Vijesti / Automobilizam

Kupnja rabljenog

Uvoz automobila iz Njemačke: Kako ušparati, a ne kupiti 'mačka u vreći'?

Uvoz automobila iz Njemačke: Kako ušparati, a ne kupiti 'mačka u vreći'?
Pixabay.com/Ilustracija

Kupujete polovni automobil? Ne da vam se maltretirati s prodavateljem? Još vas manje privlači prikupljanje i masno plaćanje papirologije koja vam je potrebna 'do registracije'? Ukoliko je odgovor na ova pitanja jedno jednoglasno 'da', imamo ideju i potencijalno rješenje

Prema statistikama kupovina novih automobila u zadnjih par godina svodi se većinom na kupovinu onih službenih, dok su se privatne osobe nekako više orijentirale na ona rabljena.

Prilikom kupovine polovnog automobila, opcije su vam relativno male. Možete se osloniti na ponudu preprodavača auta koji se bave uvozom automobila, ili pretraživati oglasnike na kojem se nakon plaćanja situacija svela na te iste 'sive dilere'.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ne kažemo da oglasnik nije dobro mjesto za potražiti svoj novi (stari) automobil pogotovo ako ste u potrazi za nekim starijim modelom do par tisuća eura, no ako želite nešto novijeg godišta, te što će vas poslužiti dulji niz godina morat ćete se malo bolje potruditi. Pogotovo ako u glavi imate nekakav konkretan model koji tražite.

Svi znamo da rizik kod kupovine uvezenih automobila u Hrvatskoj nije neznatan, jer ni Nijemci više nisu samo Nijemci, pa postoje velike šanse da će vam donedavni državljan neke druge zemlje u Njemačkoj pokušati prodati 'muda pod bubrege'. Jer i u Njemačkoj (koju svi toliko idealiziraju) u današnje vrijeme svi pokušavaju zaraditi na ovaj ili onaj način, pa je poštenje postalo poput npr. navigacijskog sustava u sklopu osnovnog popisa opreme za neki maleni gradski autić. Jednstavno ga nema.

Uostalom, ne tako davno primali smo oveću količinu prijetnji zbog objave jednog u nizu takvih automobla, tj. jednog Audija koji je od Njemačke do Hrvatske, odnosno od salona do salona izgubio preko 100,000 kilometara i cijenom narastao za par tisuća eura. Dakle, kako bi to izbjegli, prije ili poslije će vam pasti na pamet misao kako bi uvoz automobila u hrvatsku bilo rješenje za vas. Jer svi mi ovdje iz nekog razloga živimo u uvjerenju da izvan granica Hrvatske svima cvatu ruže.

No činjenično stanje jest da su pojedini automobili doista jeftiniji u zemljama poput Njemačke, Austrije i Italije – čak i kada naši lihvarski porezi poskupe cijelu priču. Stoga se mnogi odlučuju na uvoz polovnjaka iz spomenutih zemalja, a i šire.

Nekima je od nas (da ne imenujemo još jednom) ista takva ideja pala na um prije nekoliko godina. Pronašao se idealan automobil u Njemačkoj, te je krenula priča oko uvoza automobila. No proces uvoza automobila u Hrvatsku je ispao toliko kompleksan, kompliciran i eksploatatosrski (od strane hrvatskih institucija) da su 'neki' ubrzo požalili što u svemu tome nisu imali adekvatnu i stručnu pomoć.

Prvenstveno morate znati što vas sve čeka. Jer osim što na sam proces pregledavanja i traženja za vas idealnog automobila trošite enormnu količinu vremena na kraju svega postoji i onaj najveći problem – vidjeti automobil uživo, susresti se s njegovim vrlinama i manama, te u stvarnom svijetu provjeriti je li automobil doista u stanju u kakvom je i opisan u oglasu.

