Vijesti / Gospodarstvo

STATISTIKA

USPJEŠNOST ADVENTA 'Manifestacija se pokazala punim pogotkom, no ima i mjesta za napredak'

USPJEŠNOST ADVENTA 'Manifestacija se pokazala punim pogotkom, no ima i mjesta za napredak'
Varaždinski.hr

- Za vrijeme manifestacije Advent u Varaždinu, od 1. prosinca 2018. do 6. siječnja ove godine, u Varaždinu je boravilo 25 posto više turista te je ostvareno 11 posto više noćenja - kazala je, između ostalog, Jelena Toth.

- Pokazatelji, financijski i gospodarski, više su nego odlični, premašuju naša očekivanja - tim je riječima varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok ocijenio ovogodišnju manifestaciju Advent u Varaždinu na konferenciji za medije održanoj danas, 29. siječnja.

Advent u brojkama

Jelena Toth, direktorica ureda Turističke zajednice Grada Varaždina, iznijela je statističke podatke koji govore tome u prilog.

- Za vrijeme manifestacije Advent u Varaždinu, od 1. prosinca 2018. do 6. siječnja ove godine, u Varaždinu je boravilo 25 posto više turista te je ostvareno 11 posto više noćenja nego za vrijeme Adventa 2017. godine - istaknula je.

Prema podacima iz eVisitora, dodala je Toth, od ukupnog broja dolazaka, domaćih je turista bilo 60 posto, a od ukupnog broja noćenja, domaći su gosti ostvarili 57 posto noćenja. 

- U adventskom su razdoblju u Varaždinu boravili turisti iz 43 zemalja, a od stranih turista najviše ih je bilo iz Njemačke, Bosne i Hercegovine, Austrije, Slovenije, Italije, Srbije, Mađarske i Koreje. Podacima iz sustava eVisitor treba pridodati i jednodnevne goste. Prema statistici TZGV-a te podacima Društva turističkih vodiča i pratitelja Varaždin tijekom prosinca u gradu je bilo 20-ak jednodnevnih grupa - kazala je.

Za vrijeme manifestacije Advent u Varaždinu 2018. u gradu je prema podacima Porezne uprave Varaždin, iznijela je Toth, ostvaren turistički promet u iznosu od 121,3 milijuna kuna.

- To je jedan posto, odnosno 1,7 milijuna kuna više nego u istom razdoblju Adventa u Varaždinu 2017. 

Uz Turističku zajednicu i Grad Varaždin, u organizaciji Adventa, istaknuto je na današnjoj konferenciji za medije, sudjelovala su i tri suorganizatora: Gradska tržnica, koja je bila zadužena za Ledenu čaroliju, Show Concept koji je organizirao Igloo bar i PR Lady - zadužena za Advent na Stančiću. Koncertni ured Varaždin organizirao je program dočeka Nove godine na Korzu. 

- Za vrijeme Adventa održano je preko 100 različitih programa, od čega 27 glazbenih te je na prostoru održavanja manifestacije bila postavljena 41 kućica, od čega 16 ugostiteljskih i 25 izlagačkih - kazala je Toth.

Ledena čarolija pun pogodak

Ledena čarolija koja je ove godine preseljena na novu lokaciju, Stari grad, i koja je uz klizalište obogaćena novom atrakcijom, ledenim toboganom, postigla je, kako je istaknuo Predrag Ciglar, direktor Gradske tržnice Varaždin, 'najbolje rezultate u posljednje četiri godine, koliko se ovaj program održava'.  

- Preseljenje Ledene čarolije s Kapucinskog trga pokazao se kao odličan pomak. Prava je čarolija vladala kraj Starog grada. U periodu od 6. prosinca do 20. siječnja svoje je klizačke sposobnosti isprobalo 26.000 klizača, tisuću više nego godinu ranije, a na ledenom toboganu zabilježeno je 34.000 spustova. Ledenu je čaroliju posjetilo oko 70.000 posjetitelja, što je 15.000 više nego godinu ranije - kazao je Ciglar.

Iako je bilo negativnih komentara vezanih uz moguću 'devastaciju prostora gdje se nalazilo klizalište', Ciglar je rekao da do toga nije došlo.

- Prostor će se sanirati na način koji je struka rekla. Trava će se posijati, imat ćemo ravan prostor i ništa se nije devastiralo niti će se promijeniti - kazao je Ciglar.

Uz klizalište i ledeni tobogan, adventski sadržaj na Starom gradu obogaćen je i kućicom Djeda Mraza te Igloo barom, kao prvim takvim u Hrvatskoj, dodala je Jelena Toth.

- Kućicu Djeda Mraza posjetilo je preko 2 tisuće posjetitelja iz cijele Hrvatske te iz Slovenije, Mađarske, Njemačke, Italije, Malte, Argentine, SAD-a. Igloo bar na Starom gradu u 40 je dana posjetilo oko 20.000 posjetitelja - kazala je Toth.

Planovi za iduću manifestaciju

Manifestacija je iza nas, a planovi za narednu već postoje.

- Advent je bio pun pogodak, no naravno da prostora za doradu turističke ponude ima, a na tome ćemo poraditi ove godine. Budući da su nama građani u svemu partneri ove ćemo godine, kao što smo lani za Špancirfest, napraviti javno savjetovanje vezano uz Advent, u koje će se moći svi uključiti. Ne možemo dostići Zagreb, no možemo napraviti pravi malo srednjeeuropski advent u gradu veličine Varaždina - kazao je gradonačelnik Čehok.

- Loših iskustava nismo imali, teško je svima ugoditi, no kad podvučemo crtu uistinu možemo biti zadovoljni. Dobili smo kritiku vezanu uz rad kućica i na tome ćemo pokušati poraditi - rekla je Jelena Toth.

Budžet Turističke zajednice, za Advent u Varaždinu, rečeno je, iznosio je 750 tisuća kuna.

- Od toga je 550 tisuća kuna osigurao Grad Varaždin, a ostalo su prihodi od sponzorstava te iznajmljivanja kućica i javnog prostora. Kad govorimo o iznosu dobivenom od grada, treba spomenuti da je 150 tisuća kuna bilo striktno namijenjeno za novu rasvjetu, prvenstveno za prostor Starog grada. Za klizalište je bilo namijeneno 200 tisuća kuna, a isto toliko za ostale troškove programa. Tome treba pridodati investicije suorganizatora - tvrtka Show Concept investirala je 200 tisuća kuna, a PR Lady 40 tisuća kuna - iznijela je Jelena Toth.

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!