Vijesti / Automobilizam

PRIPAZITE na ove bitne stvari kod guma

PRIPAZITE na ove bitne stvari kod guma

Nesiguran ste ili neiskusan vozač ili ste primijetili nešto neobično na gumama? Ne znate kada je pravo vrijeme da ih zamijenite, a da to nije nakon što neočekivano i nekontrolirano prokližete usred zavoja? Uz pet pokazatelja koje izdvajamo naučit ćete osnovne metode koje će vas na vrijeme uputiti k vulkanizeru, piše portal Autostart.24sata.hr.

1. Dubina kanala
Prvo na što valja obratiti pozornost jeste dubina profila guma, a najjednostavniji "trik" je da kovanicu od 10 lipa stavite u kanal gume. Optimalno je da guma prekriva rub kovanice, no ako kovanica nimalo ne "ulazi" u gumu vrijeme da počnete razmišljati o zamjeni. Isto se može postići i mjerenjem kanala preciznim alatom, odnosno popularnim 'šublerom'.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

2. Tlak u gmama
Vozačima se preporučuje provjeravanje tlaka u gumama svaka dva tjedna pomoću mjernih uređaja koji se mogu naći na većini benzinskih postaja. Tlak bi trebao biti u normama koje je propisao proizvođačm, a koje se nalaze na otvoru spremnika goriva ili na okviru prednjih vrata. Ako primijetite gubitak tlaka i tromiji upravljač vjerojatno je riječ o neispravnoj gumi, odnosno gubitku tlaka zbog zabijenoga čavla ili nekoga drugog oštećenja.



3. Oštećenja
Što se tiče oštećenja, na njih valja obratiti najviše pozornosti jer se s vremenom gume neizbježno oštećuju i gube svoja svojstva. Na vanjskome rubu gume treba provjeriti ima li vidljivih oštećenja poput pukotina, otkinutih dijelova ili 'balona' U tome slučaju hitno valja promijeniti oštećenu gumu, a uzrok takvim oštećenjima najčešće su gruba penjanja na rubnike, koji su noćna mora svake gume.

4. Geometrija
Popularno nazvani 'špur' ili 'optika' bitno utječe na vozna svojstva svakog automobila, kao i na pravilnu potrošnju guma. Primijetite li nepravilno trošenje guma najčešći je uzrok 'raštimana' 'geometrija', što uzrokuje trošenje gume s jedne strane više nego s druge. Test provjere geometrije provodi se u radionicama vulkanizera koji imaju posebne instrumente opremljene senzorima, koji mjere raspodjelu gazne površine na cestu. Rezultati otkrivaju važne informacije i upućuju na stanje guma. Također. ako je riječ o oštećenju dijelova ovjesa, to može utjecati na gaznu površinu te brzo posve uništiti gumu.

5. Buka
Nove gume proizvedene su tako da budu što tiše u vožnji, što u slučaju da primijetite neobično jkču buku guma u vožnji govori kako je vrijeme za zamjenu. Jednostavan test može se provesti tako da se osluškuje buka pri 80 km/h i u neutralnome stupnju prijenosa, naravno - sa stišanom glazbom i ostalim "proizvođačima" zvukova u automobilu. Ako buka postane jača nakon mjesec dana, automobil valja odvesti na provjeru.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video


Vezani članci