TEHNIČKI, REGISTRACIJA, VLASNIŠTVO... Prije je trebao godišnji da se to riješi

TEHNIČKI, REGISTRACIJA, VLASNIŠTVO... Prije je trebao godišnji da se to riješi

Procedura pri promjeni vlasništva vozila, kada je važeći tehnički pregled i registracija, do 31. prosinca prošle godine izgledala je ovako: kupac i prodavatelj su prvo morali ovjeriti kupoprodajni ugovor kod javnog bilježnika, zatim je kupac odlazio u poreznu upravu kako bi dobio rješenje o porezu na stjecanje, a nakon toga morao je u banku ili poštu da bi uplatio taj porez.

Nakon toga bi se vraćao u poreznu kako bi predao dokaz o uplati. Kad bi i to obavio, odlazio je u stanicu za tehnički pregled (STP) kako bi mu pripremili nove prometne dozvole i rezervirali registracijske pločice, ako ih stari vlasnik nije ustupio s vozilom. Slijedio bi zatim odlazak u policijsku postaju kako bi ovjerio prometnu dozvolu i dobio potvrdu promjene vlasništva, a onda bi se opet morao vratiti u STP da preuzme registracijske pločice.

Čekanje u redovima
Od ove godine za promjenu vlasništva vozila nema više lutanja od jedne do druge institucije i beskonačnog čekanja u redovima jer je procedura krajnje pojednostavljena – kupac u banci ili pošti uplati državne pristojbe i sve poslove vezane uz promjenu vlasništva obavlja u STP-ovima.

– Ljudi su prije uzimali godišnji kako bi uspjeli u jednom danu obaviti sve što treba za promjenu vlasništva, a sad im za to treba 20-30 minuta – kaže Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske (CVH) dok obilazimo STP u Capraškoj ulici u Zagrebu. Na šalterima nema dugog čekanja, samo dva-tri čovjeka stoje u svakom redu.

Pejić kaže da su Zagrepčani dosad za registraciju vozila u policijskoj postaji u Heinzelovoj ulici imali na raspolaganju šest-sedam šaltera, a sad te poslove mogu obaviti na 70 šaltera u svim STP-ovima na području grada. U cijeloj Hrvatskoj građanima je sad za registraciju na raspolaganju 600-tinjak šaltera u svim STP-ovima. Jednostavnija procedura promjene vlaništva dio je reforme MUP-a koji je od 1. siječnja 2018. sve poslove registracije vozila prebacio na STP-ove. A dio te reforme je i ukidanje tehničkog pregleda za nova vozila pa se svi poslovi njihove registracije obavljaju u tim stanicama. Isključivo u STP-ovima se odsad produljuje ili zamjenjuje prometna dozvola.

A sve je to praćeno i smanjenjem troškova pa je odsad prva registracija osobnog automobila jeftinija za 202 kune, troškovi promjene vlasništva manji su za 49,48 kuna a uštedi se 50 kuna i zbog ukidanja ovjere ugovora kod javnog bilježnika. Produljenje važenja prometne dozvole radi popunjenosti jeftinije je 39,48 kuna, a cijena produljenja prometne dozvole ostala je ista – 92,24 kune.

Usto je od 1. siječnja ukinut porez od pet posto na promjenu vlasništva i uvedena je pristojba koja će prosječno biti 50 posto manja u odnosu na porez. U prva dva dana ove godine u svih 159 STP-ova u Hrvatskoj obavljeno je više od 3000 promjena vlasništva vozila. Lani je u cijelom siječnju bilo oko 700 promjena vlasništva.

Potpuna digitalizacija
Kako bi mogao preuzeti sve poslove registracije, CVH je u novi informatički sustav uložio oko 15 milijuna kuna. Pejić ističe da će Hrvatska biti prva zemlja u Europi koja će imati potpuno digitaliziranu dokumentaciju o vozilima. I građani koje smo zatekli u STP-u u Capraškoj bili su vrlo zadovoljni promjenama.

Damir Borščak je prvo odjavio stari automobil, a zatim došao registrirati novi.

– Sve je sada puno bolje. Da sam morao ići u Heinzelovu odjaviti stari auto, izgubio bih puno vremena. Ovako sam to obavio za pet minuta – kaže Borčak.

Matija Mrkonjić dovezao je na homologaciju i tehnički pregled automobil koji je uvezao iz Njemačke. – U Njemačkoj procedura 'sve na jednome mjestu' postoji već 30-ak godina. Uštede u novcu i nisu tako velike, ali jesu u vremenu, a vrijeme je novac – kaže Matija Mrkonjić.

Besplatnu Varazdinski.hr aplikaciju za Android možete preuzeti klikom ovdje, a za iPhone ovdje.

Predsjednica zapjevala, narod zaplakao: evo kako zvuči kad političari puste 'zvonke glasiće'