sigurnost prometa

SIGURNOST U PROMETU Ovo rješenje pomaže vozačima i pješacima, ali ga ima jako malo gradova u Hrvatskoj

Jedan od primjera svakako su brojači vremena postavljeni pored semafora, tako da vozač u svakom trenutku ima informaciju koliko mu je vremena preostalo do isteka zelenog, odnosno crvenog svjetla na semaforu.

Sigurnost prometa može se postići na mnogo načina, a primjeri iz
nekoliko gradova u Hrvatskoj pokazuju kako mjesta za napredak ima
još mnogo.

Jedan od primjera svakako su brojači vremena postavljeni pored
semafora, tako da vozač u svakom trenutku ima informaciju koliko
mu je vremena preostalo do isteka zelenog, odnosno crvenog
svjetla na semaforu.

Prvi put smo se s ovakvom tehnologijom susreli prije 15-ak godina
u susjednoj Srbiji, doduše samo s brojačem trajanja crvenog
svjetla na semaforu. Naime, pored brojača vremena bila je i
dodatna ploča, odnosno natpis koji je sugerirao vozaču da se zbog
uštede goriva i očuvanja okoliša ugasi motor ako se dugo čeka do
paljenja zelenog svjetla.

U međuvremenu su nam svakodnevica postali automobili opremljeni
start/ stop sustavima koji samostalno gase motor kada nema
potrebe za njegovim radom. No, u mnogim europskim gradovima danas
susrećemo semafore s brojačima vremena ili semafore s
odbrojavanjem, jer pokazalo se da oni pomažu i vozačima i
pješacima.

U Hrvatskoj ih, nažalost, susrećemo u tek pojedinim gradovima.
Razloga za nedostatak većeg broja ovako opremljenih semafora
pronalazimo više. Jedan je cijena, jer ovakvi dodatni uređaji
stoje i nekoliko desetaka tisuća kuna po pojedinom raskrižju.

Drugi je svakako i nedovoljna informiranost lokalnih ljudi koji
su zaduženi za promet, a treća su tehničke mogućnosti. Naime, za
postavljanje brojača vremena treba zadovoljiti neke tehničke
pretpostavke.

Brojači vremena discipliniraju vozače

Uređaji koji se koriste na našim prometnicama namijenjeni su
jednostavnim semaforima. Pod time mislimo na semafore koji imaju
jasno postavljene intervale trajanja pojedinog svjetla, dakako
ovisno o tome je li riječ o dnevnom ili noćnom režimu rada.

Na takve semafore mogu se bez problema postaviti i brojači
vremena, kako oni za vozače tako i oni za pješake. U zadnje
vrijeme sve je više pametnih semafora opremljenih senzorima i
kamerama, koji ovisno o količini prometa iz pojedinog smjera
određuju koliko će vremenski potrajati zeleno, odnosno crveno
svjetlo za konkretan smjer kretanja.

Na njima, za sada, nema mogućnosti postavljanja i brojača
vremena. S obzirom na to da se na veliko radi na autonomnim
automobilima, govori se da će uskoro ti pametni automobili moći
komunicirati i s pametnim semaforima pa će tako i brzinu vožnje
prilagođavati ovisno o tome što semafor ‘javlja’, koliko ima do
paljenja crvenog, odnosno zelenog svjetla.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije