Vijesti / Automobilizam

ZBOG ČEGA su naknade na tehničkom pregledu toliko veće?

ZBOG ČEGA su naknade na tehničkom pregledu toliko veće?

Reforma kojom je MUP izvršio 'outsourcing' poslova vezanih uz registraciju vozila na 159 stanica za tehnički pregled (STP) zaista je donijela pojednostavljenje tih poslova vlasnicima vozila, a u nekim segmentima i osjetne uštede.

Primjerice, više se ne treba na prvi tehnički pregled novim automobilom čime se štedi 252,56 kuna, ali pitanje je zbog čega se on do sada obavljao na ispod čekića novom autu. U nekim europskim državama obavlja se tek nakon četiri godine.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ukinut je i porez od 5% koji se plaćao pri prijenosu vlasništva rabljenog auta i zamijenjen je u prosjeku 50% jeftinijom upravnom pristojbom. A procedura prijenosa vlasništva zaista je mnogo brža – sve se obavlja na jednom mjestu – u STP-u, kako i navodi MUP u priopćenju.

Ali reformom je ukinuta mogućnost da građani produlje registraciju na policiji za 5 kuna (koristilo samo 0,66% građana), već to moraju obavljati u STP-u gdje košta 115,30 kuna. Isto tako, sama naknada pri prijenosu vlasništva u policiji se do 1. siječnja 2018.godine, gdje se mogla jedino obaviti, plaćala 50 kuna, a sada u STP-ima košta 122,3 kune.

Zbog čega su te naknade, koje propisuje ministar policije i svojom ih odlukom može izmijeniti, a velike prihode dijele privatne tvrtke STP-i (78%) i CVH (8,9%), neprofitna udruga HAK (5,1%) i MUP (8%), toliko veće u STP-ima nego što su bile u policiji, MUP nije objasnio.


Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video


Vezani članci