Vijesti / Gospodarstvo

USPJELI! Automehaničarski obrt Vukalović neprekidno posluje punih pola stoljeća

USPJELI! Automehaničarski obrt Vukalović neprekidno posluje punih pola stoljeća

U Pavlinskoj ulici u Varaždinu, pokraj Prve gimnazije, smješten je obrt Vukalović, jedna od najstarijih automehaničarskih radionica u središtu grada. Riječ je o obiteljskom poslu, a trenutni vlasnik, Predrag Vukalović, obrt je naslijedio od oca, dok je temelje sadašnjeg obrta postavio njegov djed Ivan.

- 'Automehaničarska radiona Kanovnik i sin' počela je djelovati 1910. godine, prije Prvog svjetskog rata, a rad se temeljio na popravcima bicikala, šivaćih strojeva, kasnije traktora. 1926. godine, u radioni koja se tada nalazila s druge strane Pavlinske ulice, bio je ovlašteni servis 'Mercedesa' i 'Horcha'. U sklopu toga je u Varaždinu bila prva prodavaonica autodijelova i prva benzinska crpka - prepričao je Predrag.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Od malih nogu okružen automobilima

Njegov djed je počeo raditi 50-ih godina, a 1952. kupljena je zgrada u kojoj se do danas nalazi obrt.

- Od malih nogu sam okružen automobilima, mnogo sam boravio u radioni, tako da je bilo logično da preuzmem obrt. Da se opet rodim, bih li ponovno odabrao taj posao, odgovor je potvrdan. Volim posao vezan uz automobile - kazao je Predrag, koji je počeo raditi 1998. godine.

Dodaje da je riječ o zanimljivom poslu koji iziskuje stalno učenje, ali i znanje jezika, budući da je većina literature na njemačkom ili engleskom jeziku.

Za vrijeme recesije umalo stavili 'ključ u bravu'

Predrag je trenutno sam svoj šef, budući da nema zaposlenih, a u 50 godina, koliko je prošlo od kad je obrt registriran kao takav, bilo je itekako turbulentnih razdoblja.

- Imali smo i ovlašteni servis za Mitsubishi i Ford, čak smo imali i auto salon Mitsubishi vozila, međutim, došla je kriza koja je podosta poremetila poslovanje. Situacija je bila dosta loša prije deset godina, čak sam razmišljao i zatvoriti obrt, no preživjeli smo - rekao je Predrag, koji dodaje da je došlo do poboljšanja u svijetu obrtništva zadnjih godina.

- Mehaničarima je najveći problem bio rad na crno, tzv. siva ekonomija, to je neke obrtnike uistinu 'pokopalo'. Trenutna situacija nije savršena, no stanje je zasad zadovoljavajuće. U ovom poslu su alati za rad itekako skupi, a problem je da ljudi baš nemaju novac da plate uslugu - pojašnjava Vukalović.

Iako radi sam, na praksi za mehaničara je kroz njegovu radionu do danas prošlo i više od 200 učenika.

- Od njih su neki ostali raditi kao automehaničari, no neki su otišli u inozemstvo ili u druga zanimanja. Nedostatak kvalificirane radne snage je u ovom poslu itekako vidljiv, danas je teško pronaći dobrog mehaničara, čak i ako nudite dobru plaću.

Popravljanje automobila je 'zmazani' posao

Mladog mehaničara, nastavlja Vukalović, može se naći na tržištu rada, no godinama se stječe znanje do vrsnog majstora.

- Za takvu situaciju na tržištu rada odgovorno je cjelokupno društvo, obrtnička zanimanja u našem su društvu podcijenjena. Ljudi ne žele raditi za 3 tisuće kuna, dobrom mehaničaru morate ponuditi i visoku plaću. Vidjet ćemo što će donijeti reforma obrtničkih zanimanja.

Svi misle da je mehanika lak posao koji se obavlja na računalu, dodaje Vukalović.

- Mehanika nije samo to, još uvijek je itekako potrebno raditi ručno, i ne treba bježati od činjenice da je popravljanje automobila 'zmazani' posao. Na to mlađe generacije baš i nisu spremne, ima ih, no dug je vremenski period do kad nije izučen kako treba. Tad se najčešće dogodi da postane privatnik ili ode raditi u inozemstvo.

Upravo punih 50 godina neprekidnog rada obrta bit će nagrađeno ovaj petak od strane Udruženja hrvatskih obrtnika, a Vukalović nije krio zadovoljstvo nagradom.

- Nagrada je satisfakcija, ali ne samo za mene, već i za cijelu obitelj koja mi je podrška. Formula za uspjeh u ovom poslu su pošten rad i usluga, toga se držim, pa stoga imam već godinama stalne klijente, a sve više ih je i novih.

Vizija poslovanja Automehaničarskog obrta 'Vukalović' i dalje će biti usmjerena na pružanje što bolje usluge kako bi klijenti bili zadovoljni i vraćali se, zaključno je istaknuo Predrag.

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Vezani članci

Reci što misliš!