Vijesti / Kultura

VARAŽDINSKE BAROKNE VEČERI

BAROKNE VEČERI Projekt Lazarus u sklopu programa posvećenog hrvatskoj kulturnoj baštini izveo djela skladatelja Francesca Sponga Uspera

BAROKNE VEČERI Projekt Lazarus u sklopu programa posvećenog hrvatskoj kulturnoj baštini izveo djela skladatelja Francesca Sponga Uspera
Varaždinske barokne večeri

Uz Vinka Jelića bio je najistaknutiji skladatelj ranog baroka rodom iz hrvatskih krajeva, koji je radio i živio izvan domovine...

Nakon premijernog predstavljanja lani na Varaždinskim baroknim večerima, Projekt Lazarus ove je godine u Franjevačkoj crkvi u sklopu festivalskog programa posvećenog hrvatskoj glazbenoj baštini izveo djela skladatelja i orguljaša Francesca Sponga Uspera koji je živio u drugoj polovici 16. i prvoj polovici 17. stoljeća i u Veneciji objavio pet samostalnih zbirki.

Uz Vinka Jelića bio je najistaknutiji skladatelj ranog baroka rodom iz hrvatskih krajeva, koji je radio i živio izvan domovine.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- Nakon prošlogodišnjeg iznimnog iskustva na Varaždinskim baroknim večerima, ove smo se godine odlučili za stvaralaštvo hrvatsko-talijanskog skladatelja. Francesco Sponga Usper, pretpostavlja se, rođen je u Poreču, za što doduše nema dokaza, no postoji dokaz da je kršten u Rovinju. Bio je vrlo plodonosan skladatelj, većinom je djelovao u prvoj polovici 17. stoljeća i živio je neobično dugo za ono vrijeme, 80 godina. Kao svećenik bio je vezan za školu svetog Ivana Evanđeliste u Veneciji, gdje je bio i orguljaš i zborovođa, pa i prior. Posebnost ovog koncerta je u tome što izvodimo prvu suvremenu izvedbu njegovih djela i to 400-tinjak godina kako su nastala - naglasio je Robert Palić, idejni začetnik i osnivač Projekta Lazarus, čiji je glavni cilj istraživanje, revizalizacija, promocija i predstavljanje hrvatske glazbene baštine, posebice djela koja se rijetko ili gotovo nikada ne izvode, kao i onih za koje ne postoje nikakvi audio zapisi.

Pjevači Projekta Lazarus kojeg uz bas Roberta Palića čine sopranistice Daniela Perosa, Tanja Rupnik, Tanja Ruždjak, mezzosopranistice Nikolina Virgej Pintar, Loredana Medan, Sanja Runje, tenori Siniša Galović, Ivan Martinčić i Hrvoje Foretić, bariton Marin Čargo i bas Siniša Štork nastupili su u Franjevačkoj crkvi četvrte festivalske večeri uz soliste Orchestra Libera Classica iz Japana i dirigentskom palicom Darijana Ivezića.

Iako nisu imali previše zajedničkih proba, hrvatsko-japanska glazbena kombinacija i prošle je večeri pokazala kako ni velike udaljenosti nisu presudne da bi se ostvario odličan koncert.

- Glazbenici iz orkestra Libera Classica na čelu s maestrom Hidemijem Suzukijem su izvanredno pripremljeni. Bio je užitak surađivati s tako visoko profesionalnim ansamblom, čiji su glazbenici zapravo pravi Europljani jer su studirali u Europi, odnosno u Nizozemskoj i Belgiji - istaknuo je Palić. Hrvatska i Japan povezali su se i u pjesništvu, jer prije koncerta u Franjevačkoj crkvi, u galeriji Kerameikona u varaždinskoj Kukuljevićevoj ulici gostovao je diplomat i pjesnik Drago Štambuk.

Autor mnogobrojnih zbirka poezije, proze i antologija, dobitnik brojnih nacionalnih i međunarodnih priznanja na području umjetnosti i književnosti, tijekom svoje diplomatske karijere pet je godina bio veleposlanik u Japanu. Impresije života u Japanu i svoje haiku pjesme podijelio je s okupljenima u galeriji Kerameikona, otkrivši kako je pjesme u haiku formi otkrivao i prije odlaska u Japan.

- Prije odlaska u Japan čitao sam haiku pjesame Vladimira Devidea, a osnovao sam i nagradu njegovog imena u Osaki koja se već dodjeljuje osam godina. Hrvati jako dobro prolaze u haiku pjesništvu, jer Hrvatska je haiku velesila. Naši su pjesnici kao predisponirani da pišu haiku zbog prelijepe zemlje i čiste prirode, jer Japanci obožavaju čistu prirodu, jer u toj čistoći je božanstvenost. Haikom se treba boriti i protiv trošenja duhovne supstance, prisutne u današnje vrijeme i važan je za ekološku svijest, zelenu orijentaciju i nešto je najsofisticiranije što može biti - rekao je Štambuk otkrivajući susret sa carom i caricom na kraju svog diplomatskog mandata u Japanu.

- Rekao sam tada caru kako bez japanskog doživljaja ne bih imao cjelovitost osjećaja svijeta. Mi na Zapadu radimo sve obrnuto od vas u Japanu. Mi stalno dodajemo i za nas je više, više, a vi oduzimate i za manje je manje-više. Nama je važno što je na stolu, a vama što je do stola. I car se složio sa mnom - otkrio je Štambuk prisjećajući se i uspomena s tog susreta kada je bio iznenađen koliko je carski par upoznat s njegovim haiku radom i cijeni ga.

Varaždinske su barokne večeri sinoć gostovale i u Križevcima, gdje su nastupili članovi Hrvatskog baroknog ansambla i njihova gošća na baroknoj violini Setsuko Sugita.

Njihov zajednički koncert pod nazivom Čarolija blještave glazbe na večerašnjem je programu 48. Varaždinskih baroknih večeri u 20 sati u crkvi svetog Nikole.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video