Prijevara od koje gotovo ne postoji zaštita: Čak ni sudska praksa nije na strani prevarenog kupca
Prijeđenim kilometrima na automobilu moguće je manipulirati, a jedina je zaštita kupnja vozila s jamstvom ili od dobro poznate osobe. Vraćeni kilometri prevara su od koje gotovo ne postoji zaštita
Vraćeni kilometri na vozilima, prema nekim procjenama, u Europskoj uniji na godišnjoj razini naprave štetu u visini od oko 9 milijardi eura.
'O koliko se potencijalno velikom problemu radi, govori podatak da je njemački autoklub u svome istraživanju nedavno utvrdio da je svaki treći automobil na jednoj velikoj internetskoj stranici za prodaju automobila s lažiranom kilometražom, dakle svaki je treći skinute, manipulirane kilometraže', rekao je Kristijan Tićak iz AMS-a.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Gospodarski sajam u petak i subotu na Kapucinskom trgu.
-
Smatraju da bi rušenje HDZ-a trebalo biti iznad unutarstranačkih ambicija...
-
Koncert na Sceni Rogoz.
Hrvatska za to ima lijek, ali vozilo mora biti registrirano kod nas. Za uvozna vozila to nažalost ne vrijedi, pa je kupnja 'stranca' i dalje kupnja mačka u vreći.
'Svaki budući vlasnik vozila u bilo kojoj stanici za tehnički pregled vozila može izvaditi potvrdu sa takozvanim povijesnim stanjem putomjera, iz koje se onda može vidjeti je li bilo nekih malverzacija ili ne', kazao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.
A ako se to i otkrije, osim privatne tužbe, prevarenom kupcu ne preostaje ništa drugo. 'Za sada mislim da nekakvih pravnih mehanizama u Hrvatskoj nema. Europski parlament sugerirao je da se to rješava i u okviru zakonskih odredbi i na sve druge moguće načine; kakvi će to načini biti, koliko će to sve trajati, ja baš nisam optimističan', rekao je odvjetnik Zoran Pilipović.
Rješenje za prevarante postoji, to su čipovi. No autoindustrija se pravda povećanjem troškova. Ugradnja čipa u novi automobil stoji manje od jednog eura.
Zbog vraćenih kilometara vlasnik automobila imat će krivi plan održavanja, što znači da će prekasno mijenjati neke od dijelova na svom automobilu. Upitna je i sigurnost vozila s lažiranom kilometražom, piše portal Dnevnik.hr.
'Iz stanja putomjera može se zaključiti stvarno tehničko stanje vozila. Dakle, stanje putomjera, odnosno broj prijeđenih kilometara ima izravan utjecaj na tehničku pouzdanost vozila', objašnjava Pejić.
A to je kod nas ionako na klimavim nogama. Prosječna starost našeg voznog parka gotovo je 14 godina.
Najnovije
-
Stručnjakinja za čišćenje pokazala je trik za koji tvrdi da olakšava čišćenje glave tuša od kamenca.
-
Film traje 102 minute, izradio ga je Klub varaždinskih branitelja.
-
Odličan varaždinski bend nakon par godina stanke ponovno svira. Poslušajte njihov novi singl!
-
Repertoarom će 'Lucerne' proći cijelom Hrvatskom, ali će se otisnuti i dalje, u svijet modernizirane gospel glazbe te glazbe nadahnute country izričajem.
-
Za neosigurani traktor propisana je novčana kazna u iznosu od 660 do 6600 eura, poručuju iz policije.
Reci što misliš!