Vijesti / Gospodarstvo

GOSPODARENJE OTPADOM

S 1. srpnjem nova pravila prikupljanja otpada, ali i veći računi - evo detalja!

S 1. srpnjem nova pravila prikupljanja otpada, ali i veći računi - evo detalja!
Čistoća

Cilj je smanjenje količina prikupljenog miješanog komunalnog otpada za 50 posto do 2023. godine, ističu iz tvrtke Čistoća...

S prvim danom mjeseca srpnja na snagu stupa Odluka o načinu pružanja javnih usluga sukladno uredbi koju je propisala Vlada RH, što donosi i neke novitete u prikupljanju otpada u kućanstvima grada Varaždina, ali i jedinica lokalne samouprave.

Prva novina je ta da će građani, ako još nisu, dobiti na kućnu adresu izjave s prijedlogom davatelja javnih usluga (tvrtke Čistoća d.o.o.), koje bi morali popuniti prema uputama i vratiti u roku od 15 dana.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- Ako se izjave ne vrate davatelju javnih usluga smatra se da je korisnik suglasan s dostavljenim prijedlogom - započeo je uvodno Davor Skroza, direktor tvrtke Čistoća d.o.o.

Druga novina je te da se od 1. srpnja počinje sakupljati biorazgradivi otpad za koji građani imaju dvije opcije.

- Građani mogu otpad prikupljati putem posebnih kanti ili se odlučiti za 'kućno kompostiranje'.

Ako korisnik nije u mogućnosti obavljati 'kućno kompostiranje', može od davatelja usluge zatražiti kantu za odlaganje biootpada koju neće morati dodatno platiti. Učestalost prikupljanja je 52 puta godišnje, odnosno jednom tjedno i odvoziti na biplinsko postrojenje OPG-a Vrček koji je dobio dozvolu za obavljanje te djelatnosti.

- 'Kućno kompostiranje' znači da korisnik na obračunskom mjestu sam obavlja proces kompostiranja svojeg biootpada putem kompostera ili kompostišta. U slučaju 'kućnog kompostiranja' korisnik potpisuje izjavu da će kompostiranje biootpada obavljati sukladno zakonskim propisima – pojasnio je Skroza.

Savjesno domaćinstvo bi, u skorijoj budućnosti, istaknuto je na današnjoj konferenciji za medije, trebalo imati četiri kante – s plavim (za papir i karton), crnim (za miješani komunalni otpad), žutim (za plastiku) i smeđim poklopcem (biorazgradivi otpad).

- Napomenimo da žute kante stižu uskoro, a do tad taj otpad građani mogu stavljati u žutu vreću. Osim kanti, građani će dobiti i namjenske vreće za odlaganje stakla, tekstila, ali i za metale. Na kućnu adresu građanima će stići i napuci za pravilno razvrstavanje otpada.

Glavni cilj jest smanjenje prikupljenog mješanog komunalnog otpada za 50 posto do 2023. godine jest.

- Naglašavam prikupljenoga jer ljudi najčešće misle da ne trebaju razvrstavati, već da je najbolja jedna kanta za sve, no intencija je da se na kućnom pragu mora odvajati otpad.

U početku će računi biti veći

Što se pak obračuna cijena javne usluge tiče, Robert Briški, savjetnik uprave za komunalne javne usluge, istaknuo je sljedeće:

- Cijena se sastoji od obvezne minimalne javne usluge, cijene javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (varijabilni dio) i eventualne kazne. Dakle, sve kante za miješani komunalni otpad su čipirane, a Čistoća vodi evidenciju broja primoredaja otpada, na temelju čega će se izračunavati varijabilna stavka. Ako budete dobro razvrstavali, crnu kantu ćete stavljati na javnu površinu kad bude puna, nakon čega je evidentiramo prilikom pražnjenja. Kažnjavat ćemo korisnike koji neće selektirati otpad, a iznos kazne određuje se za pojedinačno postupanje.

Dodatno se se, pojašeno je, naplaćivati samo zbrinjavanje miješanog komulanog otpada, a zbrinjavanje ostalog otpada uključeno je u cijenu minimalne javne usluge.

- Što će miješanog komunalnog otpada biti manje, varijabilni dio računa bit će manji. Osim toga, napominjemo da se posude uz javnu površinu stavljaju kad su pune, čime korisnik iskazuje potrebu za pražnjenjem. Ako posuda za miješani otpad nije puna, a stavljena je na javnu površinu, Čistoća će obaviti pražnjenje kante, što će i obračunati kao da je posuda bila puna.

Građani će u početku, istaknuo je Skroza, plaćati veće račune.

- Tako će biti u početku, dok razmotrimo kako će sustav funkcionirati. Važno je reći da smo cijenu bazirali na temelju 2017. godine, a obračunsko razdoblje je svakih šest mjeseci. Nakon tog perioda, kad vidimo stvarne troškove, možemo vršiti korekciju cijena.

Stanari stambenih zgrada u mogućim problemima

Problem bi mogao predstavljati zbrinjavanje otpada u stambenim zgradama.

- Problematično je to da su kontejneri na javnim površinama, a u većinu njih može ubacivati otpad tko želi i što god želi, nema nadzora. Ovim sustavom, kad će se naplaćivati stvarna količina otpada, postrožit će se kriteriji, a građani u stambenim zgradama morat će se pobrinuti da onemoguće pristup trećim osobama - kazao je Skroza.

Zlatan Aavar, zamjenik varaždinskog gradonačelnika, dodao je da su s upraviteljima zgrada održani sastanci kako bi se pronašlo najbolje moguće rješenje.

 - Jedna od opcija je da se naprave jednostavne građevine u kojima bi se smjestili kontejneri. Skuplja opcija, s kojom ćemo ići, ali ne odmah, su podzemni kontejneri. Stanari, pridržavajte se kućnog reda! – kazao je Avar, dodavši da Grad ne želi 'gaziti' stanovnike.

- Tko prekrši odredbu najprije će biti opomenut, no oni koji će opetovano kršiti propise, bit će kažnjeni.

- Tvrtka Čistoća nije neprijatelj građana, smatrajte nas vašom savjesti koja će morati ukazati na nepravilnosti ako nešto učinite krivo. Svima je cilj zajednički - smanjenje otpada - zaključio je Skroza.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video