Vijesti / Kultura

Anonimni autor

KAJKAVSKA KOMEDIJA 'Čini barona Tamburlana' premijerno 28. veljače na Velikoj sceni HNK u Varaždinu

KAJKAVSKA KOMEDIJA 'Čini barona Tamburlana' premijerno 28. veljače na Velikoj sceni HNK u Varaždinu
HNK Varaždin

Ova kajkavska komedija zacijelo je jedna od ponajboljih hrvatskih komedija 18. stoljeća uopće.

Kajkavska komedija 'Čini barona Tamburlana' u režiji Krešimira Dolenčića imat će svoju premijeru u Hrvatskom narodnom kazalištu 28. veljače u 19 sati i 30 minuta.

Reprize predstave su 1. i 3. ožujka u isto vrijeme. Ulaznice se nalaze u prodaji.

Ova kajkavska komedija iz 18. st. zacijelo je jedna od ponajboljih hrvatskih komedija 18. stoljeća uopće.

Od 19. stoljeća kada je pronađena i tiskana kraća verzija ove komedije, traje neprestani istraživački  – znanstveni i kazališni interes za nju. Udaljeni uzor ovoj komediji jest Molièreu, no kako to biva u hrvatskoj književnosti 18. stoljeća (od dubrovačkih preradba Molièrea do kajkavskih komedija) literarni uzori i poticaji samo su početak na koji se nadograđuje i aktualizira, lokalizira i smješta mentalitetski i sociološki u naš prostor.

Ova kajkavska komedija bavi se vrlo konkretnim i vrlo partikularnim iz shvaćanja društva i mentaliteta jednog podneblja, no zanimljivost ove kajkavske komedije jest da nepoznati autor navodi kako se ona događa vu Raguzi.

Naznaka dubrovačkog lokaliteta i kajkavskog jezičnog izričaja govore o povezanosti hrvatskih krajeva u 18. stoljeću, ako ni kroz što drugo, a ono kroz identične komičke probleme koje naši mentaliteti nose.

Naše Kazalište, između ostalog ima misiju istraživati, pronalaziti i postavljati baštinu upravo kajkavskog jezičnog izražaja. 'Čini barona Tamburlana' zasigurno spadaju u vrhunce hrvatske književnost kajkavskog jezika te u komediografske vrhunce hrvatske književnosti uopće.

Gledano iz suvremenosti problemi raslojavanja društva na ekonomskoj razini, želja za uspostavljanjem novog društvenog poretka na bazi imovinske kartice, pomanjkanje bilo kakvih kriterija (jer jedini kriterij postaje novac), urušavanje svih struktura, ono je što, nažalost, postaje i postaje aktualnim i danas.

U predstavi glume Vid Balog, Ognjen Milovanović, Robert Plemić, Denis Bosak, Zdenko Brlek, Barbara Rocco, Jakov Jozić, Matko Buvač i Jasminka Pomper.

Kao glazbenici pojavljuju se Vanja Jerković (violina), Saša Špoljar/Niko Kos (kontrabas), Andrej Skender (klarinet), Petar Prepelić (trombon), Danijel Otto (čembalo).

Redatelj:  Krešimir Dolenčić

Dramaturg i jezični savjetnik: Ernest Fišer

Scenograf:  Irena Kraljić

Kostimografkinja: Tea Bašić Erceg

Skladatelj:  Ivan Josip Skender

Oblikovatelj rasvjete : Ivan Štrok

Inspicijent: Sanjin Rožić

Šaptačica: Natalija Gligora Gagić

Asistent redatelja: Zdenko Brlek

Najgledaniji video

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!