Vijesti / Automobilizam

JESU LI NEZAKONITE trošarine na motorna vozila?

JESU LI NEZAKONITE trošarine na motorna vozila?

'Poštovani!

Carini smo u svakom obraćanju ukazivali na nepravilnosti u postupku oporezivanja unosa vozila s unutarnjeg tržišta Unije i zbog toga bili izloženi neugodnostima, prijetnjama i šikaniranjima. Kako bi našao zakonsko uporište za to što sam tvrdio, istraživao sam naše i zakonodavstvo Europske unije. U prilogu maila je pritužba/predstavka u kojoj su dokazi koji potkrjepljuju ono što smo bezuspješno tvrdili u carinskim postupcima određivanja posebnog poreza.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

To, međutim, nije razlog mom ovako širokom obraćanju Vladi, ministarstvima. carini, odvjetniku i novinaru. Pravi je razlog što sam istražujući pravo Unije konačno našao potvrdu svog uvjerenja da smo građani iste i da je moja tvrtka europska tvrtka koja na unutarnjem tržištu Unije, kao i svaki naš građanin, može kupovati rabljene automobile u svim stanjima, jednako jesu li iz Preslatinaca ili Antverpena.

Isto tako, na one iz Antverpena ne mora platiti ništa više davanja nego što bismo morali platiti na sličan automobil iz Preslatinaca, jer su i Preslatinci i Antverpen unutarnje tržište Unije. O tome u priloženoj predstavci navodim stavove/presude Europskog suda iz kojih nedvojbeno proizlazi da je Zakon o posebnom porezu na motorna vozila protivan pravu Unije te da ga treba suspendirati i ukloniti iz pravnog sustava.

Isto tako, treba što prije osigurati uvjete da se građanima vrati što je u ove četiri godine protupravno naplaćeno temeljem Zakona koji je protivan pravu Unije. Ujedno, pozivam sve koji dođu u doticaj s ovom mojom pritužbom/predstavkom da koliko mogu, doprinesu da se, i prema mojoj tvrtki i hrvatskim građanima, odnosno građanima Europske unije, ukinu nezakonita postupanja te da se vrati protupravno naplaćeno.'

'Natežemo se s carinom, umjesto da se bavimo poslom'

Uvodni dio e-maila kojeg je portal automotorisport.hr prenio u cijelosti, djelo je osječkog poduzetnika Miroslava Škare, dugogodišnjeg trgovca novim i rabljenim motociklima i automobilima. Adresiran je na Vladu RH, carinu, Ministarstvo financija i Ministarstvo uprave - dakle, na sva mjerodavna državna tijela koja su na bilo koji način involvirana u prozvanu tematiku.

U dopis je uključio i svog odvjetnika te auto motor i sport. Škarina tvrtka Škaromoto odnedavno se našla u problemima, jer kako navodi '...osam poreznih prijava podnesenih krajem 2016. do danas nisu riješene zbog stava Osječke carine da trgovačko društvo prema važećem Zakonu o posebnom porezu ne može unijeti konkretna vozila u Hrvatsku.'

Škaro se ovim poslom bavi dugo vremena i u njega nije zalutao. Proslavljeni vozač moto utrka, viceprvak bivše države i jedini čovjek s ovih prostora koji je odvezao legendarnu utrku '200 milja Daytone', još je krajem 80-ih imao tvrtku koja se bavila uvozom rabljenih motocikala i automobila iz SAD-a. Kako sam kaže, odbrojavao je dane kada ćemo napokon postati dio Europske unije pa će poslovanje biti olakšano ukidanjem brojnih birokratskih zavrzlama.

Nažalost, to nije dočekao već se dogodilo - upravo suprotno. Kaže: 'Cijeli je postupak loš algoritam i sistemska pogreška, a mi umjesto da napredujemo, nazadujemo iz dana u dan. Natežemo se s carinom i bavimo se pravnim pitanjima umjesto poslom.'

