Bez ograničenja
Ovo su države u kojima se smije voziti najbrže
Iako Hrvatska s maksimalnim ograničenjem brzine na 130 km/h spada u svjetske 'brzinske oaze', postoje države u kojima se može voziti i brže, zapravo višestruko brže...
Njemačka
Naravno, svima nam na pamet odmah pada Njemačka. Legendarni 'Autobahn' postoji od 1932., kada je napravljena prva dionica autoceste između Kölna i Bohna. Danas, 87 godina poslije, Njemačka ima 12.996 kilometara autocesta, na kojima je dozvoljeno juriti bilo kojom brzinom. Zbog toga su njemačke autoceste stekle poseban status u automobilskoj javnosti. Danas, ako nema posebnoga znaka, na autocesti možete juriti koliko možete i želite. No sve je više dionica s ograničenjem.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Tijelo nesretnog maldića pronađeno je mjesec dana nakon njegovog nestanka...
-
Nekadašnji gradonačelnik Ivan Čehok negoduje zbog rušenja gotovo 300 stabala jabuka i krušaka, grmova bobičastog voća...
-
Zborovi su nastupili u dvije kategorije...
Ujedinjeni Arapski Emirati i Saudijska Arabija
'Najbolji od ostalih' (kada izuzmemo Njemačku) su Ujedinjeni Arapski Emirati. U toj se državi na jednoj autocesti smije voziti 160 km/h. Riječ je o novoj autocesti 'Abu Dhabi', koja je u promet puštena ove godine. Ipak, ako prekršite maksimalnu brzinu samo 1 km/h bit ćete strogo kažnjeni jer su kamere na svakih nekoliko kilometara. Osim Ujedinjenih Arapskih Emirata, pustinjska oaza za jurnjavu je i Kraljevina Saudijska Arabija. Službeno ograničenje na autocestama je 140 km/h, no policija u principu tolerira prekoračenje do 20 km/h. Ni policijske kontrole nisu tako česte kao u Emiratima, a kamere su vrlo rijetke.
Poljska i Bugarska
Maksimalna brzina je 140 km/h. Dozvoljena je i u dvjema europskim državama. U Poljskoj takvo ograničenje vrijedi na novoizgrađenim autocestama, a stare, kojima nedostaje moderna prometna infrastruktura i nerijetko imaju i semafore te klasična križanja, imaju ograničenje do 100 km/h. Policija u Poljskoj je također vrlo tolerantna pa vas na autocesti s ograničenjem do 140 km/h neće kazniti ni ako vozite 150 km/h. Prilikom vožnje Poljskom primijetili smo da ni veće brzine u osnovi ne predstavljaju problem. Naime, klasična putna brzina za većinu bržih vozača kreće se između 160 i 180 km/h, kamera je malo, kao i policijskih ophodnja. Slično je u Bugarskoj, drugoj europskoj državi u kojoj je maksimalna brzina podignuta na 140 km/h.
Sjedinjene Američke Države
Među svjetske brzinske oaze, vjerovali ili ne, spada i SAD, preciznije Teksas. U toj saveznoj državi na snazi je ograničenje do 85 milja na sat, oko 137 km/h, što je više nego u velikoj većini Europe. U ostatku SAD-a nisu ni približno tako izdašni pri postavljanju ograničenja, a na Havajima ne smijete voziti brže od 97 km/h.
Najstrože države s modernim mrežama autocesta su u Europi i Aziji. Singapur i Makao imaju zakrčene autoceste koje uglavnom vode kroz gusto naseljena područja pa je ograničenje 90 km/h razumljivo. A u Latviji i Estoniji su (pre)oprezni tijekom zime, kada maksimalnu brzinu sa 110 spuštaju na krajnjih 90 km/h.
Autoceste su projektirane za velike brzine, no u većini država te se brzine ne smiju postizati. Ograničenja se opravdavaju sigurnošću, no u Njemačkoj, gdje se nerijetko juri i 250 km/h, imaju jedan od najmanjih postotaka poginulih na autocestama u odnosu na ukupan broj vozila koja se po njima kreću, bolji nego i u Hrvatskoj, piše portal autostart.24sata.hr.
Najnovije
-
Prva zajednička suradnja FOI-ja i tvrtke Siemens Energy bit će ostvarena kroz predavanja, radionice, stručnu praksu studenata i istraživačke projekte.
-
'Savez znači da Hrvatsku razvijamo gospodarski po uzoru na hrvatski sjever', rekao je predsjednik Nezavisne platforme Sjever Matija Posavec...
-
Radovi se izvode u cilju sprečavanja izlijevanja potoka...
-
Bravo, Mateja!
-
'Taj gorući problem pogađa više od 2000 naših sugrađana tog dijela grada', smatra gradska vijećnica i predsjednica Kluba vijećnika HDZ-a...
Reci što misliš!