Vijesti / Automobilizam

Zakoni i propisi

Kad su policijski službenici dužni izaći na mjesto prometne nesreće i kad moraju napraviti očevid?

Kad su policijski službenici dužni izaći na mjesto prometne nesreće i kad moraju napraviti očevid?
Hrvoje Jelavić/PIXSELL/Ilustracija

Potrebno je doista dobro poznavati propise kad od policijskog službenika zatražite očevid nesreće jer će nerijetko trebati objasniti razlog

Iskustvo je pokazalo da je pri ostvarivanju prava na naknadu štete nastale u prometnoj nesreći, neovisno o tome ima li se ili nema kasko osiguranje najbolje imati policijski zapisnik o prometnoj nesreći. Svaka čast svemu i svakome a osobito Europskom izvješću o prometnoj nesreći ali osiguravajuća društva, osobito neka, znaju biti brutalno nesmiljena kada se pokuca na njihova vrata i zatraži odgovarajući novčani iznos naknade štete.

Postavljaju milijun pitanja, osporavaju sve što se osporavati dade, postavljaju razne dodatne uvjete i zahtjeve. Situacija osobito zna biti nezgodna kada nem između sudionika prometne nesreće suglasnosti o ključnom pitanju tko je kriv ili tko bi mogao biti kriv ili kada se neki domisle naknadnoj pameti pa osporavaju sve i sva i govore da je to sve bilo u stanju šoka i isprepadanosti, a neki znaju spominjati i silu i prisilu, pa krenu u sporove i trakavice.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Bilo kako bilo, pouzdanijeg papira i dokaznog sredstva od onog policije, nema. Svjedoče tome mnogi koji su se našli u raljama prepucavanja oko naknade štete. Ako je riječ samo o materijalnoj šteti nastaloj u prometnoj nesreći, niste dužni obavijestiti policiju. Sudionici u tom slučaju trebaju popuniti i potpisati Europsko izvješće o nesreći ili na drugi način razmijeniti osobne podatke s drugim vozačem. Sve je dobro, dok su ljudi pitomi ali što kad ne žele razmijeniti podatke ili ne žele se suglasiti oko sadržaja navoda iz Europskog izvješća?

Kada je policijski službenik dužan, a kada nije, izaći na mjesto prometne nesreće i gdje to točno piše. U čl. 182. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama piše: 'Policijski službenici dužni su izaći na mjesto prometne nesreće i događaja u prometu o kojima su obaviješteni'. Znači, ako su obaviješteni dužni su izaći, zakon iznimke od tog pravila ne navodi. Međutim, nisu uvijek dužni obaviti očevid. Ponekad, ne često, potrebno je druge podsjetiti na njihove dužnosti i obveze. Navođenje zakonske odredbe nije na odmet.

Uvijek kada vam se netko poziva na zakone ili propise – pitajte gdje to točno piše. Ne uvažavajte paušalne odgovore da je to po zakonu ili propisu. Uvijek postavite dodatno pitanje kojem to točno propisu i kako to točno ta odredba tog propisa glasi. Naime, čak i pravni stručnjaci različito tumače pojedine odredbe. U tome leži draž fiškalstva tj. advokature, protumačiti propis u svoju korist.

Kad je policijski službenik dužan obaviti očevid prometne nesreće, a kada nije propisano je Pravilnikom o načinu postupanja policijskih službenika u obavljanju poslova nadzora i upravljanja prometom na cestama, točnije njegovim čl. 30. Policijski službenik dužan je uvijek obaviti očevid prometne nesreće u kojoj ima poginulih ili ozlijeđenih osoba kao i kada se sumnja na počinjenje kaznenog djela, a sukladno odredbama Zakona o kaznenom postupku.

Pored toga policijski službenik dužan je uvijek obaviti očevid prometne nesreće s materijalnom štetom, o kojoj je obaviješten:

1. Kada se jedan od sudionika udaljio s mjesta nesreće
2. Ako u nesreći sudjeluje vozač koji nije stekao pravo na samostalno upravljanje vozilom određene kategorije, kao i kandidat za vozača kada upravlja vozilom za vrijeme osposobljavanja
3. Vozač kojem je vozačka dozvola istekla ili oduzeta ili mu je izrečena mjera prestanka važenja vozačke dozvole ili mjera opreza privremenog oduzimanja vozačke dozvole za upravljanje motornim vozilom ili zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom
4. Vozač za kojega se osnovano sumnja da u organizmu ima droga ili lijekova koji utječu na psihofizičke sposobnosti i na sposobnosti upravljanja vozilima ili da u krvi ima nedozvoljenu količinu alkohola ili ako pokazuje znakove alkoholiziranosti ili utjecaja droga ili lijekova, a odbija se podvrgnuti ispitivanju ili je u takvom psihofizičkom stanju da nije sposoban sigurno upravljati vozilom
5. Vozač koji nema pomagala koja tijekom vožnje mora koristiti, kada se sumnja da je uzrok prometne nesreće tehnička neispravnost vozila

Pazite sad (najvažniji dio!), policijski službenik je dužan obaviti očevid prometne nesreće i na izričiti zahtjev sudionika prometne nesreće. Dakle, izričiti zahtjev! Pored toga policijski službenik dužan je obaviti očevid prometne nesreće ako u nesreći sudjeluje vozilo tijela državne uprave, jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave, diplomatskih ili konzularnih predstavništava, međunarodnih misija i sličnih međunarodnih organizacija, neregistrirano vozilo, vozilo kojem je isteklo važenje preventivnog tehničkog pregleda, vozilo koje prevozi opasne ili eksplozivne tvari ili vangabaritni teret, vozilo kojem je istekla valjanost prometne dozvole ili vozilo koje na cesti zbog tehničke neispravnosti ugrožava ili ometa druge sudionike u prometu i u svim drugim slučajevima kada se za počinjeni prekršaj može izreći zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom i negativni prekršajni bodovi.

Znači ukoliko doista želite da policijski službenik obavi očevid prometne nesreće, pozovite se na jedan od ovih razloga, a ako treba i na propis u kojem je taj razlog naveden, nije na odmet podsjetiti nadležne i na dužnost izlaska na mjesto prometne nesreće i događaja u prometu o kojima su policijski službenici obaviješteni, savjetuje portal revijahak.hr.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video