To će vas naravno dodatno koštati i vremena i novaca (pogotovo ako se dobro ne razumijete u automobile), a to je u svakom slučaju problem ukoliko je cijena jedna od bitnijih okosnica kod kupnje automobila. Nadalje trebate znati da cijena za koju se taj automobil prodaje nije vaša konačna cijena. Dapače, ta je cijena samo početak, jer vas već pri prelasku granice čeka vječno novaca gladna država, te će vas službenici iste vrlo rado izuti iz cipela i naplatiti vam takve gluposti da nećete moći vjerovati.

Jer izuzev PPMV-a (odnosno posebnog poreza na motorna vozila za one kojima skraćenice ne znače baš puno) već iza prvog ugla čekaju troškovi prijevoza automobila, carine i još pokojeg troška. Stoga u pravilu ovako 'na blef' praktički da i nije moguće točno izračunati koliko će vas cijela priča oko uvoza automobila zapravo koštati. I to je doista velik problem koji na dnevnoj bazi postaje sve većim.

No srećom pa i za to postoje servisi (kalkulator uvoza automobila) koji nam tu ugrubo uskaču u pomoć, pa kako ne bismo pričali u prazno i nudili tek neke općenite informacije, ajmo spomenuti jedan konkretan na koji smo naletjeli prije nekog vremena.

Ukratko, radi se o servisu koji se naziva Micardo – autrijskoj tvrtki koja se bavi prikupljanjem raznoraznih oglasa u jednu ogromnu bazu s koje na jednom jedinom mjestu možete pretraživati marke, modele, izvedenice modela, pakete opreme i još hrpetinu toga. I naravno da nam ne pada na um pisati besmislene reklame, te navoditi nekakve općenite primjere, već bismo puno radije cijelu priču bazirali na jednom realnom primjeru. Pa krenimo…

Recimo da tražimo Ford Mustang iz 2008. godine. Dakle 10 godina star automobil koji izuzev pomalo arhaičnog ovjesa nudi zvuk Godzille u tjeranju, te status sveameričke ikone u kojoj bismo rado uživali na dnevnoj bazi. Racimo isto tako i da tražimo GT-verziju modela, jer nam se 'baby' varijante i 'štedljive' ideje ne motaju po glavi, pa bilo što s V6-motorom jednostavno nije interesantno.

Recimo da uz gromoglasni i grgljajući američki V8 tražimo i pomični krov, jer nam se ideja seksa pod zvijezdama izuzetno dopada, a recimo i da nam je automatski mjenjač puno draži od manualnog, jer smo jednostavno lijeni. Dakle, reklo bi se da tražimo nešto posebno i poprilično detaljno, zar ne?!

Uglavnom, već pri prvom pokušaju pronašli smo nekih devedesetak primjeraka razbacanih po raznoraznim oglasnicima diljem Austrije i Njemačke. Ali za razliku od njih, micardo nam je ponudio jedinstvenu bazu na kojoj smo ih mogli jednim potezom pogledati sve. Samim time nam je pretraga bitno olakšana, pa nije prošlo puno klikanja dok nismo izdvojili nekoliko 'kandidata' i od njih odabrali Mustang zbog kojeg nam je na usta počela nekontrolirano curiti slina.

Radi se o GT-varijanti s V8-motorom i u 'topless-izdanju'. Automobil je sive boje i djeluje kao jedan sasvim respektabilan primjerak ove američke ikone. No taj je pregled samo jedan mali dio onoga što je ovaj servis u stanju ponuditi, jer izuzev cijene u Njemačkoj i izračuna davanja za Hrvatsku, moguće je kontaktirati ekipu koja iza ovog servisa stoji i uvjeriti se u kvalitetu vlastitog odabira kroz određene korake.

Za početak tu je stvaran kontakt, jer mail (odnosno upit) uvijek možete poslati osobno. Zatim je tu nekoliko opcija koje uz određenu naknadu rezultiraju dostavom automobila uz obavezan pregled pred vaša vrata. Time se izbjegava bjesomučno raspitivanje kod nezainteresiranih službenika resornih institucija, nepotrebni razgovori s carinicima i drugim 'krvopijama', te još sto i jedna otegotna okolnost.

