Vijesti / Automobilizam

VOŽNJA PO KIŠI Budite sigurniji vozač kroz ovih nekoliko savjeta

VOŽNJA PO KIŠI Budite sigurniji vozač kroz ovih nekoliko savjeta

Apsolutno prva stvar koju morate poduzeti prilikom vožnje po kiši, odnosno u lošim uvjetima vidljivosti jest upravo - vidljivost. Pobrinite se da su svi prozori na autu čisti i nezamagljeni, jer ćete tako, osim što ćete bolje vidjeti prema vani, biti manja opasnost za druge sudionike u prometu.

Druga najčešća stvar koja se događa čim se vremenski uvjeti pogoršaju jesu gužve. Stvaraju se zbog nesigurnosti i manjka samopouzdanja većine vozača, koji čim vide kišu, automatski počinju 'puzati' autom. Spora vožnja jeste sigurna vožnja, ali ipak ni u presporoj, vožnji, kao ni u jurnjavi, ne treba pretjerivati. Zaustavni put s 50 km/h dovoljno je kratak za većinu neugodnih situacija, pa ne treba voziti brzinom 30 km/h, što se upravo u takvim uvjetima često događa. Ako ste baš toliko nesigurni u sebe, bolja je opcija krenuti javnim prijevozom.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Što se nenadanih situacija tiče, zanošenje auta događa se ponekad, no poprilično je učestačije s pojavom kiše i skliskih kolnika. Započnimo definitivno najčešćom situacijom. Ona se u svijetu zove 'understeer', a u nas je popularan naziv 'proklizavanje auta preko nosa'. To se može dogoditi zbog brojnih faktora.

U njih se ubrajaju loše gume, loši vremenski uvjeti ili pak stanje kolnika, no najčešće se događa zbog prevelike brzine za ulaska u zavoj. Automobil počinje klizati prema naprijed, a vozača uhvati panika. Najvažnije je ostati potpuno smiren i u djeliću sekunde pokušati pravilno reagirati kako bi se izbjegla gotovo sigurna prometna nesreća, savjetuje portal Autostart.hr.

Najgora i najčešća pogreška upravo je kada vozač 'nagazi' na kočnicu i okrene upravljač u smjeru zavoja. U tome slučaju automobil postaje potpuno neupravljivi i u 100 posto slučajeva nastavlja 'klizat' ravno. Najbolji lijek je lagano popuštanje gasa te izbjegavanje kočenja, a također treba poravnati upravljač kako bi prednje gume povratile prianjanje. Nakon toga može se početi lagano kočiti i skretati u smjeru zavoja, spašavajući i sebe i automobil.

Zna se dogoditi da, također zbog prevelike brzine, loših guma ili loših uvjeta na cesti, stražnji kotači počnu proklizavati u smjeru suprotnom od skretanja, odnosno da 'zadnji kraj počne bježati'. Rješenje za ovu nenadanu i potencijalno opasnu situaciju zvanu 'oversteer' je okrenuti upravljač u smjeru 'klizanja' auta, odnosno u smjeru suprotnom od smjera zavoja. To zvuči vrlo komplicirano, a u praksi je donekle jednostavno.

U narodu se češće koristi izraz 'dati kontru'. Također, krucijalno je ne skretati u smjeru zavoja, jer će to u baš svakome slučaju rezultirati nekontroliranim klizanjem i vrtnjom automobila.

Nadalje, dolazimo do treće stavke ovoga popisa, a to je 'aquaplaning'. U našemu jeziku nazvan vodeni klin, ovaj efekt jedan je od najstrašnijih i najnenadanijih, jer se u pravilu može dogoditi uvijek, neovisno o tome što vozač radi. Dakle, njemu nije uzrok direktna vozačeva pogreška, nego niz drugih faktora. Brzina, dubina vode i stanje gume tri su krucijalne značajke koje utječu na pojavu ove 'škakljive' situacije. Primjerice, vozite se autocestom brzinom 130 km/h i odjednom nailazite na veliku lokvu. Za prelaska preko nje, ako je dubina vode dovoljno velika, gume će potpuno izgubiti kontakt s asfaltom te učiniti da vaš automobil nenadano počne 'klizati'.

Najčešća pogreška vozača je što nagaze papučicu kočnice, a to uzrokuje potpuni gubitak kontrole i vrlo vjerojatno - nesreću. Zato je najbolji lijek ostati smiren, polagano otpustiti gas i pričekati da automobil 'nađe vlastiti put'. Ovo obično traje vrlo kratko i, ako se odradi pravilno, ostaje 'bezbolno'.

Tek kada primijetite povratak prianjanja guma valja polako kočiti i početi skretati u željenome smjeru. Ovo se najčešće događa na autocesti, na kojoj ima relativno puno mjesta manevriranje. Za smanjenje rizika od vodenoga klina, u vožnji po kiši preporučuje se smanjiti brzinu, izbjegavati velike lokve i isključiti tempomat.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video


Vezani članci