Vijesti / Društvo

KONSTRUKTIVNI TONOVI

SPORAZUM GRADA I UDRUGE 'Varaždinski biciklisti' bit će korektiv koji će paziti da se ne dogodi neka nova Anina ulica

SPORAZUM GRADA I UDRUGE 'Varaždinski biciklisti' bit će korektiv koji će paziti da se ne dogodi neka nova Anina ulica
Varaždinski.hr

Predlaže se pretvaranje Anine ulice u jednosmjernu, uklanjanje automobila iz Šenonine i Stepinčeve, sadnja drveća uz bicikliste staze...

Nesretno i nespretno rješenje biciklističke infrastrukture u varaždinskoj Aninoj ulici proteklih je tjedana proizvelo mnogo buke u javnom prostoru. No čini se da sav taj više ili manje nekonstruktivan konflikt između građana, biciklističkih aktivista i pojedinih stručnjaka s jedne strane i Grada Varaždina s druge strane, pomalo poprima konstruktivne obrise.

Vezana vijest:

Anina ulica OTVORENO PISMO GRADONAČELNIKU STRUČNJAKINJA 'SECIRALA' ANINU Projekt je promašen, a od građana se radi 'bedake' izjavama da je tako 'struka rekla'

Tako je 3. rujna održan sastanak u Gradskoj vijećnici na kojem su prisustvovali predstavnici Grada Varaždina te predstavnici udruge Varaždinski biciklisti.

Ispred Grada na sastanku su bili gradonačelnik Ivan Čehok i njegova zamjenica Sandra Malenica, komunalni pročelnik Roberto Krajcer te Marijana Cindrić, savjetnica za promet i urbanu sigurnost u gradskom komunalnom odjelu. 

U ime udruge Varaždinski biciklisti na sastanak su došli predsjednica Kristina Škrokov, tajnica Viktorija Adanić te član udruge Dražen Čelar. Također, sastanku je prisustvovao i Vladimir Halgota iz zagrebačke udruge Sindikat biciklista.

Na sastanku je, izvijestili su iz udruge, postignut dogovor kojim se od udruge očekuje da bude svojevrsni korektiv pri izgradnji prometne infrastrukture. I to već u trenutku nakon što je definiran projektni zadatak uređenja ulice, a prije izrade projektne dokumentacije.

Razgovaralo se i o nekim konkretnim prvim koracima. Tako je udruga iznijela i prve prijedloge koji su diskutirani na sastanku.

Aninu pretvoriti u jednosmjernu

Prijedlog koji bi se mogao najbrže realizirati je - pretvaranje Anine ulice u jednosmjernu! To bi značilo da ta ulica dobije biciklističke staze u oba smjera, ali ne na uštrb nogostupa za pješake, kao što je sada slučaj. 

- Ova mogućnost mogla bi se testirati u vrijeme obilježavanja Europskog tjedna mobilnosti početkom listopada - kažu u udruzi.

Sadnja drvoreda uz staze

Osim toga, udruga predlaže da se već u listopadu krene sa sadnjom drveća na koridorima sadašnjih i budućih biciklističkih staza. Kao primjere navode zaobilaznicu od Ulice Vilka Novaka do Koprivničke ulice, s obje strane, te vanjski gradski prsten koji obuhvaća Supilovu ulicu pa Krležinu, Marije Jurić Zagorke, braće Radić, Ratimira Hercega, Gustava Krkleca, Optujsku, Koprivničku, Ruđera Boškovićeva te Julija Merlića.

Kapitalni projekti

Naposljetku, treći konkretan prijedlog sadrži i jedan kapitalan projekt. Naime, već godinama se govori o zatvaranju za promet automobilima još nekih ulica u gradskoj jezgri. Sada se predlaže da se 2020. godine raspiše arhitektonsko-urbanistički natječaj za uređenje podzemne garaže na Trgu bana Jelačića, uz uklanjenje parkinga i prometa u Šenoinoj i Stepinčevoj ulici, kao i u Pavlinskoj i Kukuljevićevoj unutar jezgre.

To bi vrijedilo za sve osim javnog gradskog prijevoza, a uveo bi se režim slobodnog prometa biciklima u svim smjerovima.

No Grad Varaždin tek se mora službeno očitovati o tim prijedlozima. Bez obzira na konačan ishod svih konkretnih prijedloga, čini se da je prvi korak suradnje ostvaren i da se u budućnosti više neće dogoditi neka nova Anina ulica.

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!