Vijesti / Društvo

ŠPANJOLKA U VARAŽDINU Vožnje automobilom, lišće, jezera, planine

Kada sam stigla u Varaždin, ljeto je polako izmicalo, ali drveća su još bila zelena, čak i u rujnu kada je kišilo, moglo se nekako osjetiti taj posljednji ljetni povjetarac u gradu. Ulice nije ukrašavalo lišće, a iako je škola počela, studenti još nisu stigli.

Svaki početak je težak. Dolazak jeseni osjećao se onako kako se mora osjećati jesen radi dolaska studenata, koji su se lijeno vraćali u rutinu, počinjući novu školsku godinu. I dok nismo ni shvatili, jesen je već bila tu, a kako su nam šetnje u Varaždinu izgledale slično, odlučile smo posjetiti Plitvička jezera.

Vozimo polako i tek nakon Karlovca napušta nas magla. Od napuštanja Varaždina, svako malo smo na cesti čitali upozorenja ‘magla’. Na ulazu u nacionalni park je sve puno turista, a već nakon nekoliko minuta naišli smo na jednu španjolsku grupu, koja je lutajući naokolo bila vrlo glasna.

Ipak, mi smo išli našim ritmom, promatrajući i fotografirajući. Djelomično umorni od vožnje, djelomično fascinirani krajolikom. Na prvim koracima parkom teško je zamisliti da će krajolik bivati sve bolji, ali nakon prvih stotinjak metara na stazi je manje gužve i lutanje oko jezera nalikuje na ono što bi stvarno trebalo biti. Veliki broj turista ponešto smanjuje doživljaj (iako je malo licemjerno govoreći to od nas, kad smo i mi turisti) ponekad je teško hodati, moraš čekati u redu da dobiješ što želiš. Ne želim niti zamisliti kako je ovdje tijekom ljetnih mjeseci.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Hodajući stazom na Jezerima, lišće je sklisko radi vlage. Shvaćam da je ljeto prošlo, prolazi i jesen, a ja sam polako prošla polovicu puta koji sam odabrala - mog boravka ovdje u Hrvatskoj.

Sa svijetlom sunčanog dana planine okolo jezere izgledaju zlatno i sjajno, kao i njihova zrcalna slika na mirnoj površini jezera. Svjetlo se probija kroz drveća, korijeni stabala čine prirodne stepenice za penjanje uz brdo, žuto obojena dreća skrivaju se u sivim stijenama, pored vodopada, a sve to zrcali se na površini vode. Mislim da je samo nekoliko mjesta na svijetu koji mogu kreirati takve trenutke tišine i mira, unatoč činjenici da su ljudi bučni oko nas i da je velika gužva.

Vratili smo se istog dana, a samo tjedan dana kasnije u planu je bio novi izlet, ovog puta na malo bližu lokaciju.

Već po izlasku iz Varaždina Ivančica je jasno vidljiva iz okolnih ravnica. Postoji nekoliko vrsta divljih orhideja skrivenih u grmlju i bilju. Barem tako misli moje nestručno oko, sigurna sam da bi neki mogli šetajući ovim stazama imenovati svaku vrstu i rod ovih biljaka. Dok se spuštamo prema dolini, mogu jedino promatrati i razmišljati što propuštam gledajući cvijeće koji meni izgledaju svaki jedan nalik drugom.

Put do malog potoka je okružen lišćem, ovog puta oni su tamniji i teško se se može uočiti razlika u nijansama smeđe. Uokolo staze može se vidjeti kako jesen prolazi, dok neka drveća još na sebi imaju ponešto zelenoga, najveći broj ih je ‘obučen’ u žuto, smeđe i crveno. Kada se pogleda više, vidi se samo zima, grane i kora drveća, možda tek pokoji list. Jedino što prekida tišinu je mali potok koji se pretvara u mali vodopad. Tu smo spazili jednu od onih divljih orhideja. Mala je, i jedva vidljiva, bijela i žuta. Čak i ako ju ne možete vidjeti, okružuje ju razno lišće bunike koje raste uokolo.

Ovaj krajolik ne izgleda niti malo poput onog suhog, u mojem rodnom gradu, gdje sve izgleda grublje, suho i oštrije. Stabla su niža, lišće im je tamije i nikad se ne mijenja. Ne, ovaj krajolik nimalo ne nalikuje mojem kod kuće, osim možda po kupinama koje smo uočili na putu. Kada ih vidim, ne mogu ne pomisliti na kolovoz, dosadnu vrućinu i vremena kada sam sa svojim bratom išla do djeda brati kupine.

Povratak kući je tih, polja se nalaze s obje strane auta. Jesen je udomaćena i ostaje, gotovo odlazi. Bila sam ovdje puna dva mjeseca, a moj boravak izgleda poput prolaska kroz ove brežuljke, jezera, u autu koji prolazi brže nego sam mislila da je uopće moguće.

SPANISH GIRL IN VARAŽDIN Car rides, leaves, lakes and mountains

Andrea sudjeluje u Eurodyssey programu koji provodi Varaždinska županija, s ciljem omogućavanja stjecanja profesionalnog iskustva za mlade ljude. Varazdinski.hr jedan je od poslodavaca koji je iskazao interes za suradnjom u ovom Programu.