Vijesti / Društvo

AGLOMERACIJA U PRAKSI

RASKOPANE CESTE Varkom: 'Ruke su nam vezane. A izvođači radova često ne mare za stanovnike'

RASKOPANE CESTE Varkom: 'Ruke su nam vezane. A izvođači radova često ne mare za stanovnike'
Varaždinski.hr/Foto čitatelja

Nakon nekoliko prolongiranja, sada je dogovoreno da bi radovi na asfaltiranju prometnica u općini Sveti Ilija trebali biti gotovi do 1. studenoga.

Već se neko vrijeme situacija na cestama u općini Sveti Ilija ne popravlja. Točnije, radovi na cestama traju od siječnja ove godine pa su samim time ceste u lošem stanju.

Vezana vijest:

Ceste u Općini Sveti Ilija Ceste u lošem stanju RASKOPANE CESTE Kanalizacija u Općini Sveti Ilija radi se već 9 mjeseci: 'Kad će asfalt?'

Preko raskopanih i cesta punih rupa svakodnevno pješice i automobilima prolaze i žitelji tog kraja, koji su nam se u nekoliko navrata požalili da radovi traju predugo, da su takve ceste opasne, a dosta često se izvođači radova niti ne pojave na terenu.

Nakon što nikakav odgovor nismo dobili od načelnika općine, uputili smo upit Varkomu, koji bi trebao biti nadležan za izvođenje radova. Danas smo dobili odgovor Željka Bunića, direktora Varkoma.

- U potpunosti razumijem opravdano nezadovoljstvo građana, no nažalost moram iskazati da Varkom kao investitor projekta ima gotovo u potpunosti vezane ruke glede načina izvođenja radova na problematičnim prometnicama – uvodno je napisao Bunić.

Varkom je, kaže, bio obvezan ugovoriti posao s izvođačem radova na kanalizaciji i asfaltiranja u sklopu projekta Aglomeracije Varaždin, ali nije mogao utjecati na detalje ugovora.

- Ulaskom u projekte Aglomeracije kao najvećeg infrastrukturnog projekta u povijesti, financiranog s 95 posto sredstvima EU te centralne države u visini 855 milijuna kuna, Varkom je bio obvezan preuzeti ugovaranja i izvođenje projekata prema točno određenoj metodologiji. Konkretno, prema uzancama tzv. FIDIC ugovora, kojim investitor s jedne strane te izvođač radova s druge strane ugovaraju prava i obveze – navodi Bunić.

Dodaje da su prava Varkoma kao investitora određena i definirana za vrijeme trajanja izvođenja radova, ali da u tome razdoblju Varkom ni na koji način, osim beskonačnim upozoravanjem izvođača, nema mogućnost utjecati ni na intenzitet, ni na dinamiku, ni na poštivanje operativnih terminskih planova, kao ni na način rada izvođača.

Varkom na tjednoj bazi poduzima mogućnosti koje može, kaže Bunić, ali napominje da su Varkomu 'ruke vezane'.

- Svjesni toga, izvođači maksimalno koriste svoja prava, često puta ne mareći za potrebe stanovnika ni na neprestana upozorenja Varkoma. Pri čemu treba naglasiti da upravljanje projektom, opet prema pravilima korištenja fondova EU, ne provodi Varkom, već je za to zadužena vanjska tvrtka koja je morala biti odabrana prema pravilima javne nabave. Bez obzira na to, Varkom kao investitor organizira tjedne koordinacije na kojima se detaljno razmatra stanje na gradilištima, donose zaključci i preporuke, no koje izvođač često puta ne uvažava ili se na njih oglušuje – ističe Bunić.

Prema njemu, ovakvim načinom su im ruke gotovo u potpunosti vezane glede neispunjavanja operativnih i planiranih aktivnosti tijekom projekta. I tako sve do ugovorenog dana završetka projekta. Tek tada Varkom, u slučaju da projekt ne bude završen, može tražiti naplatu činidbenog jamstva i raskinuti ugovor, navodi Bunić u odgovoru.

- Za razliku od privatnog sektora, svaki javni posao podliježe postupcima javne nabave u kojima se u složenim postupcima provodi odabir izvođača, ali isto tako i nadzora te upravljanja projektom. U takvim okolnostima je nedvojbeno kompliciranije uspješno provoditi projekte već iz činjenica da ni odabrani izvođač, a ni nadzor i upravljanje, nisu u upravljačkoj ingerenciji investitora, već je sve prepušteno tržištu – objašnjava Bunić i daje primjer.

- To je kao da predsjednik Vlade bira svoje ministre po javnom natječaju ili da primjerice bilo koji direktor velikog i uspješnog privatnog poduzeća svoje ključne ljude bira po načelu javnog nadmetanja na koji postupak su moguće žalbe tijekom natječaja ili nakon odabira – piše direktor Varkoma.

Za kraj, posljednja informacija je da bi radovi na asfaltiranju cesta u općini Sveti Ilija trebali biti gotovi do 1. studenog 2019. godine. Barem po obećanju izvođača radova.

- Izvođač, Brodska Posavina d.o.o., imala je prvotni plan do 21. kolovoza 2019. godine završiti kompletno asfaltiranje na području općine. To se, kao što je vidljivo, nije dogodilo već je stvar prolongirana te su protekli tjedan izvedeni radovi pripreme za asfaltiranje te je kompletno asfaltiranje ukupno 3.000 metara kvadratnih na nerazvrstanim i lokalnim cestama trebalo biti napravljeno do konca ovog tjedna, što je ponovno prolongirano uz obećanje da će sve biti napravljeno do 1. studenog 2019. godine. Nadam se da će izvođači svoje obećanje ovaj puta ispuniti – kazao je direktor Varkoma Željko Bunić u svom odgovoru.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video