Vijesti / Automobilizam

NJEMAČKA IPAK uvodi vinjete, cijene za strance do 25 eura

NJEMAČKA IPAK uvodi vinjete, cijene za strance do 25 eura

Zastupnički dom njemačkog parlamenta Bundestag prihvatio je izmijenjeni prijedlog zakona o cestarinama za osobna vozila u Njemačkoj, koji je izmijenjen nakon što je njemačka vlada uvažila primjedbe Europske komisije.

'Mi napokon skrbimo za više pravednosti na našim autocestama', rekao je ministar prometa Alexander Dobrindt (Kršćansko-socijalna unije CSU) predstavljajući zakon u Bundestagu.

Za domaće vozače godišnja vinjeta, za strance desetodnevna

Radi se o izmijenjenom obliku zakona koji je promijenjen nakon primjedbi Europske komisije po kojima je zakon u prvotnom obliku djelovao diskriminirajuće prema ostalim građanima Europske unije. Nakon toga je zakon promijenjen na način da strancima omogućuje kupnju povoljnijih vinjeta. Cijena vinjeta ovisit će o količini ispušnih emisija automobila.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Za strana vozila cijene vinjeta za 10-dnevno korištenje stajat će od 2,50 do 25 eura.Za domaće vozače predviđena je godišnja vinjeta od 67 do 130 eura, ovisno o količini štetnih ispušnih plinova. No vozačima vozila registriranih u Njemačkoj puni iznos za cestarinu bit će kompenziran smanjenjem poreza na osobna vozila u istom iznosu.

Reakcija njemačkih susjeda
 
Ovo pravilo izazvalo je reakcije njemačkih susjeda koji su, predvođeni Austrijom, iznova u petak najavili tužbu pred Europskim sudom, tvrdeći da zakon o cestarini jasno diskriminira vozače iz ostalih zemalja Europske unije.
 
Austrijski ministar prometa Joerg Lerchfeld pozvao je u petak dom saveznih pokrajina Bundesrat da zaustavi zakon. Dvojbe oko zakona nisu samo izrazile susjedne zemlje, nego i one savezne pokrajine koje graniče sa zemljama u kojima nema cestarina, poput Nizozemske.

Najmnogoljudnija savezna pokrajina Sjeverna Rajna-Vestfalija zatražila je iznimke od cestarine za pogranična područja, kako ne bi bio ugrožen lokalni turizam i trgovina, ali je savezno ministarstvo prometa odbacilo zahtjeve pojedinih saveznih pokrajina. Nakon toga su pojedine savezne pokrajine najavile blokadu zakona u Bundesratu, i to kroz pozivanje posredničkog povjerenstva koje se uključuje kada postoje nesuglasice između Bundesrata i Bundestaga.

Stupa na snagu sljedeće godine
 
Bundesrat ne može zaustaviti, ali može odgađati stupanje na snagu zakona o cestarinama tako da će se zakon početi primjenjivati tek sljedeće godine, nakon stupanja nove vlade na vlast. Uvođenje cestarina u Njemačkoj politički je projekt bavarskog CSU-a, koji je još tijekom predizborne kampanje za protekle izbore prije četiri godine biračima u Bavarskoj obećao da će 'unijeti više pravednosti' što se tiče cestarina u Europi, ukazujući na to da Bavarci u susjedstvu plaćaju cestarine, dok se stranci njemačkim autocestama voze besplatno.

CSU je tada obećao da će domaće vozače osloboditi plaćanja cestarine, što je urodilo sadašnjim, neuobičajenim zakonom o naplati cestarina, prenosi portal Index.hr.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video


Vezani članci