KONSTRUKTIVNI TONOVI

SPORAZUM GRADA I UDRUGE ‘Varaždinski biciklisti’ bit će korektiv koji će paziti da se ne dogodi neka nova Anina ulica

Predlaže se pretvaranje Anine ulice u jednosmjernu, uklanjanje automobila iz Šenonine i Stepinčeve, sadnja drveća uz bicikliste staze...

Nesretno i nespretno rješenje biciklističke infrastrukture u
varaždinskoj Aninoj ulici proteklih je tjedana
proizvelo mnogo buke u javnom prostoru. No čini se da sav taj
više ili manje nekonstruktivan konflikt između građana,
biciklističkih aktivista i pojedinih stručnjaka s jedne strane i
Grada Varaždina s druge strane, pomalo poprima konstruktivne
obrise.

>> STRUČNJAKINJA “SECIRALA” ANINU Projekt je promašen, a od građana se radi “bedake” izjavama da je tako “struka rekla”

Tako je 3. rujna održan sastanak u Gradskoj vijećnici na kojem su
prisustvovali predstavnici Grada Varaždina te
predstavnici udruge Varaždinski biciklisti.

Ispred Grada na sastanku su bili gradonačelnik Ivan
Čehok
i njegova zamjenica Sandra
Malenica
, komunalni pročelnik Roberto
Krajcer
te Marijana Cindrić, savjetnica
za promet i urbanu sigurnost u gradskom komunalnom odjelu. 

U ime udruge Varaždinski biciklisti na sastanak su došli
predsjednica Kristina Škrokov, tajnica
Viktorija Adanić te član udruge Dražen
Čelar
. Također, sastanku je prisustvovao i
Vladimir Halgota iz zagrebačke udruge Sindikat
biciklista.

Na sastanku je, izvijestili su iz udruge, postignut dogovor kojim
se od udruge očekuje da bude svojevrsni korektiv pri izgradnji
prometne infrastrukture. I to već u trenutku nakon što je
definiran projektni zadatak uređenja ulice, a prije izrade
projektne dokumentacije.

Razgovaralo se i o nekim konkretnim prvim koracima. Tako je
udruga iznijela i prve prijedloge koji su diskutirani na
sastanku.

Aninu pretvoriti u jednosmjernu

Prijedlog koji bi se mogao najbrže realizirati je – pretvaranje
Anine ulice u jednosmjernu! To bi značilo da ta ulica dobije
biciklističke staze u oba smjera, ali ne na uštrb nogostupa za
pješake, kao što je sada slučaj. 

– Ova mogućnost mogla bi se testirati u vrijeme obilježavanja
Europskog tjedna mobilnosti početkom listopada – kažu u udruzi.

Sadnja drvoreda uz staze

Osim toga, udruga predlaže da se već u listopadu krene sa sadnjom
drveća na koridorima sadašnjih i budućih biciklističkih staza.
Kao primjere navode zaobilaznicu od Ulice Vilka Novaka do
Koprivničke ulice, s obje strane, te vanjski gradski prsten koji
obuhvaća Supilovu ulicu pa Krležinu, Marije Jurić Zagorke, braće
Radić, Ratimira Hercega, Gustava Krkleca, Optujsku, Koprivničku,
Ruđera Boškovićeva te Julija Merlića.

Kapitalni projekti

Naposljetku, treći konkretan prijedlog sadrži i jedan kapitalan
projekt. Naime, već godinama se govori o zatvaranju za promet
automobilima još nekih ulica u gradskoj jezgri. Sada se predlaže
da se 2020. godine raspiše arhitektonsko-urbanistički natječaj za
uređenje podzemne garaže na Trgu bana Jelačića, uz uklanjenje
parkinga i prometa u Šenoinoj i Stepinčevoj ulici, kao i u
Pavlinskoj i Kukuljevićevoj unutar jezgre.

To bi vrijedilo za sve osim javnog gradskog prijevoza, a uveo bi
se režim slobodnog prometa biciklima u svim smjerovima.

No Grad Varaždin tek se mora službeno očitovati o tim
prijedlozima. Bez obzira na konačan ishod svih konkretnih
prijedloga, čini se da je prvi korak suradnje ostvaren i da se u
budućnosti više neće dogoditi neka nova Anina ulica.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije