WLTP

Slijedi li rasprodaja vozila s lagera?

Država nije uslišala želju trgovaca i uskladila trošarinske razrede s porastom emisije CO2 izazvanog prelaskom na stroži ciklus WLTP, po kojemu se od 1. rujna 2018. homologiraju sva nova vozila

U Hrvatskoj je preko noći došlo do povećanja trošarine,
koliko god su proizvođači bjesomučno dotjerivali motorizaciju baš
kako bi umanjili skok emisije CO2 na najmanju moguću
mjeru. A to je, pak, kod trgovaca koji su objavili cjenike s
novom homologacijom u mnogim slučejevima rezultiralo porastom
konačne cijene novih automobila.

Ipak, ima i dobrih vijesti. Isprva se, naime, vjerovalo da će
trgovci biti prisiljeni sami registrirati vozila prije 1. rujna
te tako zaobići homologacijski ‘deadline’, no to nije slučaj. Sva
vozila s lagera i dalje se mogu prodavati i registrirati kao
nova, pa i ona sa sada već bivšom NEDC homologacijom. I to ne kao
u nekim zemljama članicama EU samo do 1. siječnja 2019., već
do 31. kolovoza 2019. godine, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Rok je tako dugačak i na prvu se čak čini da trgovci zbog toga
nisu u žurbi prodavati aute homologirane po ciklusu NEDC, što,
naravno, ne ide na ruku kupcima, jer im iz ruku izbija jak adut
pri cjenkanju…

Ipak, prilika za povoljniju kupnju nije izgubljena. Kako bi što
lakše prebrodili očekivane zastoje u proizvodnji zbog nužnih
tehnoloških dorada, ali i složenosti novog testnog ciklusa,
trgovci su povećali lagere kojih se sad moraju riješiti. Tako se
ipak mogu očekivati akcijske ponude za aute homologirane po
ciklusu NEDC, vjerojatno i puno prije sljedećeg ljeta.
Kupnja novog auta tako bi uskoro mogla biti znatno povoljnija.

Dobra vijest za kupce novih auta jest i što se svakoga dana
povećava broj modela u cjenicima, čijem nestanku je također
kumovao prelazak na WLTP. Proizvođači su prvo, naime, trebali
tehnološki dotjerati motore kako bi suzbili emisiju štetnih
plinova i dosegli propisanu normu Euro 6 uz životniji način
mjerenja potrošnje s gotovo dvostruko manjim udjelom mirovanja
(13 naspram 25 posto), s prosječnom brzinom naraslom na 46,6 km/h
(prije 34 km/h) te maksimalnom brzinom povećanom sa 121 na 131
km/h.

Dorade na motorima uključivale su ugradnju selektivnih
katalizatora kod dizelaša i filtra čestica kod benzinaca, a kakav
je rezultat moguće dobiti dobro svjedoči primjer Nissan
Qashqaija. Dizelski 1.5 dCi prošao je kroz temeljitu obnovu i
dobio katalizator selektivne redukcije, i sad usprkos snazi
povećanoj na 115 KS (+5 KS) emitira 100 g/km C02, tek 1 g/km
više nego po ciklusu NEDC.

No, takve dorade tražile su vrijeme i novac, zbog čega je dio
proizvođača kasnio s početkom homologacije. Drugi razlog za
kašnjenje je sam testni ciklus WLTP, znatno opsežniji i
dugotrajniji od prethodnog.

Samo testiranje traje 50 posto dulje nego u ciklusu
NEDC, broj potrebne dokumentacije porastao je sa 50 na 600
stranica po modelu, a najviše vremena oduzima rigorozno zamišljen
propis prema kojemu svaki element opreme koji utječe na
aerodinamiku ili povećava masu za više od 5 kg vodi ka zasebnoj
homologaciji, čime su posebno ugroženi njemački proizvođači
Volkswagen, BMW i Mercedes, dosad neskloni pretjeranom
paketiranju opreme i poznati po velikom broju raznoraznih
kombinacija motora, mjenjača i pogona.

A na sve to još su se nadovezali nedostatni
kapaciteti u ispitnim centrima, koji ne mogu progutati
povećanje homologacijskih zahtjeva cijele autoindustrije.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije