Politika / Varaždinsko smeće

BROJKE NA SUNCE

VARAŽDINSKO SMEĆE (3) Za one najupornije: Tražili smo od Čistoće cjelovitu kalkulaciju kako je dobiven fiksni dio cijene. Ovo je odgovor

VARAŽDINSKO SMEĆE (3) Za one najupornije: Tražili smo od Čistoće cjelovitu kalkulaciju kako je dobiven fiksni dio cijene. Ovo je odgovor
Ilustracija

U odgovoru koji smo zaprimili mi, nažalost, nismo uspjeli pronaći odgovor na postavljeno pitanje. Ostavljamo otvorenim mogućnost da je zaista problem u nama.

> VARAŽDINSKO SMEĆE (1) Od 13 vrsta otpada, Čistoća prihod ostvaruje samo od njih četiri. Za sve ostale mora plaćati

> VARAŽDINSKO SMEĆE (2) Već dvije godine zaredom Čistoća posluje negativno. Evo zašto

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Na kraju ove trodijelne priče o varaždinskom smeću - koja će zasigurno imati i nastavak, jer ostalo je još neodgovorenih pitanja - donosimo, samo za one najupornije, i cjelovitu kalkulaciju izračuna fiksne i varijabilne cijene za građane. 

Zapravo, preciznije rečeno, donosimo Čistoćin odgovor na naše (prvo) pitanje koje je glasilo 'Molimo Čistoću cjelovitu kalkulaciju koja pokazuje na koji način je formirana cijena - fiksni dio cijene i varijabilni dio cijene.'

U odgovoru koji smo zaprimili mi, nažalost, nismo uspjeli pronaći odgovor na postavljeno pitanje. Ostavljamo otvorenim mogućnost da je zaista problem u nama. Stoga u nastavku u cijelosti prenosimo Čistoćin odgovor na to pitanje.

- Cijena javne usluge plaća se radi pokrića troškova Davatelja javne usluge, a koji troškovi su definirani Zakonom o održivom gospodarenju otpadom i Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom. Strukturu cijene javne usluge čini cijena obvezne minimalne javne usluge koju plaća korisnik kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu, cijena za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (varijabilni dio) i Ugovorna kazna. Korisnik javne usluge dužan je platiti davatelju javne usluge iznos cijene javne usluge za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje. Odlukom o načinu pružanja javnih usluga jedinica lokalne samouprave kao kriterij obračuna određen je volumen spremnika i broj pražnjenja spremnika.

- cijena obvezne minimalne javne usluge (fiksni dio) je dio cijene javne usluge koja osigurava da bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu poštujući pri tome obvezu o osiguranju primjene načela „onečišćivač plaća“, ekonomsko održivo poslovanje te sigurnosti, redovitost i kvalitetu pružanja javne usluge . Cijena se formira umnoškom jedinične cijene i broja odvoza. Broj odvoza je propisan Odlukom o načinu pružanja javnih usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada Varaždina

(cjenik je objavljen na web stranici TD Čistoća d.o.o.)

- cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (varijabilni dio) je dio cijene javne usluge koja čini umnožak jedinične cijene za pražnjenje volumena spremnika miješanog komunalnog otpada i broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju

- ugovorna kazna je iznos koji je dužan platiti korisnik usluge u slučaju kada je postupio protivno Zakonu, Uredbi i Odluci o pružanja javnih usluga

Cijena obvezne minimalne javne usluge za kategoriju korisnika iz domaćinstva koji koriste vlastiti komposter i ne predaju biootpad davatelju javne usluge iznos 56,40 kn bez PDV-a, a cijena za kategoriju korisnika usluge bez kompostišta iznosi 82,50 kn bez PDV-a. Obračun javne usluge prikupljanja biootpada započinje u rujnu 2018. godine.

Odlukom o načinu pružanja javnih usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada Varaždina propisan je kao kriterij količine otpada volumen spremnika i broj pražnjenja. Temeljem odredbi Zakona o održivom gospodarenju otpadom obračun za cijenu javnih usluga više se ne može izvršavati po članu domaćinstva.

Kriterij za određivanje udjela korisnika javne usluge u slučaju kada su korisnici javne usluge iz kategorije kućanstva i koriste zajednički spremnik može biti omjer broja fizičkih osoba u kućanstvu korisnika usluge i ukupan broj fizičkih osoba na obračunskom mjestu. Kada više korisnika usluge koristi zajednički spremnik zbroj svih udjela mora činiti jedno cijelo.

Primopredaja otpada je predaja otpada od strane korisnika usluge te preuzimanja tog otpada od strane davatelja javne usluge. Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom utvrđena je minimalna učestalost primopredaje miješanog komunalnog otpada i to najmanje jednom u dva tjedna. Temeljem odredba iz Uredbe predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave svojom odlukom o načinu pružanja javnih usluga utvrđuje učestalost odvoza na području pružanja javne usluge. Davatelj javne usluge dužan je izvršiti onaj broj prohoda na području pružanja javne usluge koji je određen Odlukom predstavničkog tijela. Korisnik predaje miješani komunalni otpad davatelju javne usluge u trenutku kada je posuda za odlaganje tog otpada u potpunosti ispunjena što znači da korisnik usluge nije dužan izvršiti primopredaju otpada davatelju javne usluge prema broju prohoda već kad je posuda u potpunosti ispunjena.

Primopredaja miješanog komunalnog otpada na obračunskom mjestu iskazuje se na računu javnih usluga samo kada je ona izvršena. Dokaz o izvršenoj primopredaji miješanog komunalnog otpada je digitalni sustav evidentiranja.

Odlukom predstavničkog tijela JLS-a propisan je ukupan broj obaveznih obilazaka davatelja javne usluge na teritorijalnom području pružanja usluge. Broj obilazaka određuje cijenu obvezne minimalne javne usluge za sve korisnike. Cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada čini umnožak jedinične cijene za pražnjenje volumena spremnika i broj primopredaja miješanog komunalnog otpada. Manji broj primopredaja znači i manji dio cijene po toj stavki računa.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video