MLADE I PODUZETNE Iznimna poslovna ideja odvela Kaju i Nikolinu put Pariza!

MLADE I PODUZETNE Iznimna poslovna ideja odvela Kaju i Nikolinu put Pariza!

Dvadestsedmogodišnja Nikolina Hojsak iz Ivanca i dvadesetogodišnja Kaja Pavlinić iz Varaždina jučer su se vratile iz Pariza gdje su prisustvovale OGP summitu (međunarodni summit partnerstva za otvorenu vlast kojem je članica i Hrvatska) na kojem je bilo više od tri tisuće sudionika, brojni europski gospodarstvenici i poslovni 'anđeli'.

Taj put svojevrsna je nagrada za iznimnu poslovnu ideju, to jest startup 'Tinja', kojom su prije tri mjeseca, kao dio šesteročlanog tima, osvojile prvo mjesto na Akademijom otvorenih podataka (Open Youth Academy 2016) u Puli.

Kako se rasplamsala Tinja

Sve je započelo prijavom, prije nekih šest mjeseci, na Akademiju otvorenih podataka u Puli. Kaja i Nikolina nisu se u to vrijeme poznavale, a upoznale su se tek kad su dodijeljene istom timu. Uskoro su plovile istim brodom prema startupu zvanom Tinja.

- Na samom početku, razmatrali smo kako koristiti otvorene podatke koje imaju tijela javne vlasti i kako napraviti aplikacije ili neke ideje kako bi one na taj način služile građanima i unapređenju lokalne zajednice - kazala nam je Nikolina na početku razgovora.

U međunarodnoj konkurenciji njihov je tim, sastavljen od ljudi iz različitih branši, odlučio kako će se fokusirati na obnovljive izvore energije.

- Počeli smo razmišljati kako bismo mogli iskoristiti te otvorene podatke koji su nam dostupni i nekako smo došli do toga da bi nam najbolje bilo fokusirati se na obnovljive izvore energije. Imali smo na umu upozorenja EU kako ćemo, kao država, morati plaćati penale ako nećemo povećati udio obnovljive energije, a također smo razmišljali i o smanjenju zagađenja i sličnom - istaknula je Nikolina.

Izbor je pao na solarne panele i uspostavljanje platforme koja će na najjednostavniji način povezati korisnike solarnih panela i solarnih tvrtki.

- Stanje je danas takvo da ako se zainteresirate za solarne panele vi jednostavno ne znate otkud krenuti, ima puno problema i zakonskih regulativa. I mi smo pomislili zašto ne napraviti neki model pomoću kojeg bi vlasnik kuće preko platforme upisao svoj kućanski broj i osnovne podatke o svojoj kući, a platforma bi vam izračunala koliko bi okvirno trebalo uložiti, za koliko godina bi se investicija isplatila. Nakon toga interes korisnika solarnih panela postao bi vidljiv svim instalaterima koji bi na to reagirali slanjem ponuda za dati posao.

Sama ideja ne bi, naravno, stala na području Hrvatske, već bi proizvod bio namijenjen i za ostale dijelove Europe.

- Riječ je o karti Hrvatske na kojoj se može vidjeti koliki je broj sunčanih sati u određenom gradu, kolika je isplativost ugradbe solarnih panela, primjerice, ako netko želi izgraditi tvornicu u Hrvatskoj odmah može vidjeti koliko bi investicija ugradnjom solarnih panela na istu bila isplativa. Vidjeli bi i kolike poticaje mogu za to dobiti, subvencije EU, ili ostale.

Između pet ideja, upravo je Tinja bila najbolja, a to je značilo kako cijeli tim čeka put u Pariz.

- Tu ideju i nacrt web platforme predstavili smo zadnji dan tog natjecanja, bilo je sveukupno pet projektnih ideja, no naša je ocijenjena najboljom. Tako smo dobili pravo na sudjelovanje na globalnom OGP summitu u Parizu, od 6. do 9. prosinca.

Od ideje do profitabilnog posla

Ta pobjeda bila je tek početak, a sljedeći korak bila je prijava u Zagrebački inkubator poduzetništva gdje su, svojom idejom, dobili pravo na korištenje inkubatora i mentorstva, a to im znači mnogo.

- Dobili smo četiri mjeseca mentoriranja, domaće i inozemne mentore, od Saše Cvetojevića, Mate Rimca, Mihovila Barančića, velik broj odličnih mentora. Tu dobivamo stvarno velike mogućnosti jer uz mentore često dolaze i strani investitori, mi im predstavljamo projekt, a za uzvrat dobivamo savjete kako najbolje implementirati našu ideju.

Uskoro će Tinja putovati i u Bruxelles, a razlog je osvajanje prvog mjesta u svojoj kategoriji na Startup Europe Awards, natjecanju koje se paralelno provodi u dvadeset europskih država, a najbolje iz svake odlaze na završnicu natjecanja u Bruxelles iduće godine.

I dok je na idejnoj ravni Tinja odličan projekt, pred Nikolinom i Kajom nalazi se sad borba za realan uspjeh na tržištu.

- Trenutno smo u fazi inkubacije gdje ovu ideju pokušavamo pokrenuti. Istražujemo tržište i tražimo najbolji poslovni model koji će tu ideju moći pretvoriti u profitabilni posao. Zasad sve financiramo sami, no tako je to na početku, dok se ne probijemo vani i pronađemo investitore. No to sad nije primarno, najvažnije je razviti stvarno kvalitetnu platformu, i za korisnike, i za instalatere - zaključila je Nikolina.

Sv. Leopold tour: hrvatska katolička Crkva može biti zadovoljna - opet su dokazali da je njihov biznis besmrtan