC Učiteljica engleskog jezika varaždinske Četvrte osnovne škole dobitnica je nagrade Ministarstva: 'Poticaj je to za daljnje usavršavanje'

DIJANA GAŠPARAC Učiteljica engleskog jezika varaždinske Četvrte osnovne škole dobitnica je nagrade Ministarstva: 'Poticaj je to za daljnje usavršavanje'
Privatna arhiva

Učiteljski posao, dodaje, nikad nema kraja jer ga 'nose svojim kućama, u glavi i mislima'.

Na Dan učitelja, 5. listopada, Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske nagradilo je 510 najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika u školskoj godini 2018./2019. temeljem odluke Povjerenstva za nagrađivanje.

Dijana Gašparac jedna je od nagrađenih učiteljica engleskog jezika varaždinske Četvrte osnovne škole, a nagrađena je 'za osmišljavanje novih nastavnih sadržaja i vođenje online edukacija, sudjelovanje u projektima, uređivanje školske mrežne stranice te školske stranice na društvenoj mreži'.

- Na Četvrtoj osnovnoj školi Varaždin zaposlila sam se prije 18 godina te svih tih godina radim kao učiteljica engleskog jezika. Poučavam učenike razredne i predmetne nastave, dakle od prvog do osmog razreda - kazala je ova učiteljica koja je prije deset godina napredovala u zvanje mentora, a prije pet godina u zvanje savjetnika

- Po karakteru sam pozitivna i entuzijastična osoba koja ne voli rutinu, monotoniju i mirovanje, a to se preslikava i na moj način rada u školi. Motivacija i kreativnost u prenošenju znanja učenicima vrlo su mi važni tako da sam neprestano u 'potrazi' metoda, načina i sadržaja koji bi učenicima nastavu učinili zanimljivijom - istaknula je Gašparac, koja odlazi i na kratkoročne mobilnosti izvan Hrvatske, čime radi na stručnom usavršavanju.

- Često sam sudionik online edukacija koje izabirem prema interesu i potrebi učenika naše škole. Nova znanja i vještine rado prenosim na kolege putem radionica i edukacija. Raduje me suradnja, podrška i kolegijalnost učitelja naše škole te njihov doprinos tijekom nedavne posjete kolegica iz Portugala koje su odabrale našu školu kao mjesto 'job shadowing', tj. promatranje nastave u sklopu Erasmus plus projekta - rekla je. 

Način rada s učenicima

Angažman učenika u školi raste ukoliko im je motivacija visoka, ukoliko se učenje događa u ugodnom ozračju, dodaje.

- Upravo zato nastojim učionicu učiniti mjestom gdje je dozvoljeno učiti na svojim pogreškama, predlagati svoje ideje, misliti izvan uobičajenih okvira, kritički razmišljati. Učenike često uključujem u međunarodne projekte poput eTwinninga kako bi razvili kompetencije govora i pisanja na engleskom jeziku, shvatili korist i važnost poznavanja stranog jezika, ali i razvijali međukulturalnost te toleranciju prema drugome i drugačijem.

Informacijsko komunikacijske tehnologije olakšale su, dodaje, ostvarivanje ishoda nastave engleskog jezika, a koristi ih unatrag nekoliko godina.

- Često izrađujem vlastite digitalne obrazovne sadržaje za potrebe učenja i ponavljanja nastavnih sadržaja. Skype susreti s vršnjacima koji žive u drugim zemljama i kontinentima posebno su oduševljavali moje učenike i mene. Suradnja na  kratkoročnim, jednogodišnjim projektima i korištenja zajedničkog, virtualnog mjesta za suradnju omogućuju učenicima razvoj brojnih vještina koje će im kasnije u životu dobro doći - istaknula je.

Na natječaj za nagrađivanje učitelja javila se samostalno, ali uz podršku ravnateljice Jasmine Dvorski i kolega.

- Pročitavši natječaj MZO-a shvatila sam kako imam uvjete i javila se. Nagrada je potvrda za uloženi trud i rezultate, ali i poticaj za daljnje kontinuirano usavršavanje i doprinos kvaliteti rada Četvrte osnovne škole Varaždin - smatra Gašparac.

Posao koji nema kraja

O 'Školi za život' rekla je sljedeće:

- Način je to na koji mnogi učitelji već odavno rade u svojim učionicama, osobito jezičari. Materijalno je poboljšala uvjete rada u nekim školama (opremljenost kabineta i slično), omogućila edukacije učitelja za korištenje novih tehnologija, donijela vrednovanja za učenike koje smo provodili pod drugačijim nazivljem, osvježila predmetne kurikulume, potvrdila autonomiju učitelja u nastavnom radu, ali i povećala odgovornost učitelja te njihove obveze.

Učiteljski posao, dodaje, nikad nema kraja jer ga 'nose svojim kućama, u glavi i mislima'.

- To nisu samo bilježnice, zadaće, planiranja, pisane provjere koliko god to bilo neshvatljivo kritičarima naše profesije. Naš posao su učenici i njihov napredak, učenici kao cjelovita bića o kojima promišljamo i kad nismo fizički u školi.

Mišljenja je da su promjene na bolje u obrazovnom sustavu uvijek su moguće.

- To bih ipak prepustila stručnjacima. Ono što sama mogu poduzimati po pitanju unapređenja nastave činim u svom mikrosvijetu, u učionici, sa svojim učenicima za koje sam odgovorna - kazala je zaključno.

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!