Vijesti / Društvo

PROBLEMATIČAN PARKING

PARKIRALIŠTE U ZAGREBAČKOJ Ukinut će se besplatno parkiranje i uvesti dnevna naplata, za stanare povlaštene karte

PARKIRALIŠTE U ZAGREBAČKOJ Ukinut će se besplatno parkiranje i uvesti dnevna naplata, za stanare povlaštene karte
Varaždinski.hr

Čini se da će Varaždin ostati bez još 183 besplatna parkirna mjesta...

U pomalo kaotičnoj atmosferi održan je u srijedu, 16. siječnja, u sportskoj dvorani Druge osnovne škole u Varaždinu sastanak između varaždinske gradske vlasti, koju je predstavljao gradonačelnik Ivan Čehok i pročelnik Upravnog odjela za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu okoliša Roberto Krajcer, i stanara zgrada koji koriste javno parkiralište između Zagrebačke i Prešernove ulice.

Odaziv je bio više no velik, oko 150 građana došlo je čuti na koji način gradska vlast planira razriješiti problem koji je, kako su istaknuli neki od građana, nastao kad je to parkiralište prije nekih 20 godina asfaltirano. Kako je od središta grada udaljeno nekih 10 minuta hoda, a uz to je i besplatno, postalo je to parkiralište koje koriste stanari zgrada, ali i brojni drugi građani, kako oni iz Varaždina, tako i oni iz ostalih dijelova županije pa i šire. Kako je riječ o javnom parkiralištu, ono je otvoreno za sve građane, što velike probleme stvara stanarima zgrada koji, posebice u nekim dijelovima dana, teško dolaze do slobodnih parkirnih mjesta i primorani su tražiti slobodna parkirna mjesta u udaljenijim dijelovima grada.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Gradonačelnik Čehok od samog je početka pokušao ukazati kako je ovdje riječ o javnom parkiralištu, no druga strana, stanari, često se oglušila na tu nepobitnu činjenicu. Iznio je dva moguća modela kojima bi se problem stanara zgrada u Zagrebačkoj 13, 15, 17, 19, Kozarčevoj 2 i Prešernovoj 2 riješio.

- Pretvaranje javnog parkirališta u parkiralište na kojem bi stanari imali određenu povlasticu nije jednostavno, niti besplatno. To je jedna mogućnost, da se parking proširi za 45 mjesta i da se potom uvede sustav dnevne naplate za sve građane, dok bi stanari imali povlaštene karte te bi svoje parkirno mjesto plaćali oko 50 kuna mjesečno. Druga mogućnost je da se parkiralište proširi za 45 mjesta i da ostane otvoreno za sve kao i sad - rekao je Čehok.

Trošak postavljanja novih parkirnih mjesta na sebe bi preuzeo Grad Varaždin, dok bi se iz mjesečne naplate za stanare od 50 kuna plaćalo održavanje parkirališta, koje bi godišnje iznosilo između 80 i 100 tisuća kuna.

Građani su u nastavku iznijeli niz primjedaba i prijedloga, no nakraju je prihvaćena, ne jednoglasno, ideja da se uvede sustav dnevne naplate, uz poseban tretman stanara koji koriste to parkiralište.

- Sad potrebno vidjeti kako je najlakše napraviti nova parkirna mjesta, a potom sve stanare obavijestiti o tome žele li sudjelovati u predloženom modelu naplate – dodao je Čehok.

Glas nezadovoljnih

Nezadovoljnih glasova nije nedostajalo po završetku sastanka. Među njima bio i Josip Kahlina koji u Zagrebačkoj ulici ima ugostiteljski objekt.

- Očekivao sam da će gradonačelnik doći na ovaj sastanak s nekim prijedlozima i podacima. Iznos koji je rekao, 50 kuna mjesečno, nije velik, no pitanje je dokad će to vrijediti. Po meni bi svaka zgrada trebala dobiti svoja parkirališta koja bi bila ograđena rampom, a ne da je ovo i privatno, i povlašteno, i javno – rekao je Josip Kahlina.

Predsjednik 3. mjesnog odbora Grada Varaždina Nenad Košćak istaknuo je kako su poslali desetke zahtjeva prema Gradu, a da gradonačelnik 'ovakvim cirkusom pokušava doći do kojeg glasa' za skore izbore za mjesne odbore.

Nekima ideja dnevne naplate i privilegiranih mjesečnih karata za stanare nije prihvatljiva opcija.

- Ne slažemo se da parkiralište bude otvoreno i za druge. Čak i ako će biti dnevna naplata, bit će isto. Nama treba parkiralište koje će biti samo za stanare i to je jedino rješenje. Nije nam drago što ćemo morati dodatno plaćati za parkirna mjesta, no ako je to rješenje naših problema s parkiranjem, prihvaćamo – rekla je Mirjana Klinec.

Također je i razjasnila zašto zgrade nemaju svoja parkirališta.

- Kad su zgrade izgrađene, svaki stan je imao i svoje pripadno parkirno mjesto. No kad smo prelazili s Jugoslavije na Hrvatsku, dobili smo mogućnost otkupa stanova. I tu su nam predložili da se parkirno mjesto izbaci iz ugovora kako bi se cijena stana spustila, što su svi prihvatili – objasnila je Mirjana.

Svi detalji o promjenama koje će zahvatiti parkiralište između Zagrebačke i Prešernove ulice bit će objavljeni na stranicama Grada Varaždina te građani putem upita moći zatražiti dodatna pojašnjenja o novom sustavu parkiranja.

Parkiralište između Zagrebačke i Prešernove ulice trenutno broji 183 mjesta, a u skoroj budućnosti to će biti 183 mjesta manje na koja je u Varaždinu moguće parkirati besplatno.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video