Tehničku ispravnost neka utvrđuju stanice za tehnički pregled

Škaro je u svom 'elaboratu' - koji je napisao na sedam stranica - naveo po njemu neosporne i pravno utemeljene činjenice kako Zakon o posebnom porezu na motorna vozila (kolokvijalno - zakon o trošarinama) nije u skladu s Ustavom RH. Ujedno, traži od institucija jasne i argumentirane odgovore zašto oštećen ili neispravan automobil ne može biti predmetom oporezivanja, odnosno zašto se za njega ne može dobiti homologacija?

Naime, Škaro navodi da su rabljeni automobili iz Unije ionako već jednom prošli postupak homologacije kao novi, te da bi o tehničkoj ispravnosti vozila trebale brinuti isključivo stanice za tehnički pregled pri registraciji vozila. Uz to, Škaro se kod nepravilnosti pri određivanju visine posebnog poreza poziva na presudu Europskog suda od 14. travnja 2015. u predmetu C-76/14 Manea.

U istoj je sud državi članici EU, tj. Rumunjskoj presudio da ne može naplatiti porez na uvezena rabljena vozila na temelju vrijednosti koja je viša od njihove stvarne vrijednosti.

Europski sud presudio Rumunjskoj, slijedi povrat novca

Naime, Škaro želi ukazati da bi se naplata trošarine trebala prilagođavati stanju konkretnog vozila. I doista, Europski sud je u svojoj presudi u slučaju Manea presudio da je takvo oporezivanje diskriminatorno, te da valja uzeti u obzir stvarno stanje vozila. Rumunjski je pak sud na tu presudu tražio mišljenje Europskog suda jer je građanin Manea zahtijevao da mu država vrati iznos koji je uplatio na ime posebnog poreza za automobil koji je unosio iz Španjolske u Rumunjsku.

I građanin Manea je bio u uvjerenju da je poseban porez protivan pravu Unije, a Europski sud je u spomenutoj presudi potvrdio njegovo stajalište. Kada su uvidjeli da je vrag odnio šalu, Rumunjska je vlada tražila od Europskog suda da odloži primjenu svoje odluke jer bi ona mogla 'ugroziti proračun te destabilizirati državu', budući da je vrlo mnogo građana platilo taj porez pri unosu vozila.

No, sud je na kraju taj prijedlog odbio! Slučaj Manea je Škari pravna osnova za ukazivanje da je i hrvatski zakon protivan pravu Unije, te da kao takav mora biti ukinut te uklonjen iz našeg pravnog sustava. Hoće li se to na kraju doista i dogoditi? Kao što vidimo, pravna bitka je tek počela, a na nastavak nećemo morati dugo čekati. U svakom slučaju, rasplet slučaja 'Škaro protiv države Hrvatske', bit će itekako zanimljiv.

Izdvojeno Od svih institucija i osoba na koje je Škarin mail poslan, u trenutku zaključenja ove priče, jedino se oglasila Ruža Tomašić, zastupnica u Europskom parlamentu. Njezin odgovor prenosimo u cijelosti:

'Poštovani gospodine Škaro, hvala Vam na informacijama koje ste mi proslijedili i na trudu koji ste uložili. Već dugo vremena razmišljam upravo o tom problemu s kojim se građani naše domovine suočavaju, stoga je moj prijedlog da Europskoj komisiji uputim zastupničko pitanje za pisani odgovor u kojem će iznijeti svoj stav o tome diskriminira li Zakon o posebnom porezu na motorna vozila RH rabljena vozila iz drugih država članica Europske unije u odnosu na slična vozila s domaćeg tržišta. Pitanje ću proslijediti i Vama. Odgovor Europske komisije bi trebao doći u roku od šest tjedana. Stavljam Vam se na raspolaganje i radujem se budućoj suradnji. Srdačan pozdrav i svako dobro.'

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video


Vezani članci