Vijesti / Gospodarstvo

REAGIRANJE IZ BOXMARKA

ISPRAVAK 'Kvalifikacije radnika Boxmarka kao ponižavanih i bolesnih tvrtka odlučno odbacuje'

ISPRAVAK 'Kvalifikacije radnika Boxmarka kao ponižavanih i bolesnih tvrtka odlučno odbacuje'
Varaždinski.hr

Tvrtka Boxmark putem odvjetničkog društva reagirala je zahtjevom za objavom ispravka vezano uz dva članka objavljena na portalu Varaždinski.hr.

Tvrtka Boxmark putem odvjetničkog društva reagirala je zahtjevom za objavom ispravka vezano uz dva članka objavljena na portalu Varaždinski.hr. Ispravak u nastavku objavljujemo u cijelosti.

ISPRAVAK

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Na internet stranicama portala Varaždinski.rtl.hr, 5. srpnja 2018. objavljen je članak pod nazivom „NJIHOVA STRANA PRIČE POTRESNA SVJEDOČANSTVA RADNIKA BOXMARKA 'Prema nama se odnose kao prema robovima'. Navedeni članak popraćen je sa fotografijom poslovnih prostora društva BOXMARK LEATHER d.o.o. Trnovec (dalje u tekstu: „Boxmark“).

Vezana vijest:

Boxmark radnici NJIHOVA STRANA PRIČE POTRESNA SVJEDOČANSTVA RADNIKA BOXMARKA 'Prema nama se odnose kao prema robovima'

Nadalje, na istom portalu je 9. srpnja 2018. objavljen još jedan, opširniji članak, čiji autori su Anja Brknjač i Goran Štimec  pod naslovom „ŠUTNJA Boxmark o potresnim svjedočanstvima radnika: 'Trenutno smo zaokupljeni drugim poslovima'“.  

Ukratko, ti članci proizvode lažni utisak da nitko ne želi raditi u Boxmarku, da rad u Boxmarku podrazumijeva kršenje radničkih prava, izvršavanje nemogućih zadataka, trpljenje uvreda nadređenih, narušenje zdravlja, pri čemu radnici tobože u Boxmarku ne bi mogli jesti niti piti, imaju ograničen pristup toaletu. Sve su to neistine.

Autori članka od 9. srpnja navode i da se o situaciji u pogonima Boxmarka već dulje „sve zna“, premda nije sasvim jasno zašto je taj izraz pod navodnicima i o čijem znanju bi se radilo i koji je sadržaj tog znanja. Iz ostatka teksta proizlazi da autori članka ipak nemaju dovoljno informacija o temi koja se obrađuje u članku.

Vezana vijest:

Boxmark 'RADNIČKA PRAVA' ŠUTNJA Boxmark o potresnim svjedočanstvima radnika: 'Trenutno smo zaokupljeni drugim poslovima'

U članku od 9. srpnja se implicitno na teret Boxmarka stavlja izostanak medijske reakcije u vremenu koje autori članka smatraju poželjnim ili primjerenim. S tim u vezi se ističe da upit, koji je novinarka Nove TV gospođa Ana Malbaša e-mailom poslala Boxmarku stigao je svega dva dana prije emitiranja reportaže u emisiji „Provjereno“, isti dan kada je najava emisije već objavljena, a sadržajno nije podoban za provjeru svih neosnovanih optužbi koje su iznesene na račun Boxmarka. Iz svih ovih okolnosti proizlazi zaključak da je takav upit poslan kao puka formalnost, bez stvarne ambicije da se provjeri već pripremljeni sadržaj reportaže.

Boxmark je ozbiljno društvo koje se bavi proizvodnjom i izvozom, kao jedan od najvećih privatnih poslodavaca i izvoznika u Hrvatskoj doista, na sreću društva i tisuća radnika i kooperanata, ima mnogo posla. Doduše, čitajući članak od 9. srpnja, stječe se dojam da je postojanje „mnogo posla“ okolnost sa kojom se autori članka pomalo izruguju, odnosno iz tog članka kao da proizlazi stav autora da bi vodstvo Boxmarka trebalo napustiti osnovnu djelatnost ako mu se obrati netko iz Nove TV ili na primjer Varaždinskog RTL-a, a kako bi komentirao pojedine notorno neistinite teze o poslovanju Boxmarka.

Boxmark ne bježi od javne komunikacije o svojem poslovanju i svojim radnicima, u okvirima koji odgovaraju njegovoj osnovnoj djelatnosti, i poželjno uz uvjet da se komunikacija vodi na ozbiljan i argumentiran način. Nažalost u ovom slučaju taj uvjet nije ispunjen, već se od strane pojedinih medija temi pristupa na tendenciozan i aferaški način, bez provjere barem onih podataka koji su javno dostupni. Brza reakcija bez adekvatnih provjera i uvažavanja činjenica i argumenata može biti štetna, jer postoji ili bi trebala postojati odgovornost za sadržaj vlastitih objava.

Samo na primjer, prije nekritičkog prenošenja cijelog priloga sa drugih medija koji uključuje tvrdnju da radnici Boxmarka rade za hrvatski minimalac, bilo bi sjajno kad bi se ta informacija provjerila kroz javno dostupne podatke. To i nije tako mnogo posla, a lako bi se utvrdilo da su plaće Boxmarka ipak znatno više od hrvatskog minimalca. 

Nije istina da nitko ne želi raditi u Boxmarku, u Boxmarku u ovom trenutku radi 3.107 ljudi.  Boxmark je doista opetovano javno komunicirao da mu nedostaje radne snage, međutim ne bilo kojih radnika već stručnih kadrova, prije svega šivača i krojača. Radi se o zanimanjima koja su deficitarna u sjeverozapadnoj Hrvatskoj, što je objektivan podatak koji se lako može provjeriti jednostavnim uvidom u javno dostupne podatke. Boxmark traži strane radnike upravo za ova deficitarna zanimanja, a ne da bi zamijenio hrvatske radnike strancima. Strani radnici koje trenutno zapošljava čine samo 1,16% svih Boxmarkovih zaposlenika u Hrvatskoj. 

Postojanje normi je uobičajeno u industrijskoj proizvodnji. Za vrstu poslova koji se spominju u članku norma se ne odnosi na čitave komade kože kao što se insinuira, već kožne krojne dijelove manjeg formata (veličine A4 papira). Ovako postavljene norme nisu ni po čemu neuobičajene. U Boxmarku zadani postotak norme (na normiranim radnim mjestima) prosječno ostvaruje 92,52% radnika, od tog broja 48.38% radnika ostvari rezultat veći od norme, za što dobivaju dodatne bonuse, a prosječno 39,23% svih radnika ostvaruje dodatne bonuse s osnova izvrsnosti. To znači da barem pet puta više radnika premaši normu nego što ju ne ispuni. Neisplatom stimulacija radnicima koji premašuju ovako postavljene norme i izjednačavanjem primanja svih radnika Boxmark bi zapravo profitirao, ali to ne bi bilo produktivno niti pravedno prema većini radnika. 

U člancima se pretendira izjave ukupno četiri (mahom bivša) radnika Boxmarka, u kojima oni izražavaju svoje subjektivne i neprovjerljive stavove o radu u Boxmarku, predstaviti kao potpuno i konačno svjedočanstvo o uvjetima rada kako ih doživljavaju svi radnici. Ovakve izjave ne mogu predstavljati potpunu niti objektivnu informaciju, uzevši u obzir da je u Boxmarku od početka njegovog rada radio 10.791 radnik. Dakle u članku je zastupljeno subjektivno stajalište 0,037% ukupnog broja sadašnjih i bivših radnika, pa se iz tih izjava ne može izvlačiti tako široke zaključke kakvi se iznose u reportaži.

Prema podacima kojima raspolaže Boxmark, gospođa Nikica Božović je liječila 40 Boxmarkovih radnika, dakle  0,37% ukupnog broja radnika koji su radili u Boxmarku od njegovog osnivanja. To znači da izjave navedene gospođe, koje su predstavljene na način da se tobože odnose na brojne pacijente radnike Boxmarka, baš nikako ne mogu biti uzete za ozbiljno. 

U osamnaest godina poslovanja Boxmarka utvrđena su samo dva slučaja profesionalne bolesti, što je na razini daleko ispod bilo kakve statističke greške (0,019% svih radnika koji su radili u Boxmarku). To jasno pokazuje da rad u Boxmarku ne uzrokuje profesionalne bolesti.

Boxmark ima vrlo strogi kodeks ponašanja i interne procedure koje omogućavaju svim radnicima podnošenje pritužbi na postupanje nadređenih osoba. Međutim, osobe čije izjave su prenesene u članku, o navodnim vrijeđanjima od strane nadređenih osoba, nikada nisu uputile formalnu pritužbu unutar Boxmarka, što Boxmark dovodi u situaciju da preko medija prvi put doznaje za takve tvrdnje, bez jasnog navođenja konkretnih okolnosti, a to značajno umanjuje njihovu vjerodostojnost.

U članku se našla i teza da radnici Boxmarka na radnom mjestu ne mogu imati vodu, insinuira se i da ne mogu jesti u Boxmarku, te da ne smiju ići na WC. To naravno nije istina; naravno da radnici redovito sa sobom imaju vodu ili sok koje drže na za to predviđenim mjestima, a društvo ima predviđene prostore za obroke radnika. Teze o zabranama odlaska na WC su ispod svake razine, pa je teško uopće obrazlagati njihovu neistinitost.

Kvalifikacije radnika Boxmarka kao ponižavanih i bolesnih predstavlja tešku uvredu i za Boxmark i za njegove radnike, i Boxmark ju odlučno odbacuje. 

Zaključno se napominje kako je izvor svih ovih neistinitih navoda reportaža iz emisije Nove TV pod nazivom „Provjereno“ od 5. srpnja 2018. godine. Boxmark je Novoj TV povodom te reportaže podnio zahtjev za objavom opširnog ispravka pogrešnih informacija iznesenih u toj reportaži, i očekuje skoro objavljivanje tog ispravka.

Boxmark Leather d.o.o., koje zastupa
Pavo Novokmet, odvjetnik

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video