Vijesti / Sport

MEGA-UTRKA Čak sedam članova SRD 315 Sjeverozapad završilo '100 milja Istre'!

Čak 7 članova SRD 315 Sjeverozapad uspješno je proteklog vikenda završilo utrke u sklopu hrvatske megautrke '100 milja Istre' (100 miles of Istria), koja je uvrštena u elitnu skupinu prestižnih svjetskih utrka uključenih u Ultra Trail World Tour (UTWT), svojevrsnu Ligu prvaka ultra trail utrka.

> ULTRA TRAIL Varaždinac Damir Habijan uspješno svladao 42 kilometra utrke u Istri

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Najprestižniju utrku duljine 168 kilometara s 6539 metara vertikalnog uspona završili su Mladen Skeja i Tomislav Kelemen iz varaždinskog kluba SRD 315 Sjeverozapad.

Ultramaratonci

Trčanje, kao jedan od najjednostavnijih oblika sportske rekreacije, posljednjih godina bilježi sve veću popularnost među rekreativnom populacijom.

Sve više poznanika viđamo kako trči gradom ili nasipom, a društvene mreže zasipane su fotografijama sretnih lica trkača na polumaratonima i maratonima. No, nekima ni to nije granica. Broj pretrčanih kilometara zaokružili su na 100, a ravnu podlogu u urbanom okruženju zamijenili su usponima na planinske vrhove i svladavanje prirodnih terena. Zovu ih ultramaratonci.

Ljudi su to koje želja za avanturom i testiranjem vlastitih granica odvodi na utrke koje prelaze kilometre i kilometre prirodnih terena, samostalno, samo s ruksakom na leđima.

Novi 'stomajleri' u SRD 315 Sjeverozapad

Varaždinski klub SRD 315 Sjeverozapad definitivno pripada među klubove u okruženju s najviše članova koji su uspješno završili ultramaratone, od 100 kilometara nadalje.

Ni ova godina u SRD 315 Sjeverozapad nije izuzetak, lista 'stomajlera' povećala se za dva - prošloga vikenda utrku 100 milja Istre završili su Mladen Skeja i Tomislav Kelemen!

Utrka 100 milja Istre (100 miles of Istria), uvrštena u elitnu skupinu prestižnih svjetskih utrka uključenih u Ultra Trail World Tour (UTWT), svojevrsnu Ligu prvaka ultra trail utrka, sastojala se od nekoliko utrka.

Na najprestižnijoj, utrci duljine 168 kilometra s 6539 metara vertikalnog uspona, nastupila su 3 člana varaždinskog kluba SRD 315 Sjeverozapad. Marko Dugandžić došao je do Huma (oko 100 kilometara) te je zbog ozljede na žalost morao odustati.

Mladen Skeja 100 milja završio je za 33:13:20 sati, što je najbolji rezultat kluba na tom natjecanju!

- Prvih 100 milja bili su pravi ispit za mene. Stvarno sam uživao u cijeloj utrci kao i pripremama koje su prethodile. Prvu polovinu utrke imao sam malu krizu koja je stigla pred samu zoru. Činilo mi se da vidim na podu stotine limenih posuda i poklopaca. S izlaskom sunca bilo mi je puno lakše, a jedva sam dočekao spust do Buzeta gdje su me dočekali dragi ljudi nakon čega je bilo lakše krenuti dalje. Predivna staza nakon Buzeta krenula je prema starim gradovima Istre gdje je koktel odlične glazbe u slušalicama, s hrpom emocija, učinio najbolje za mene. Na spustu prema Motovunu netko je podigao rolete i pustio mi sunce, došla mi je doza svježine koja me nosila do samog kraja. Ludo! Znao sam da samo trebam nastaviti bez prevelikih pauza. Hvala najboljim supporterima i društvu sa utrke: Željka, Aleks, Tea, Rosana, Vanja, Nino, Tomislav, Marko, Rehek… - izjavio je Skeja nakon utrke.

Kad svakodnevica 'dosadi', tražimo nešto više

- Cilj moje prve stomajlerice bio je završiti. Doživio sam puno zafrkancije, boli, vrhunski emocionalni rollercoaster propitkivanja smisla trke i sto drugih stvari. Na početku je sve je išlo po planu. Od Huma počinju problemi s kvadricepsima i žuljevima. Pa spavanje hodajući i smrzavanje pred jutro. Prva reakcija nakon ulaska u cilj je bila nikad više, no danas se već kuju planovi za nove avanture - reakcija je to Tomislava Kelemena, još jednog novog stomajlera u SRD 315 Sjeverozapad koji je utrku završio za 38:40:59 sati.

Završiti ovu megautrku, po dužini i ljepoti vrlo rijetku i u europskim okvirima, koja te prisiljava da posegneš duboko u sebe i nadiđeš bolove i umor, iskustvo je koje promijeni čovjeka.

Nešto kraća, ali isto tako izuzetno zahtjevna, bila je i slijedeća utrka koju su servirali organizatori ovog sportskog događaja – utrka duga 110 kliometra  sa 4.394 metra vertikalnog uspona.

Već standardni na stotkama, Nino Vinković (18:52:17 sati) i Ranko Orehovec (19:03:08 sati) i ove su godine bili odlični. Rankova utrka bila je posebno 'uzbudljiva'.

- Noć sam prošao sa 30 posto baterije pa mi je na nizbrdicama bilo jako teško. Nezgodno sam pogodio i par rupa. Na Žbevnici me planinarka raskrvarila sa štapovima. Poslije Oprtlja sam pomogao drugom trkaču i dao mu svoje štapove i nastavio bez njih.

SRD 315 Sjeverozapad ima još jednu ženu u klubu 100 kilometara - Zlatu Agić! Zlata Agić završila je utrku s vremenom 26:44:40 sati.

- Ova utrka mi je bila veliki test izdržljivosti i drago mi je da smo imali sreće s vremenskim uvjetima. Podcijenila sam noć, pospanost me mučila više nego što sam očekivala. Nakon što se razdanilo je postalo puno lakše, posebno kad sam prolazila kroz najljepše vrhove Ćićarije s kojih puca pogled na cijelu Istru. Nisam imala problema s ozljedama tako da sam usprkos umoru cijelo vrijeme bila dobro raspoložena. Od Buzeta do Umaga su me na svakoj okrepi dočekale sestra i prijateljica što mi je jako puno značilo. Pred kraj mi je zbog noći i iscrpljenosti već postalo jako hladno i bilo je pravo olakšanje nakon svega konačno doći do cilja. Sve u svemu jako sam zadovoljna. Budući da mi je ovo prva tako velika utrka, najviše sam se oslanjala na savjete iskusnijih trkača i ispalo je bolje od očekivanja - rekla je Zlata.

Ovu utrku završila su uspješno i dva nova člana SRD 315 Sjeverozapad – Marko Topolnjak, s vremenom 20:09:52 sati, i Dejan Posavec, s vremenom 23:24:45 sati. Na utrci od 110 kilometara nastupila je i Sonja Kreč.

- Sunce me jako ošamutilo i usporilo, a tu je i neprospavana noć koju sam po prvi puta provela trčeći. Vidjela sam i po danu i po noći svakakva priviđanja. Prije odustajanja u Grožnjanu sam imala toliku vrtoglavicu da sam doslovno teturala... Ali jos sam mlada, drugi put bit ću bolja i iskusnija.

Na 40 kliometara nastupio je i Vanja Šomođi, ali je nažalost, radi ozljede, morao trku prekinuti.

Cijela sportska manifestacija 100 milja Istre proteklog je vikenda okupila preko 1600 natjecatelja iz 58 država iz cijelog svijeta.