Vijesti / Društvo

Ljudska prava na djelu: Građanski odgoj za veću odgovornost djece

Ljudska prava na djelu: Građanski odgoj za veću odgovornost djece
Ljudska prava na djelu: Građanski odgoj za veću odgovornost djece kampanja257649

Učiteljice engleskog jezika Dijana Gašparac i Silvija Hrnčić te psihologinja IV. osnovne škole Mirjana Vincek–Škvorc boravile su krajem lipnja u Crnoj Gori na Ljetnoj akademiji za demokratsko građanstvo i ljudska prava (EDC/HRE) namijenjenoj ravnateljima, nastavnicima i nevladinim organizacijama, a u sklopu projekta Ljudska prava na djelu s koje su se vratile s novim spoznajama i načinima rada vezanima uz Građanski odgoj u osnovnoj školi.

Akademija je organizirana u suradnji s Vijećem Europe, Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa Crne Gore, Uredom za obrazovne usluge Crne Gore i Europskim Wergeland centrom, a uz podršku Ministarstva vanjskih poslova Norveške.

Zemlje sudionice bile su: Slovenija, Hrvatska, Srbija, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Crna Gora, Kosovo, Rumunjska, Bugarska, Albanija, Grčka, Cipar i Turska.

Cilj ove Ljetne akademije je osnaživanje kapaciteta ravnatelja škola, učitelja i predstavnika zajednice, vijeća roditelja i drugih za implementaciju i promoviranje principa i praktičnu primjenu edukacije za ljudska prava i demokratsko građanstvo u školama i lokalnoj zajednici. 

Na Ljetnoj akademiji učiteljice i psihologinja škole obučene su kako učenicima dati više slobode u odlučivanju zato što su brojna istraživanja pokazala kako bi se učenicima trebalo dati više povjerenja, slobode i utjecaja pri donošenju pravila i stvari koje ih se izravno tiču.

Tada postaju odgovorniji i javlja se intrinzična motivacija da poštuju dogovoreno.

Učitelji i roditelji se često boje učenicima dati više povjerenja i slobode, uvjereni kako će se tada učenici oteti kontroli.

To je zastarjeli način razmišljanja i u vezi je i s pomanjkanjem kreativnosti, stručnosti i željom za napredovanjem.

S početkom školske godine 2015./2016. IV. osnovna škola krenula je s Projektom 'Promjene i poboljšanje rada Vijeća učenika IV. OŠ' čiji je cilj povećavanje stupnja demokratičnosti u školi kroz unaprjeđivanje rada Vijeća učenika, uz podršku svih zainteresiranih učitelja i učenika.

 

Partneri u Projektu su, iz Bosne i Hercegovine II OŠ Bosanska Krupa, iz Bugarske Romance Languages School 'G.S. Rakovski' i s Cipra Makedonitissa Primary School.

Na prvih nekoliko satova razrednika učenike se je upoznalo s važnošću rada Vijeća učenika te ih se plakatima i edukacijom potaknulo na aktivno demokratsko kandidiranje i vođenje kampanje za predstavnika u Vijeću učenika.

Predstavnici učenika u Vijeću bit će educirani za aktivno sudjelovanje u donošenju odluka i promjena koje se tiču učenika u školi kroz planirano provođenje edukacije Vijeća učenika (od strane članova tima koji provode projekt) te se očekuje veća aktivnost učenika u radu Vijeća.

Projekt se nastavlja i odvijat će se tijekom cijele školske godine.

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Vezani članci

Reci što misliš!