Vijesti / Automobilizam

BROJKE NE LAŽU

PODACI STANICA ZA TEHNIČKI PREGLED Ovo su najbolje i najgore marke automobila na našim cestama

PODACI STANICA ZA TEHNIČKI PREGLED Ovo su najbolje i najgore marke automobila na našim cestama
Željko Lukunić/PIXSELL

Podaci Centra za vozila Hrvatske pokazuju da na tehničkom pregledu najmanje detektiranih grešaka generalno imaju japanski automobili i modeli europskih premium proizvođača, a očekivano najviše još živuće stare Lade i Zastave

Kvarljivost je jedna od vječitih tema vozačkih rasprava u kojima uglavnom dominiraju subjektivni stavovi, sve dok se na stol ne stave brojke koje jasno pokazuju kako stvari stoje. I, evo ih.

Egzaktni podaci Centra za vozila Hrvatske na svjetlo dana donose istinu o prolaznosti 2,073.488 osobnih automobila, koliko ih je 2018. pristupilo tehničkom pregledu. Jednima će u tim raspravama dati za pravo, a druge ušutkati. Uglavnom, tehnički pregled ispravnosti otprve nije prošlo 432.170 automobila, odnosno njih gotovo 21 posto ili svaki peti, što ne čudi s obzirom na starost voznog parka od 13 godina.

Izdvojili smo pritom tri kategorije proizvođača po godinama starosti, u kojima se izdvajaju oni s najmanje i najviše padova na tehničkom. Iz tablica je vidljivo da su po razredima najbolje rezultate postigli Mazda, Audi i Toyota, a najlošije Dacia, Chevrolet i sada već rijetka Lada.

Zanimljiva je i (ne)uspješnost po prijeđenoj kilometraži: u razredu do 50 tisuća najmanje neispravnosti imali su Mazda, Toyota i BMW, a najviše Ford, Volkswagen i Fiat. Između 50 i 100 tisuća najbolji su Audi, BMW i Mercedes, a najlošiji Fiat, Ford i Chevrolet. U kategoriji više od 100 tisuća kilometara najviše razloga za zadovoljstva imali vlasnici BMW-a, Toyote i Suzukija, a najmanje Daewooa, Fiata i Seata.

Neispravna i nepodešena svjetla te pregorjele žarulje na drugom su mjestu razloga neprolaska na tehničkom pregledu, sa 23 posto udjela u neprolaznosti.

Neravnomjerno ili slabo kočenje je rak rana hrvatskih rabljenih automobila i u neprolaznosti na tehničkom pregledu imaju najveći udio, čak 30 posto. Zanimljivo, negativan eko test sudjeluje s iznenađujuće malih pet posto.

Detaljne tablice o nedostacima pojedinih modela automobila možete pogledati na portalu jutarnji.hr/autoklub.

Izvor podataka: CVH.hr

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video