Vijesti / Školski kutak

ERASMUS PROGRAM

Učenici i profesorice Gospodarske škole sudjelovali u petodnevnoj aktivnosti učenja i osposobljavanja u Poljskoj

Učenici i profesorice Gospodarske škole sudjelovali u petodnevnoj aktivnosti učenja i osposobljavanja u Poljskoj
Gospodarska škola Varaždin

Jedan je od ciljeva projekta bio je učenicima pokazati primjere dobre prakse poduzetništva pa su stoga organizirani posjeti tvrtkama IBM te The HEART.

U okviru Erasmus+ programa 'Atrévete a emprender', u prijevodu 'Odvaži se uključiti u poduzetništvo' profesoriceGospodarske škole Varaždin Nevenka Vukašinović i Renata Mađarić te učenici četvrtog razreda hotelijersko-turističkog smjera Leonarda Vupora i Josip Pokos sudjelovali su u petodnevnoj transnacionalnoj aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja u poljskoj školi LLXXVIII LO im. Marii Pawlikowskej_Jasnorzewskiej w Warszawie, u Varšavi, od 25. veljače do 1. ožujka.  

Jedan je od ciljeva projekta bio je učenicima pokazati primjere dobre prakse poduzetništva pa su stoga organizirani posjeti tvrtkama IBM te The HEART.

Stručnjaci navedenih tvrtki učenicima su predstavili način razvoja proizvoda s naglaskom na inovacije u poslovanju te način regrutiranja i zapošljavanja novih kadrova.

- Za učenike su u školi domaćina organizirane radionice pod vodstvom uspješnih poduzetnika koji su im približili svrhu učenja stranih jezika te usvajanja poduzetničkih vještina na primjeru vlastitih snova koje su pretvorili u uspješne poslovne karijere - stoji u priopćenju.

Također, učenici su sudjelovali u radionicama izrade marketinškog slogana, snimanja razgovora za posao te poslovnog stranog jezika.

- Učenici su u okviru projektnih aktivnosti trebali prezentirati virtualnu tvrtku svoje škole s naglaskom na marketinške aktivnosti - stoji u priopćenju.

Na poticaj i pod vodstvom profesorice Vanje Perši virtualna tvrtka Gospodarske škole pod nazivom CRO Suplast bavi se proizvodnjom suvenira reciklažom jednokratnih plastičnih vrećica koje učenici prikupljaju u školi, a ti će se proizvodi i prezentirati i prodavati na završnom sajmu koji će se za mjesec dana održati u Španjolskoj.

Prihod će biti namijenjen dobrotvornim organizacijama koje pomažu djeci.

Drugim se ciljem projekta nastoji objediniti upoznavanje turističkih potencijala regije s naglaskom na interkulturalnost. Stoga je organiziran je turistički obilazak povijesnog središta Varšave koje u potpunosti bilo razoreno u Drugom svjetskom ratu pa je doslovno, ciglu po ciglu, rekonstruirano nakon čega je dobilo zaštitu UNESCO-a. Također, organiziran je posjet Muzej poljskih Židova te četvrti koja je tijekom rata služila kao geto te Nacionalnom parku Kampinos.

Primjećuje se i njihova usredotočenost na Drugi svjetski rat i razdoblje komunizma koje dobro koriste kao originalni turistički proizvod.

Čak postoji i restoran: 'Crvene svinje' čiji naziv i sve unutarnje dekoracije evociraju komunističko doba. Jedna od slika prikazuje gozbu bivših komunističkih lidera među kojima se nalazi i Tito.  

Učenik Josip Pokos kao sudionik ovog projekta vrlo je zahvalan na pruženoj prilici

- Ovo nešto što će zasigurno dugo, ako ne i zauvijek ostati u mom sjećanju. Projekt u kojem sam imao prilike sudjelovati naglašava važnost poduzetništva, marketinga, ali isto tako i odvažnosti. Odlučio sam sudjelovati u ovom projektu zbog moje želje za upoznavanjem novih ljudi, kultura i učenjem stranih jezika, a što je ovaj projekt u potpunosti osigurao. Nadam se kako ovo nije zadnji put da sudjelujem u projektu ERASMUS+, te da ću za to imati prilike i u nastavku svog obrazovanja - rekao je. 

Učenica Leonarda Vupora sudjelovanje u ovom projektu omogućilo je proširivanje znanja iz poduzetništva.

- Kroz predavanja stručnjaka tvrtki IBM i the Heart naglašena je upravo važnost učenja stranih jezika koji su potrebni u komunikaciji, ali također želja za cjeloživotnim učenjem i potrebi preuzimanja rizika kako bi se postigao određen poslovni uspjeh. Što se tiče škole i sustava obrazovanja u Poljskoj, postoji dosta sličnosti s hrvatskim sustavom. Primijetili smo da u njihovim školama, za razliku od naših, ne postoji mogućnost izlaska za vrijeme velikog ili malog odmora, ali i da učenici više vremena borave u školi učeći ili čitajući. Što se tiče izgleda škole i opremljenosti mislim da smo u nekim segmentima poput dostupnosti interneta i projektorima opremljeniji, ali u segmentu laboratorijske opreme i kantine njihova je škola bolja. Uključila sam se u ovaj projekt kako bi testirala svoje znanje jezika i mogućnost komunikacije s ljudima koje prije nisam poznavala. Iako je prvih nekoliko dana komuniciranje bilo teško i bilo je dosta nesporazuma, svakim danom sve smo se bolje razumjeli i učili riječi jedni od drugih, pa sam se tako kući vratila s puno naučenih riječi iz španjolskog i poljskog. Ovaj projekt i iskustvo koje sam stekla ostati će mi zauvijek u sjećanju, a naučeno znanje primijeniti ću u svom budućem poslovnom životu - rekla je Vupora.

Profesorica Renata Mađarić zadovoljna je boravkom i hranom.

- Što se tiče gastronomije, osjećali smo se kao kod kuće budući da su im tradicionalna jela slična hrvatskima. Konzumiraju mnogo krumpira i kiselog zelja, a imaju i sarmu sličnu našoj. Ocat je nezaobilazan u većini jela. Tradicionalni kolači su pita od jabuka i pita od sira. Primijetila sam da unatoč tome što je Varšava milijunski grad jako dobro funkcionira javni prijevoz i ne stvaraju se velike gužve te postoje mnogobrojna podzemna parkirališta. Stanovnici Varšave se zbog oštre i mračne zime ne moraju opterećivati modom jer je neophodno toplo se obući, a iz istog razloga puno vremena provode u toplim trgovačkim centrima - rekla je Mađarić.

Profesorica Nevenka Vukašinović smatra kako djecau Poljskoj imaju puno bolje uvjete neko u Hrvatskoj.

- Mislim da djeca u poljskoj školi koju smo posjetili imaju puno bolje uvjete jer imaju više prostora za rad i učenje.  Manje su opterećeni budući da imaju manji broj predmeta u svakoj školskoj godini. Smatram da su ovakvi projekti dobri i za profesore i za učenike jer svi skupa učimo, a učenici osim što uče jezik, uče i o životu i novim mogućnostima, stječu sigurnost i samopouzdanje. Mislim da smo svi zajedno naučili mnogo više nego u učionici jer ipak su ovakvi projekti vrsta škole za život - zaključila je Vukašinović.

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!