Vijesti / Automobilizam

Savjeti

VOŽNJA NA 'REZERVI' Što se s vozilom može dogoditi ako često tako vozite?

VOŽNJA NA 'REZERVI' Što se s vozilom može dogoditi ako često tako vozite?
T. Krznar

Rezerva se ne zove tako bez razloga, to je zaista ono rezervno gorivo koje bi se trebalo koristiti samo u krajnjoj nuždi, odnosno do prve benzinske. Ovo su glavni razlozi zašto biste trebali ranije točiti a ne čekati paljenje upozoravajuće žute lampice

Kada se na ploči s instrumentima upali žuta lampica sa simbolom crpke za gorivo svakom je jasno da mora stati na benzinsku i uliti nešto dizela ili benzina u spremnik. No mnogi, svjesni toga da mogu bezbrižno voziti još pedeset ili više kilometara, odlazak na benzinsku postaju odgađaju do zadnjeg trenutka. Pritom nisu svjesni toga koliko vožnja 'na rezervi' može biti štetna za automobil.

Vožnja 'na rezervi' najveći je problem kod starijih automobila. Tijekom godina korištenja na dnu rezervoara skupilo se podosta smeća i taloga otpadnih tvari koje su na ovaj ili onaj način dospjele u gorivo ili spremnik goriva ili su pak nastale zbog korozije samog spremnika.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Prilikom vožnje s malim količinama goriva taj se talog pomiješa s gorivom, a dio otpadnih čestica, unatoč filteru goriva, dolazi u motor vozila. Tamo može oštetiti sustav za ubrizgavanje goriva, pa čak i same cilindre motora, upozorava portal oryx-asistencija.hr.

Velik dio otpadnih čestica u talogu zaustavit će filter, no zbog vožnje 'na rezervi' on će se prije ili kasnije začepiti zbog čega će auto prestati raditi. Osim što tako nešto može biti vrlo neugodno ako se nalazite na duljem putu, i neplanirana izmjena filtera može biti trošak.

Ako vozite 'na rezervi' i zbog toga ostanete bez benzina možete oštetiti neke komponente motora a drugima skratiti vijek trajanja. Naime, pumpe goriva i dijelovi sustava za ubrizgavanje hlade se upravo gorivom koje transportiraju.

Dok rade 'na prazno' ili na prekide jer upravo ponestaje goriva u ekstremnom slučaju mogu se pregrijati te potpuno uništiti ili trajno oštetiti. A to često znači popravke u iznosu nekoliko tisuća pa i desetina tisuća kuna, ovisno o motoru.

Kako  bi se ovakve situacije izbjegle preporučljivo je vozilo nadopuniti gorivom nakon što razina u spremniku padne ispod 50%. Tako ćete se voziti opuštenije i bezbrižnije, a to je i bolje za vaš automobil.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video