Vijesti / Školski kutak

među 510 najuspješnijih

ĐURĐICA KRTANJEK Učiteljica razredne nastave Osnovne škole 'Franje Serta' Bednja dobitnica je nagrade Ministarstva: 'Nagrada je za mene ogroman poticaj za daljnji rad'

ĐURĐICA KRTANJEK Učiteljica razredne nastave Osnovne škole 'Franje Serta' Bednja dobitnica je nagrade Ministarstva: 'Nagrada je za mene ogroman poticaj za daljnji rad'
OŠ Franje Serta Bednja, Privatna arhiva

- Mijenja se i društvo, različite su danas generacije mojih učenika od onih početkom moga profesionalnoga života. Dakle, cjeloživotno učenje je uvjet za obavljanje ovoga našega poziva!

Na Dan učitelja, 5. listopada, Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske nagradilo je 510 najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika u školskoj godini 2018./2019. temeljem odluke Povjerenstva za nagrađivanje.

Đurđica Krtanjek jedna je od nagrađenih učiteljica razredne nastave zaposlena u Osnovnoj školi 'Franje Serta' Bednja, a nagrađena je 'za održana predavanja na županijskoj i međunarodnoj razini, sudjelovanju na Eu projektima, rad u udruzi, te za rad na unapređenju sustava obrazovanja'.

- Učiteljica sam razredne nastave u zvanju učitelja savjetnika. Moje radno iskustvo je bogato - iza mene je gotovo 35 godina rada u školi. Iza mene je i toliki broj godina stručnoga usavršavanja na različitim područjima - od IKT-a do pedagoško-psiholoških tema - kazala je uvodno, dodavši da je to 'put koji mora proći svatko od učitelja koji su odlučni raditi svoj posao na najbolji mogući način i tako 'pratiti' sve intenzivne promjene koje obilježavaju vrijeme u kojem živimo'.

Mnogo je toga što je trebalo savladati iz temelja, prepričava, budući da je njezino formalno obrazovanje završilo prije doba interneta.

- Mijenja se i društvo, različite su danas generacije mojih učenika od onih početkom moga profesionalnoga života. Dakle, cjeloživotno učenje je uvjet za obavljanje ovoga našega poziva! - istaknula je.

Uz posao učiteljice usko su povezana još neka njezina 'zaduženja'.

- Tu je svakako dugogodišnje voditeljstvo Županijskog stručnog vijeća učitelja razredne nastave za škole na mom području. Osnovna svrha Vijeća je upravo stručno i permanentno usavršavanje učitelja, a funkcionira kao spona između Agencije za odgoj i obrazovanje i učitelja na terenu. Svakako moram spomenuti i udrugu čija sam trenutna predsjednica - Udrugu hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono. Udruga je nositelj neformalnog stručnog usavršavanja ne samo u Hrvatskoj nego i šire. Radimo to putem brojnih besplatnih tečajeva koje naše članice vode volonterski, dakle, besplatno, iz čistog entuzijazma! - rekla je Krtanjek.

Nagrada joj predstavlja veselje

Poučavanje je, kaže, oduvijek bilo 'prvi i jedini izbor njezinog profesionalnog usmjeravanja'.

- Zašto to ističem? Zato što, da biste ovaj naš iznimno odgovoran i zahtjevan 'posao' (više volim izraz 'poziv') mogli uspješno obavljati, morate ga najprije voljeti! Djeca su veliko veselje, ali i zahtjevna 'publika'. Svaka moja nova generacija je drugačija, za svaku od njih moram naći 'recept'po kojem će se oni na jednostavniji i učinkovitiji način pripremiti za život. Upravo to jest svrha obrazovanja! Nije svrha poučavanja usvojiti određenu količinu informacija - smatra.

Današnji učenici zahtijevaju dinamiku u obrazovnom procesu, zahtijevaju različite pristupe, individualizaciju, izmjenu aktivnosti, dodaje.

- Da bih sve to mogla osigurati, moram uložiti i vremena i truda u pripremu nastavnih materijala, a to je dio naših učiteljskih zaduženja koja nisu vidljiva ni roditeljima ni široj zajednici, a koji naš svakodnevni rad promatraju isključivo kroz broj održanih satova s našim učenicima. 

Dobivena nagrada predstavlja joj veselje, a doživljava je i časnom.

- Bila mi je čast biti tamo, među nagrađenim djelatnicima u odgoju i obrazovanju. Nije to mala stvar, pogotovo za nas, učitelje, koji predano i samozatajno obavljamo odgovoran posao, a što će nam rijetki priznati. Nagrada je, svakako, poticaj i motivator za budući rad - i onaj u razredu, i na polju stručnog usavršavanja. Ilustracije radi, mi još nismo dobili onaj dio nagrade o kojoj su svi najprije govorili, novčani iznos, dobili smo plakete, ali sam taj čin i obavijest o tome da si jedan od 510 najuspješnijih prosvjetnih radnika za prošlu školsku godinu, za mene je ogroman poticaj! I mada je to nagrada za postignuća u okviru jedne godine, iza njih stoji mnogo rada u prethodnima! - rekla je.

Krajnje vrijeme za reformu obrazovanja

Današnju situaciju u obrazovnom sustavu Hrvatske komentirala je ovako:

- Po mom mišljenju, bilo je krajnje vrijeme za reformu obrazovanja u Hrvatskoj, upravo iz razloga koje sam već navela prethodno. Mi smo radili, a i još uvijek, osim 1., 5. i 7. razreda, radimo po Nastavnom planu i programu iz 2006. godine. Svatko od nas svjestan je koliko su se okolnosti u tom razdoblju promijenile. Dakle, reforma je nužnost, a bi li se nešto trebalo i moglo odraditi drugačije negoli je trenutno isplanirano, da! - istaknula, pritom ponajprije misleći 'na sadržaje, njihovu količinu, vertikalnu prohodnost te korelacije predmetnih kurikuluma'.

- Mislim tu i na ujednačavanje pedagoškog standarda koji bi zaista trebao omogućiti jednaku startnu osnovu i za učenike u najmanjoj seoskoj školi i za učenike u velikim gradskim školama. 

'Plaće učitelja pogubne za dignitet'

Nije mogla ne spomenuti i aktualni štrajk u našim školama.

- Naše su plaće određene najnižim koeficijentima složenosti poslova za našu razinu obrazovanja - prevladavajuću, visoku stručnu spremu. To je nedopustivo, to je nemotivirajuće i pogubno za naš dignitet, dignitet onih koji bi trebali u svojim učionicama, svojim entuzijazmom, nadoknaditi sve one manjkavosti i nedostatak materijalnih uvjeta za provedbu tako nužne reforme, reforme obrazovanja! - kazala je zaključno.

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!