PIŠE: BRANKO DETELJ

‘PANK PODUZETNICI’ Knjiga koja je svijetao primjer kako se na temelju suhoparnih podataka može izgraditi atraktivna literatura

Knjiga 'Pank poduzetnici' pisana je esejističkim diskursom, sa svim karakteristikama koje takav način pisanja podrazumijeva: jasno, duhovito i perolako, a opet ozbiljno, informativno i potkrijepljeno u teoriji i praksi.

Knjiga ‘Pank poduzetnici’, autora
Roberta Posavca, prva je knjiga o društvenom
poduzetništvu u Hrvatskoj. Objavljena je povodom 15. godišnjice
osnivanja čakovečke ACT Grupe. 

Riječ je o razvojnoj organizaciji, točnije zajednici društvenih
poduzeća, osnovanoj s ciljem promicanja i unapređenja društveno
odgovornog ponašanja i poslovanja, humane ekonomije te socijalnih
usluga kroz društveno-poduzetničke modele.

ACT Grupa dosad je osnovala ili suosnovala 13 organizacija
civilnog društva i društvenih poduzeća te 8 regionalnih i
nacionalnih mreža. Provela je oko 150 projekata s 470 partnerskih
organizacija, a ukupan broj direktnih korisnika Grupe vrti se oko
100 000. Direktor i mastermind ACT-a je Teo
Petričević.

Najjednostavnije kazano, pank poduzetnici su ljudi koji su kao
pankeri usvojili vrijednosti samoorganizacije, uzajamne pomoći,
suradnje i solidarnosti te ih danas primjenjuju u svojim
poduzećima i poslovnim pothvatima. To su i svi oni poduzetnici
koji radom u svojim poduzećima kroz politike poslovanja, brigu za
radnike, skrb za zajednicu, savjetovanja i pomaganje drugima
omogućuju ljudima dostojanstven život.

>> PANK PODUZETNICI “Naša se poduzeća temelje na povjerenju i solidarnosti, a toga u Hrvatskoj nema puno”

Kada mi je Posavec jednom prigodom, u usputnom razgovoru, dao
naslutiti čime se trenutačno bavi i kakvu knjigu piše, moram
priznati da sam, onako na prvu, bio pomalo skeptičan. Bilo bi
kudikamo jednostavnije i efektnije, pomislio sam tada, da se
otisne jedan monografski prikaz djelovanja ACT-a s naglaskom na
najsvjetlijim trenucima organizacije.

Ubrzo sam međutim shvatio da bismo na taj način dobili još jednu
dosadnu kupusaru na koju se nitko živ ne bi osvrnuo, pretencioznu
i potpuno suvišnu kao takvu.

Knjige o ekonomiji najčešće su dosadne, prepune kojekakvih
definicija, tablica i dijagrama. U pravilu ih čitaju fahidioti.
Kad tako kažem, mislim u najpozitivnijem smislu te riječi. Sve te
zamke dosade i pretencioznosti Posavec je u svojoj knjizi vrlo
vješto uspio izbjeći.

Knjiga ‘Pank poduzetnici’ pisana je esejističkim diskursom, sa
svim karakteristikama koje takav način pisanja podrazumijeva:
jasno, duhovito i perolako, a opet ozbiljno, informativno i
potkrijepljeno u teoriji i praksi.

Rafiniranim stilom i uzornom sintaksom, Posavec u šesnaest
poglavlja opisuje najvažnije postaje na ACT-ovom
petnaestogodišnjem putu prema uspjehu, ako tako smijem kazati
budući da je uspjeh ipak prilično rastezljiv pojam.

2765207d87f3cdfbe12ddf05f451ee66.jpg?v=2Ovdje
mi se čini važnim naglasiti i činjenicu da ova knjiga ne
predstavlja snishodljivi panegirik samome ACT-u. Baš suprotno.
Vrlo akribično i otvoreno, autor opisuje mnogobrojne pogreške do
kojih može doći u poslovanju, tako da knjiga zapravo predstavlja
vrlo koristan kompendij za sve one koji imaju ambiciju jednoga
dana baviti se društvenim poduzetništvom.

Pa ako možemo reći da je ACT Grupa dobar primjer kako se od
ideala i aktivizma, tiskanja fanzina i organizacije pank
koncerata može stići do uspješne i respektabilne organizacije,
onda je knjiga ‘Pank poduzetnici’ svijetao primjer kako se na
temelju suhoparnih i dosadnih podataka i brojki može izgraditi
tečna i atraktivna literatura.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije