Vijesti / Automobilizam

AUTI U 70-IMA

NEKAD VRLO POPULARAN 'Stojadin' je 1970. bio europski auto godine

NEKAD VRLO POPULARAN 'Stojadin' je 1970. bio europski auto godine
Goran Stanzl/PIXSELL

Zastava 101 bila je luksuznija od fiće i kupovali su je pripadnici srednjeg sloja

FIAT 128 proglašen je 1970. godine europskim automobilom godine, a bila je riječ o tada najmodernijem automobilu na tržištu, preteči kompaktne klase s prednjim pogonom, poprečno postavljenim motorom i mjenjačem, neovisnim ovjesom na obje osovine i petim vratima prtljažnika, i to četiri godine prije prvog VW Golfa.

Imali smo sreće što je FIAT odmah dao licenciju za proizvodnju Zastavi pa je već 1971. godine počela proizvodnja u Kragujevcu. Popularni 'Stojadin' najuspješniji je model Zastave s više od milijun proizvedenih primjeraka.

Zastava 101 bila je luksuznija od fiće i kupovali su je pripadnici srednjeg sloja. Martin Sagner, Dudek iz Gruntovčana, od honorara za seriju zaradio je 4000 dinara što je bilo dovoljno za pola 'Stojadina'.

Godine 1972. u Kopru počinje proizvodnja legendarnog 'Spačeka', a godinu kasnije u Novom Mestu kultna 'Katrica' (Renault 4). U tada vrlo luksuznom Citroen DS-u, popularnoj 'Žabi', Mišo Kovač je 1971. imao tešku prometnu nesreću.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video