Vijesti / Automobilizam

SAMO 3200 REGISTRACIJA

U kolovozu zabilježen veliki pad prodaje novih automobila

U kolovozu zabilježen veliki pad prodaje novih automobila
Petar Glebov/PIXSELL/Ilustracija

Prema očekivanju, hrvatsko tržište novih automobila nakon rekordnog broja registracija tijekom travnja, svibnja, lipnja i donekle srpnja, kada su se u većini slučajeva popunjavale rent-a-car flote za potrebe turističke sezone, u kolovozu je zabilježilo veliki pad

Prošli mjesec je prodano je samo 3200 novih vozila, čime je kolovoz postao najgori mjesec po broju novih registracija, lošiji čak i od siječnja i veljače ove godine, stoji u mjesečnom izvješću agencije Promocija Plus, a vijest prenosi slobodnadalmacija.hr. Međutim, brojke nisu ni tako crne ako se usporedi ovogodišnji kolovoz s prošlogodišnjim, u kojem je zabilježeno još manje registracija – tek 2433.

Dakle, kolovoz 2018. godine bio je bolji od istog mjeseca lani za 767 prodanih novih automobila, odnosno prodalo se više auta za čak 31,5 posto. I to u godini kada je dosegnuta rekordna brojka od 50.769 novih vozila u odnosu na predrecesijsku 2008., kada je registrirano čak 88.265 novih automobila. Ako analiziramo prodaju u prvih osam mjeseci ove godine, onda dolazimo do rezultata kako je 2018. godina bila bolja od lanjske za 21,85 posto.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Naime, od siječnja do kraja kolovoza ove godine zabilježeno je 47.167 novih registracija, dok je u istom razdoblju lani prodano 38.709 novih automobila, čime je ostvaren plus od 8458 primjeraka. Ako se prodaja novih automobila nastavi ovim tempom, već na kraju rujna vjerojatno ćemo dohvatiti prošlogodišnju konačnu brojku od preko 50.769 novih vozila.

U prvih osam mjeseci 2018. najprodavanija marka je i dalje Volkswagen sa 7073 nove registracije, čime drži čak 15 posto tržišnog udjela. S obzirom da su mu najbliži konkurenti, Renault s 4655 prodanih novih primjeraka (9,87 posto) i Opel s 4512 novih registracija (9,57 posto), puno zaostali, četiri mjeseca prije kraja ove godine možemo kazati kako će Volkswagen i ovu 2018. godinu završiti na pobjedničkom tronu.

Na četvrtom mjestu je Škoda s 4217 novih registracija (8,94 posto), koja se eventualno može uključiti u borbu za drugo mjesto, dok Suzuki na petom mjestu s 2903 prodana nova vozila (6,15 posto) nema nikakvih šansi. Za petama mu je Peugeot na šestom mjestu s 2619 novih registracija, dok je sedmi Hyundai s 2325 prodanih novih automobila. Preostala tri mjesta među deset najuspješnijih drže Dacia (2164), Citroen (1924) i Ford (1857 primjeraka).

Ako analiziramo prodaju samo u kolovozu ove godine, onda dolazimo do zaključka kako je ponovno najprodavaniji brend Volkswagen s 533 nove registracije, ili 16,66 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Škoda s 318 novoregistriranih primjeraka (9,94 posto), dok je treći Renault s 286 prodanih novih automobila (8,94 posto).

Na četvrtom i petom mjestu su Opel sa 191 i Suzuki sa 182 nove registracije. Među deset najboljih u kolovozu još su Fiat, na šestom mjestu, sa 177 novih registracija, Dacia sa 165, te Kia sa 164 prodana nova automobila. Devetu i desetu poziciju drže Hyundai (152) i Peugeot (132 primjerka).

Kada su u pitanju modeli pojedinih marki, onda treba kazati kako je u prvih osam mjeseci najbolji rezultat ostvarila Škoda Octavia s 2464 prodana primjerka (5,22 posto tržišnog udjela), dok je Renault Clio pronašao put do 2249 novih kupaca (4,77posto). Na trećem i četvrtom mjestu su dva Volkswagenova modela, Polo (1712) i Golf (1677 primjeraka), tako da je sve izvjesnije kako Golf ove godine neće biti najprodavaniji model u Hrvata.

