Vijesti / Automobilizam

Europska unija najavljuje

Automatsko kočenje u slučaju nužde ide u sve nove automobile

Automatsko kočenje u slučaju nužde ide u sve nove automobile
Pixabay.com/Ilustracija

Jedan od sustava koji bi trebao biti ugrađen i u najjeftinije automobile je Obavijest o ograničenju brzine. Ukratko, automobil će registrirati ograničenje brzine kamerom ili pomoću navigacijskog uređaja te obavijestiti vozača

U 2019. godini spremaju se velike promjene za vozače jer će s novim automobilima (čak i onim najjeftinijima) u serijskoj opremi dolaziti niz sustava aktivne sigurnosti. Europska komisija aktivno radi na implementaciji novih pravila, a svoje mišljenje dalo je i Europsko vijeće za konkurentnost.

Stajalište Europskog vijeća za konkurentnost je iznimno važno, a cijeli paket mjera u mora potvrditi i Europski parlament. O čemu se radi? Prvi sustav koji bi trebao biti ugrađen i u najjeftinije automobile je 'Obavijest o ograničenju brzine'. Ukratko, automobil će registrirati ograničenje brzine kamerom ili pomoću navigacijskog uređaja te obavijestiti vozača. Vozač neće moći isključiti taj sustav.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Drugi sustav koji će bi trebao biti ugrađen u svako vozilo jest upozorenje vozaču da je njegovo vozilo prešlo u drugi prometni trak, a da on pritom nije uključio pokazivač smjera (LWA). Upozorenje će biti auditivno ili taktilno, vibracijom na upravljaču ili sjedalu vozača.

i za kraj, Europsko vijeće za konkurentnost predlaže obaveznu ugradnju automatskog kočenja u slučaju nužde (AEB) za sve automobile i teretni program vozila (vanovi i kamioni). Taj sustav djeluje automatskim apliciranjem kočnice kad senzori na vozilu procijene opasnost od frontalnog sudara ili naleta na pješake i bicikliste.

Europsko vijeće za konkurentnost zauzelo je nedvosmisleno stajalište i sve ove mjere zasigurno ćemo dobiti s novim automobilima. Ovim preporukama Europsko vijeće pokušava učiniti promet sigurnijim i smanjtiti mogućnost vozačeve pogreške.

To je plemenit cilj, ali treba se pripremiti i na blago povećanje cijene automobila jer svi ti sustavi nisu besplatni. Europski parlament o tome će raspravljati na svojoj sjedinici ovaj mjesec, a potom će Europska komisija donijeti odluku, piše revijahak.hr.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video