Nove mjere EU
Sad će i sve nove hrvatske ceste morati biti građene po europskim sigurnosnim standardima
'Često se dogodi slučaj da na novim prometnicama imamo zaštitne elemente postavljene sukladno važećim propisima koje, nažalost, ne odgovaraju današnjim spoznajama koje proizlaze iz najnovijih istraživanja iz domene sigurnosti prometa'
U tijelima Europske unije prometna sigurnost jedna je od najvažnijih tema, a nakon automobila i obaveznog uvođenja sustava poput automatskog kočenja i inteligentnog ograničenje brzine kreće se u smjeru sigurnijih cesta.
Dakle sve transeuropske prometnice (TEN-T), autoceste i državne ceste te prometnice izvan urbanih područja, koje je sufinancirala Europska unija, morat će imati posebne standarde sigurnosti. Prije svega, na svim prometnicama morat će se provesti procjena kritičnih točaka (zasad se ne spominje EuroRAP program čiji je HAK član, ali on je najlogičniji izbor), a i ubuduće će biti projektirane i građene s ujednačenim sigurnosnim standardima.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Gospodarski sajam u petak i subotu na Kapucinskom trgu.
-
Policija moli građane za razumijevanje...
-
Koncert na Sceni Rogoz.
Što to konkretno znači? Nedavno smo na portalu Revije HAK
objavili intervju s dr. sc. Markom Ševrovićem,
predstojnikom Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih
znanosti, koji je rekao:
– Standard održavanja prometnica u Hrvatskoj, kada govorimo o
primarnoj prometnoj mreži, vrlo je visok. Stanje kolnika i
prometne opreme na većini važnijih prometnih pravaca vrlo je
dobro. Hrvatska u odnosu na BDP ima jednu od najkvalitetnijih
cestovnih mreža na svijetu.
Ako pak govorimo o lošim stranama onda je tu potrebno istaknuti zastarjelost nekih standarda koji se koriste kod postavljanja primjerice zaštitne ograde. Često se dogodi slučaj da na novim prometnicama imamo zaštitne elemente postavljene sukladno važećim propisima koje, nažalost, ne odgovaraju današnjim spoznajama koje proizlaze iz najnovijih istraživanja iz domene sigurnosti prometa. Drugim riječima, dopušteno je projektiranje i postavljanje zaštitnih elemenata koji neće osigurati adekvatnu zaštitu u slučaju da se dogodi prometna nesreća.
S novim mjerama EU i to će se morati mijenjati – na korist svih naših vozača. Tijela Europske unije propustila su donijeti odluku o standardizaciji prometnih znakova i oznaka na cestama (horizontalna signalizacija) u svim državama. To bi bio logičan korak jer je donošene odluka o ugradnji sustava automatskog održavanja brzine u svim automobilima, kao i sustava za održavanje vozila u prometnom traku.
Ujednačavanjem znakova i ti bi sustavi lakše radili. Ovako, zasad su se institucije tek dogovorile o razvoju specifikacija za prometne znakove i oznake na cestama. To je, međutim, prvi korak prema unificiranju znakova, ali na odluku ćemo još pričekati.
Kako piše portal revijahak.hr, ovaj dogovor sad trebaju usvojiti Europsko vijeće i parlament, ali politička klima je takva da ćemo navedene mjere sigurno dobiti kao standard.
Najnovije
-
Film traje 102 minute, izradio ga je Klub varaždinskih branitelja.
-
Odličan varaždinski bend nakon par godina stanke ponovno svira. Poslušajte njihov novi singl!
-
Repertoarom će 'Lucerne' proći cijelom Hrvatskom, ali će se otisnuti i dalje, u svijet modernizirane gospel glazbe te glazbe nadahnute country izričajem.
-
Za neosigurani traktor propisana je novčana kazna u iznosu od 660 do 6600 eura, poručuju iz policije.
-
Gospodarski sajam u petak i subotu na Kapucinskom trgu.
Reci što misliš!