Vijesti / Društvo

KREATIVNE INDUSTRIJE

Predstavnici iz Varaždinske županije na sastanku i kreativnim industrijama u Hrvatskoj

Predstavnici iz Varaždinske županije na sastanku i kreativnim industrijama u Hrvatskoj
Grad Ludbreg

Kreativne industrije potencijal su koji su neki europski gradovi iskoristili u velikoj mjeri, a taj bi primjer željeli slijediti i u Hrvatskoj.

Gradovi sa sjevera Hrvatske imaju velike kulturne potencijale. Ti potencijali mogu se iskoristiti za razvoj kreativnih industrija koje u razvijenijim europskim zemljama uvelike pridonose rastu BDP-a. Značajan korak u razvoju kreativnih industrija u Hrvatskoj učinjen je stvaranjem mreže Kreativnih gradova Hrvatske. Riječ je o inovativnoj mreži koja okuplja predstavnike lokalnih samouprava i zajednica i stručnjake iz kreativnih i kulturnih industrija kako bi zajedno osmislili modele upravljanja kulturnim i kreativnim resursima gradova radi pokretanja lokalnih ekonomija i stvaranja novih prilika za ulaganja.

O mogućnosti uključenja u mrežu Kreativnih gradova Hrvatske razmišlja se i u Gradu Lepoglavi, a održanom sastanku priključio se i ludbreški gradonačelnik i potpredsjednik Udruge gradova Dubravko Bilić.

Naime, želeći doznati što donosi članstvo u mreži te želeći predstaviti kulturne potencijale gradova na sjeveru kao i moguće suradnje na projektima i programima u kulturi, Grad Lepoglava organizirao je sastanak na kojem su se u Lepoglavi okupili predstavnici gradova sa sjevera, članova mreže Kreativnih gradova Hrvatske – Varaždina, Koprivnice, Ludbrega, Zaboka i Donje Stubice te kulturni djelatnici i članovi udruga s gradskog područja.

Ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić spomenuo je kako je i projekt uređenja arheološkog parka Iovia prilika da se iz njega nauči nešto novo, kreativno, ne samo turistima već i samim građanima. Identifikacija, pokretanje i komunikacija svojih resursa je iznimno važan proces koji se odvija kroz razvoj i implementaciju politika. Za to je potrebno pronaći zajednički jezik između dionika privatnog, javnog i civilnog sektora kako bi osvijestili i utvrdili što pojedinu destinaciju čini jedinstvenom i atraktivnom i kako bi osigurale to da institucije, tvrtke, udruge, ali i građani žive za svoj grad.

- Grad Lepoglava rado se uključuje u sve mreže i organizacije gdje može promovirati svoje specifičnosti i aktivnosti. Naša baština visoko nam je na listi prioriteta kad je promocija našeg grada u pitanju - istaknuo je zamjenik gradonačelnika Grada Lepoglave Hrvoje Kovač.

Kreativne industrije potencijal su koji su neki europski gradovi iskoristili u velikoj mjeri, a taj bi primjer željeli slijediti i u Hrvatskoj.

- Mnogi europski gradovi koji su u jednom trenutku ostali bez klasične industrije na gospodarsku su se scenu uspjeli vratiti razvojem kreativnih industrija. Ujedno su svojim građanima omogućili ispunjeniji život – rekao je Dubravko Bilić, gradonačelnik Grada Ludbrega koji je predstavio brojne mogućnosti koje se otvaraju razvojem kreativnih industrija u koje, između ostalog, spadaju film, moda, glazba, industrija dizajna i izdavaštvo.

O primjerima razvoja povezivanja kulturnih organizacija i ustanova, ali i gospodarstvenika kada su u pitanju kreativne industrije, govorili su predstavnici gradova Varaždina, Koprivnice, Zaboka i Donje Stubice.

Zamjenica gradonačelnika Grada Koprivnice Ksenija Ostriž otkrila je da je ovaj projekt u Gradu Koprivnici okupio i umrežio brojne kreativne ljude i udruge. Isto to se dogodilo u gradovima Donjoj Stubici i Zaboku, a što su potvrdili gradonačelnik Donje Stubice, Nikola Gospočić i zamjenica gradonačelnika Grada Zaboka, Valentina Đurek. To je umreživanje dalo mogućnosti i za pokretanje novih projekata. I Grad Varaždin, koji je među prvima postao član mreže Kreativnih gradova Hrvatske, dijeli slična iskustva, potvrdila je zamjenica gradonačelnika Grada Varaždina, Sandra Malenica koja je naglasila da jednu od najvažnijih uloga u razvoju kreativnih industrija imaju gospodarstvenici koji moraju prepoznati njen potencijal.

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Reci što misliš!