KOBNA SUBOTA
VATROGASAC ANDREAS LISJAK 'David je, nažalost, poginuo, mnoge smo izvlačili na toj cesti...'
- Smatram da uz tu prometnicu gdje je mladić poginuo treba biti ograda, uz cijelu dužinu kanala. Jer da je bila ovdje, ta se subota ne bi dogodila - rekao nam je Andreas Lisjak
U subotu, 18. siječnja, 23-godišnji mladić sletio je s ceste kod Svete Marije u Međimurju te je njegovo vozilo palo u derivacijski kanal HE Dubrava, a mladiću nije bilo spasa.
Jedan od onih koji su vozilo vadili iz kanala bio je i Andreas Lisjak iz Svete Marije, pripadnik DVD-a Sveta Marija, čiji je bio zapovjednik. Danas je dopredsjednik VZ Međimurske županije, općinski vijećnik Općine Sveta Marija i predsjednik VMO Sveta Marija.
On je za eMeđimurje iznio niz primjedaba o samom mjestu nesreće kao i načinu na koji se nesreća dogodila.
- Cesta, kad je građena, a bilo je to s početkom 80-tih godina prošlog stoljeća, građena je za potrebe izgradnje HE Dubrava koja je otvorena 1989. godine. Prometnica je građena za vozila koja su opskrbljivala radilišta i gradilište HE da bi kasnije služila za ona koja su vršila ophodnju i motrenje sigurnosti nasipa. Njihov put se je preselio tik uz nasip, a cesta je s vremenom postala sve frekventnijom da bi s vremenom, uz neke preinake koje će zadovoljiti uvjete, bila pretvorena u lokalnu cestu s brojem 20039 - kaže Lisjak.
Dodaje kako izuzetno cijeni napore onih institucija koje s godinama rade na njenoj modernizaciji, odnosno sigurnosti prometovanja, a to se prije svega odnosi na izgradnju dijela sigurnosno zaštite i odbojne ograde, a lani je ovdje kod naselja Donji Mihaljevec izgrađena i pješačko biciklistička staza.
Lisjak smatra kako je takav sigurnosni sustav nedovoljan, da je trebao biti nastavljen i dalje prema Svetoj Mariji.
- Ograda je postavljena od Preloga do tzv. Cirkovljanske grabe, nema je do skretanja za Oporovec, a tu je blagi zavoj pa ima smisla, a potom je nema do Donje Dubrave, točnije od visećeg mosta nadalje. Stoga držim da uz tu prometnicu, a glede čega sam i javno istupao, treba ograda uz cijelu dužinu kanala jer da je bila i ovdje 'subota se ne bi dogodila'.
A slijetanje s ceste?
- Bilo ih je i ranije. Nemali broj puta smo kao pripadnici DVD Sveta Marija bili ti koji smo izvlačili vozače i vozila pri slijetanju u kanal. Njih je bilo, slobodno tako mogu reći nebrojeno, bilo je i onih neznanih koji su pod okriljem mraka u suradnji s nekim traktoristima ta izvlačenja obavili sami. No, ovako uništenih vozila nisam vidio, znači dogodilo se nešto doista strašno u odnosu na one koji su doklizali do vode. Stoga su im znala vozila plutati, oni su izlazili sami...
Lisjak kaže kako mu je izuzetno žao za ovaj slučaj kao i one ranije, no javio se je više radi apela da se mjere sigurnosti uz ovu prometnicu moraju poboljšati ma kakve kategorije bila.
Najnovije
-
Stručnjakinja za čišćenje pokazala je trik za koji tvrdi da olakšava čišćenje glave tuša od kamenca.
-
Film traje 102 minute, izradio ga je Klub varaždinskih branitelja.
-
Odličan varaždinski bend nakon par godina stanke ponovno svira. Poslušajte njihov novi singl!
-
Repertoarom će 'Lucerne' proći cijelom Hrvatskom, ali će se otisnuti i dalje, u svijet modernizirane gospel glazbe te glazbe nadahnute country izričajem.
-
Za neosigurani traktor propisana je novčana kazna u iznosu od 660 do 6600 eura, poručuju iz policije.
Reci što misliš!