Vijesti / Automobilizam

STARIJE OSOBE U PROMETU

MIŠLJENJE STRUČNJAKA 'Vozači stariji od 70 godina trebali bi na liječnički pregled svakih šest mjeseci!'

MIŠLJENJE STRUČNJAKA 'Vozači stariji od 70 godina trebali bi na liječnički pregled svakih šest mjeseci!'
Siniša Sović/Foto agencija Sjever; Igor Soban/Pixsell

Po mišljenju Željka Marušića, trebalo bi uvesti obvezu liječničkog pregleda za osobe starije od 65 godina...

Prometnu nesreću koja se dogodila u Nedeljancu u kojoj se 77-godišnjak autom zabio u automobil u suprotnoj traci te pritom uzrokovao ozlijede kod šestero ljudi, komentirao je prometni stručnjak dr. Željko Marušić.

Po njegovom mišljenju trebalo bi uvesti obvezu liječničkog pregleda za osobe starije od 65 godina, čiji bi se troškovi subvencionirali iz državnog proračuna i Nacionalnog programa za sigurnost cestovnog prometa.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- To je, nesumnjivo, nacionalni interes. Za osobe iznad koje navrše 65 godina liječnički bi pregled vrijedio dvije godine, nakon 67 godina svake godine, a nakon navršene 70. svakih šest mjeseci, odnosno po procjeni liječničke komisije. Svatko tko dočeka starost (mnogi nažalost nisu te sreće) treba se dostojanstveno i odgovorno nositi s tom činjenicom, jer svima tada počinju naglo slabiti vid, sluh, motoričke sposobnosti, koncentracija, sposobnost procjene situacije - predlaže dr. Marušić.

Naglašava da je važno da financijsko opterećenje za liječničke preglede bude što manje kako bi bilo prihvatljivo i siromašnijim vozačima.

Vezana vijest:

Prometna nesreća u Nedeljancu PROMETNA NESREĆA I dvije djevojčice ozlijeđene u sudaru u Nedeljancu, ukupno šestero njih zadobilo ozljede

- Nažalost, mnogi to vide kao diskriminaciju, ugrožavanje ljudskih prava, svojevrsno poniženje, ali to je potpuno krivo razmišljanje. Naime, što je s ljudskim pravima nesretne dvije djevojčice i jedne bebe, koje su stradale teškim kršenjem prometnih propisa, odnosno nepažnje dvojice staraca?! A treba, i radi interesa starijih spriječiti ovakve situacije, jer neće im biti ugodno posljednje godine života proživjeti s teškim osjećajem krivnje, stigmom, da su teško ugrozili mlade živote. Posebice u još težim i tragičnim ishodima - govori doktor.

Ukazuje i na problem upotrebe mobitela za vrijeme vožnje, a to može biti gore nego vožnja u alkoholiziranom stanju, kaže.

- Posebice važno je uočiti da je utjecaj korištenja mobilnog uređaja u vožnji opasniji kod starih vozača, koji imaju manju brzinu reakcije i lošije uočavaju zbivanja u prometu, a usto manje spretno koriste mobilne uređaje u vožnji od mlađih osoba (za sve je to nedopušteno)! Apsurdno je da je za to, prema članku 196. stavak 5, propisana kazna od 500 kuna, dakle samo 250 pri plaćanju u kratkom roku! Tehnološki razvoj nadvladao je ovu uredbu, učinivši je opasno anakronom. Za samo telefoniranje kazna može ostati kao sada, ali treba je višestruko povećati, uz oduzimanje dozvole, praktički izjednačiti s prolaskom kroz crveno svjetlo, za zahtjevnije radnje na mobilnom uređaju tijekom vožnje, kad vozač potpuno skreće pogled i pozornost s prometnice - ističe dr. Marušić.

Zbog svega toga, kaže doktor, policija ima ključnu ulogu jer bi trebala u suradnji s operaterima unaprijediti metode i opremu kako bi što učinkovitije kontrolirala vozače i poslije svake nesreće provela 'elektroničku forenziku' korištenja mobilnog uređaja za vrijeme vožnje.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video