Peta je Opel Astra s 1420 novih registracija, dok Suzuki Vitara još uvijek drži vrlo visoku poziciju, premda vrlo brzo stiže njezina redizajnirana verzija, na šestom mjestu, s 1295 prodanih novih vozila. Među deset najprodavanijih modela u razdoblju siječanj – kolovoz 2018. još su Opel Corsa (1239 komada), Fiat 500 (1150), Renault Captur (1079) i Citroen C3 s 1058 prodanih novih automobila.

U samom kolovozu najprodavaniji model bila je Škoda Octavia s 202 nove registracije (6,31 posto tržišnog udjela), dok je na drugom mjestu najprodavaniji bio Volkswagen Tiguan, koji je pronašao put do 138 novih kupaca (4,31 posto).

Na treću poziciju se probio Fait 500 sa 131 prodanim novim primjerkom (4,09 posto), Renault Captur je četvrti (106), dok je Volkswagen Golf tek na petom mjestu, s 96 prodanih jedinica. Među deset najuspješnijih modela tijekom kolovoza ubacili su se Dacia Sandero (77), Volkswagen T-Roc (74), Volkswagen Polo (73), Renault Megane (66) i Suzuki Vitara (61 prodani primjerak).

Ako uspoređujemo prodaju novih automobila po regijama i županijama, onda je odmah jasno da se najviše novih vozila prodaje u zagrebačkoj regiji – čak 34,69 posto. U prvih osam mjeseci čak 16.361 novo vozilo našlo je put do novih kupaca, dok je na drugom mjestu Požeško-slavonska županija s 4399 zabilježenih novih registracija (9,33 posto), što može zahvaliti u najvećoj mjeri rent-a-car tvrtkama i jačim firmama koje na tom području registriraju svoja vozila. 

Treća je Splitsko-dalmatinska županija s 3520 prodanih novih automobila (7,46 posto), dok se na četvrto mjesto probila Primorsko-goranska županija, ispred Istarske s 3250 prodanih novih automobila (6,89 posto). Istrani imaju 3235 novih registracija, dakle samo 15 manje od Riječana.

Dvije uvjerljivo najgore županije su i dalje Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija, koje imaju 211, odnosno 131 novu registraciju, što u postotku iznosi 0,45, odnosno 0,28 posto.

Audi gospodar premium segmenta

U prvih osam mjeseci najprodavaniji brend u premium segmentu je i dalje Audi, s ukupno 1515 novih registracija, ili 3,21 posto tržišnog udjela, što mu je donijelo 13. mjesto na ukupnoj tablici. Samo u kolovozu Audi je pronašao put do 123 nova kupca, dok su BMW i Mercedes bili puno lošiji, s 55, odnosno 44 prodana nova primjerka.

BMW je u prvih osam mjeseci prodao 1141 novi automobil (2,42 posto) te je trenutno na 16. mjestu ukupne ljestvice. Trenutno najlošiji od “njemačkog svetog trojstva” je Mercedes koji je zabilježio 935 novih registracija (1,98 posto), pri čemu je na 18. mjestu ukupne tablice.

Benzinci bolje kotiraju od dizelaša

Hajka na automobile s dizelskim agregatima s europskog tržišta lagano se prebacuje i na naše tržište novih automobila, tako da iz mjeseca u mjesec udio benzinaca u odnosu na dizelaše lagano raste. Tako je u prvih osam mjeseci ove godine prodano 26.558 novih automobila s benzinskim motorom, što je tržišni udio od 56,3 posto.

U istom razdoblju registrirano je 19.579 novih automobila s dizelskim agregatom, čiji je udio sada 41,5 posto. Ostatak čine vozila na hibridni pogon, kojih je registrirano 559 primjeraka (1,2 posto), potom s 0,9 posto vozila s ugrađenom plinskom instalacijom (430 primjeraka), dok je električnih vozila najmanje, tek 0,1 posto, ili 41 primjerak.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video