Vijesti / Automobilizam

Vrijednost automobilskih brendova

Znate li koje marke automobila danas najviše vrijede?

Znate li koje marke automobila danas najviše vrijede?
Pixabay.com

Ponekad se svi sigurno zapitamo kolika je vrijednost određenog proizvođača automobila. Kako nam se pri samoj pomisli zavrti u glavi, postoje stručne poslovne kompanije koje će dobro izračunati pravu vrijednost

Londonska poslovna institucija 'Brand Finance' svake godine radi Global 500 listu najvrjednijih marki i proizvođača. Osam proizvođača automobila i dvije, ne tehnički autokompanije, ušle su u top 100. Svaki brend je analiziran brojem različitih faktora koji uključuju lojalnost, prisnost, reputaciju poduzeća i ulaganje u marketing, piše portal Automobili.hr.

Na 89. mjestu se našao Uber koji je skočio za čak 16 mjesta od 2016. Vrijednost mu je porasla za 32% te sad sveukupno vrijedi 14,596 milijardi dolara. Spori prodajni rezultati vjerojatno su uzrok značajnog pada od 16%, ali južnokorejski proizvođač Hyundai još uvijek je na 60. mjestu liste. Vrijednost mu je 19,975 milijardi dolara.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Porast od 10% u odnosu na 2016. godinu zabilježila je Honda te je na 52. mjestu liste. Relativno konzistentna marka svoju vrijednost mjeri u svoti od 21,318 milijardi dolara.

U top 100 jedini američki proizvođač je Ford, a zabilježio je porast od 13% te je ostao na istom mjestu kao i 2016. godine, točnije na broju 46. Ukupna vrijednost ove slavne marke je 22,432 milijardi dolara.

Skok za ogromnih 20 mjesta u odnosu na prošlu godinu na Brand Finance Global 500 ljestvici napravio je Nissan. Sad je na 42. mjestu, a porast od enormnih 39% povećao mu je vrijednost na 24,768 milijardi dolara.

Volkswagen je zbog dobro nam poznatih razloga imao značaj pad u 2016. godini, ali napravili su veliki povratak na listi u 2017. godini. Unatoč svim aferama i propustima, marka je uspjela napraviti porast vrijednosti za 32% te tako drži 41. mjesto najuspješnijih te vrijedi 25,014 milijardi dolara.

Mitsubishi grupacija obuhvaća više od samih vozila pa stoga vrijedi gotovo 28 milijardi dolara, što je porast od 1% u odnosu na prošlu godinu te stoji na 38. mjestu liste. Mitsubishi Motors, kao zasebna cjelina u potpunosti, nije uspio ući niti u top 100.

Od poznate njemačke trojke, Mercedes je napravio najveći porast i to čak za 11% u odnosu na prethodnu godinu. Sveukupna vrijednost mu je 35,544 milijardi dolara. Ali, pao je s 20. na 21. mjesto liste.

Dolazeći kao 17. na listi, BMW je doživio pad plasmana za dva mjesta u odnosu na prethodnu godinu. Ipak, njegova ukupna vrijednost porasla je za 6%, čime brend sveukupno vrijedi 37,124 milijardi dolara.

I na prvom mjestu, kao najvrjedniji proizvođač automobila je opet Toyota. Već drugu godinu za redom nosi ovu titulu. Vrijednost ovog japanskog proizvođača je 46,255 milijardi dolara. Kompanija bilježi porast od 7%, ali je na Global 500 ljestvici pala s 11. na 12. mjesto.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video