I da…tih nekoliko stavki diže ukupnu cijenu za otprilike 2,000 eura (s uključenim osiguranim transportom po cijeni od 800 eura, koji u privatnom aranžmanu nema osiguranje i nije ništa jeftiniji) , ali iz naše situacije od prije 4-5 godina možemo reći da bismo te novce vrlo rado platili. Jer miran san i pomanjkanje stresa jednostavno nema cijenu.

Sam servis surađuje s hrpetinom mehaničara i tvrtki koje među zaposlenicima imaju stručnjake koji na licu mjesta umjesto vas rade izvid automobila uživo. Dakle, jednim klikom možete doslovce poslati nekog od mehaničara u dotični salon sa zadatkom pregleda Mustanga u detalje.

Tada se izuzev fotografiranja i ukazivanja na čak i najmanje 'greškice' dobiva i formular koji automobil kroz ocjene po segmentima definira unutar čak 87 točaka, a na kraju cijele priče dolazi i garancija od strane micarda, te je margina greške doista svedena na minimum i možemo biti sigurni kako na našu adresu stiže Mustang ne samo da je nekih 25% jeftiniji nego bilo koji u Hrvatskoj, već i jedan od automobila u koji nećemo morati uložiti tisuće i tisuće eura već prije prve registracije u Hrvatskoj.

Uglavnom, kad se sve zbroji i oduzme, servis Micardo u domeni kupnje automobila iz drugih država EU bez problema može biti prvo mjestu u Hrvatskoj. Jer svojom osnovnom idejom nema deranje kože s leđa potencijalnim klijentima, već služi kao čak 14 puta veća baza automobila od bilo koje druge, te time besprijekorno služi svima onima koji su odlučili kupiti vozilo iz druge države, te koji žele uštedjeti novaca prilikom kupnje vozila, piše portal Automobili.hr.

Također vrijedi spomenuti kako sam servis u svojoj bazi nudi i oveći broj automobila koji se često i ne nude na hrvatskom tržištu, jer i to definitivno predstavlja prednost. A o benefitima poput osiguranja, prijevoza, rješavanja nemile papirologije i inicijalnog, te izuzetno detaljnog pregleda svakog automobila da i ne pričamo.

E sad…nekima će možda daljina i svi ti službeni potezi predstavljati problem. Jer kao što svi jako dobro znamo, Hrvati se vole cjenkati, rušiti cijene i pri tome navoditi gluposti poput 'gume nisu dobre', 'tu imaš malo hrđe' i 'ovo treba pretapecirati'.

Ali sve to na Micardu ne predstavlja nikakav problem, jer ako znate neki strani jezik, možete sami kontaktirati prodavača, saznati sve živo i neživo o automobilu, te pregovarati oko cijene čak i prije nego se službeni izvid od strane servisa uopće pokrene.

Dakle, cijena koju ste spremni platiti ne mora nužno odgovarati cijeni koja je navedena u sklopu oglasa, pa uz malo sreće i pregovaračkih sposobnosti, prodavatelj ne mora nužno zadržati cijenu koju je inicijalno napisao. Dakle, kao na sajmu, samo bez kiše, sunca, smrada ustajalih ćevapa i šibicara koji vam tijekom razgledavanja automobila na sajmu ne daju mira.

Uglavnom, ova je potraga za Mustangom GT bez krova trenutno plod naše mašte, jer u ovom momentu nemamo novaca niti za njegovih četiri kotača. No usprkos tome kupnja Mustanga za neke od nas predstavlja plan i program koji će kad-tad postati aktualnost, a ne samo mokri san.

A kad se to dogodi, možete biti 1000% sigurni da se nećemo dovesti u situaciju da nas muljaju, veslaju i varaju naše divne i predivne službe i ministarstva, već ćemo u nekoliko klikova cijelu priču prebaciti na micardo i djelatnike ovog servisa.

A zašto? Jednostavno zato što nam se ideja paketa potpune usluge uz apsolutno pomanjkanje stresa itekako dopada, i ne samo zbog toga.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video