Vijesti / Automobilizam

Prijevara od koje gotovo ne postoji zaštita: Čak ni sudska praksa nije na strani prevarenog kupca

Prijevara od koje gotovo ne postoji zaštita: Čak ni sudska praksa nije na strani prevarenog kupca
Pixabay.com

Prijeđenim kilometrima na automobilu moguće je manipulirati, a jedina je zaštita kupnja vozila s jamstvom ili od dobro poznate osobe. Vraćeni kilometri prevara su od koje gotovo ne postoji zaštita

Vraćeni kilometri na vozilima, prema nekim procjenama, u Europskoj uniji na godišnjoj razini naprave štetu u visini od oko 9 milijardi eura.

'O koliko se potencijalno velikom problemu radi, govori podatak da je njemački autoklub u svome istraživanju nedavno utvrdio da je svaki treći automobil na jednoj velikoj internetskoj stranici za prodaju automobila s lažiranom kilometražom, dakle svaki je treći skinute, manipulirane kilometraže', rekao je Kristijan Tićak iz AMS-a.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Hrvatska za to ima lijek, ali vozilo mora biti registrirano kod nas. Za uvozna vozila to nažalost ne vrijedi, pa je kupnja 'stranca' i dalje kupnja mačka u vreći.

'Svaki budući vlasnik vozila u bilo kojoj stanici za tehnički pregled vozila može izvaditi potvrdu sa takozvanim povijesnim stanjem putomjera, iz koje se onda može vidjeti je li bilo nekih malverzacija ili ne', kazao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.

A ako se to i otkrije, osim privatne tužbe, prevarenom kupcu ne preostaje ništa drugo. 'Za sada mislim da nekakvih pravnih mehanizama u Hrvatskoj nema. Europski parlament sugerirao je da se to rješava i u okviru zakonskih odredbi i na sve druge moguće načine; kakvi će to načini biti, koliko će to sve trajati, ja baš nisam optimističan', rekao je odvjetnik Zoran Pilipović.

Rješenje za prevarante postoji, to su čipovi. No autoindustrija se pravda povećanjem troškova. Ugradnja čipa u novi automobil stoji manje od jednog eura.

Zbog vraćenih kilometara vlasnik automobila imat će krivi plan održavanja, što znači da će prekasno mijenjati neke od dijelova na svom automobilu. Upitna je i sigurnost vozila s lažiranom kilometražom, piše portal Dnevnik.hr.

'Iz stanja putomjera može se zaključiti stvarno tehničko stanje vozila. Dakle, stanje putomjera, odnosno broj prijeđenih kilometara ima izravan utjecaj na tehničku pouzdanost vozila', objašnjava Pejić.

A to je kod nas ionako na klimavim nogama. Prosječna starost našeg voznog parka gotovo je 14 godina.

 

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video